Wpis w blogu auta
BMW Seria 5
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 696 razy
Data wydarzenia: 01.08.2020
Dlaczego?
Kategoria: inne
Jako że sam nie wiem czemu tak jest, to też postanowiłem to sprawdzić :D
do stracenia nic nie mam / nie miałem, to skrzynka po paru szarpnięciach przy ostrej jeździe itd wyleciała na stół. Ogólnie cała robota nie przekroczyła (póki co) 5-6 h i ośmiopaka - dla średnio rozwiniętego mechanika :D
po zlaniu spalonego oleju i zdemontowaniu kolejnych paru elementów, (w razie problemów polecam rosyjski poradnik na YouTube - pewnie tak jak przypadku każdego innego problemu życiowego), widać wyraźnie że mamy popękane zęby kosza sprzęgłowego forwardu, spalone kilka tarcz w.w kosza i w zasadzie cała reszta wygląda jak z fabryki.
Generalne - czyszczenie z opiłków, płukanie, sprawdzenie mechatroniki, wymiana zużytych elementów na ori ZF plus oleju z filtrem, kompletu uszczelek oraz poskładanie tego do do kupy - powinna się zmieścić w 2.5k PLN na oryginałąch z ZF oraz 16h pracy (tak myślę) i 32 wypitych piwach (tak myślę)... Jeżeli liczymy średnią cenę piwa jako 5 zł (nie wnikając w markę, opakowanie itd) to mamy 2500 za oryginalne części + 160 zł piwo + 16 godzin spędzonych szczęśliwie w garażu zdala od problemów rodzinnych i wszelakich innych. Wciąż pytanie gdzie zaginęło 7340 zł? Nie wspominjąc nic o tym że zdrowie psychiczne jest bezcenne Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tylko ze z 10 takich beemek, tylko 3 nadawaja sie do jazdy a 1 to taka zadbana perełka
Ale naprawy w serwisach kosztuja tyle ile warta jest marka.
Dlatego ze nowe BMW ze skrzynia ZF kosztuje 250-450, tys zł zaleznie od modelu, wyposazenia i wersji silnika etc.
To remont w niezależnym serwisie kosztuje tylko 10 koła a w ASO moze 25 tysiaków.
To 1/20 ceny auta, mniej nawet
A przy przebiegach 300 tys lub 500 bo takie 20-25 letnie BMW tyle ma to oczywista oczywistosc.
To ze auto jest warte 10 czy 30 tys zl nie oznacza ze z wiekiem czesci potanieja o 90%
W tym co pisze nie ma zadnej złosliwosci ani próby dowalenia wlascicielom starszych aut premium
Te auta sa super nawet starsze ale trzeba miec szczescie do zadbanego egzemplarza ktory mial olej w skrzyni wymieniany czesto.
Poza tym kazde auto musi wg producenta generowac koszty napraw po 20 latach po 200 tys km i starsze tym bardziej
A ze to marka premium to tak wygląda
W przypadku jednego mechanika rekompensata za straty moralne 🤷♀️😂😂
Niewiedza kosztuje (wiedza też). Bravo Ty!
Fajnie napisane
Skrzynia zrobiona, to najważniejsze.