Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Deformacja tarczy hamulcowej







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 27 500 km
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 3654 razy
Data wydarzenia: 01.09.2013
Deformacja tarczy hamulcowej
Kategoria: awaria
Spotkała mnie rzecz dość przykra jak na przebieg auta, czyli przebieg 27500 km. Zaczęły bić tarcze przy hamowaniu powyżej 100 km/h. Jak można przekonać się na forach internetowych, to dość częsta przypadłość Insignii. Jedni mówią, że auto jest ciężkie inni że tarcze są do niczego z powodu normalnego w wielu firmach obcinania kosztów. I jednym i drugim odpowiedziałbym, że jest sporo aut cięższych. Czy mają taką przypadłość nie wiem. Niestety moja własna uderzy mnie po kieszeni.
Coś co budzi mój gniew to odpowiedź jaką dostałem od serwisu Opel Mucha Tychy(w załączeniu).
Po pierwsze tarcze nie są objęte gwarancją jako część zużywająca się. Oczywiście to prawda, gwarancja jest wolną wolą producenta i kształtuje on politykę gwarancyjną jak chce. Ja jednak zwracam uwagę, że tarcze się nie zużyły, co więcej serwisant powiedział mi, że również klocki są ok i nie wymagają wymiany.
Po drugie (i to mnie wkurzyło): winny jestem ja, gdyż nadmiernie eksploatowałem auto i je przeciążałem!!! To mnie wkurza, bo nikt mnie nie zapytał, jak używam samochodu i jak o niego dbam.

Insignia to piękne auto i jazda nim daje mi dużo radości, ale firma ma w d... swoich klientów i traktuje ich jak frajerów. Oczywiście tarcze wymienię, na pewno nie w serwisie autoryzowanym.
Dodano: 10 lat temu
sprawa zakończona :) wystarczyło podjechać do innego serwisu, wprawdzie tylko przetoczyli, ale na gwarancji za free, przy okazji dostałem info, że tarcze mało zużyte.
jak dużo zależy od podejścia danego przedstawiciela!!!
Dodano: 10 lat temu
Musiales trafic na bubel. U mnie dopiero niedawno pojawilo sie lekkie bicie przy hamowaniu grubo ponad 130 i tylko gdy lekko przyłożę nogę pedału .Na liczniku jest ponad 56k , 80% to autostrada (niemiecka tu często trzeba hamować)
Wiec u Ciebie to ewidentnie wada fabryczna.
Pozdrawiam i szerokości życzę.
Dodano: 10 lat temu
Dzwoniła do mnie miła Pani z infolinii Opla, gdzie się wcześniej poskarżyłem. Z rozbrajającą szczerością powiedziała, że ona nic nie może a Opel jako taki nie daje gwarancji na tarcze. Ale, że mój serwis chętnie spuści mi 20%. Ja jej na to, że 20% to zawsze dają. Nawet jak ktoś nie prosi więc łachy nie robią. Po tych 20% wychodzi, że:

tarcze 800
klocki 400
robocizna 200

zupełnie ich pogrzało, dla porównania oferta z forum insignii:
tarcze Zimmermann sport 304
klocki Hawk Performance HPS 406
robocizna - pewnie w dobrym warsztacie w max 150 się zmieszczę
Dodano: 10 lat temu
Do RAKUS1:

moze i gowno, nie wiem, nie znam sie, ale jezeli gowno tyle wytrzymuje, to fabryczne tarcze chyba nie powinny mniej.
Dodano: 10 lat temu
2-letni samochód z przebiegiem 27000 jest nadmiernie eksploatowany??? toż to jeszcze nówka?!
Dodano: 10 lat temu
Do LeVinh: A mówią , że chińskie to g.ó.w.n.o a tu proszę ile tarcze wytrzymały.
Dodano: 10 lat temu
Do alex_kam:

w kanadzie mozesz sobie wykupic gwarancje bumper-to-bumper, ktora obejmuje wszystko.

nie slyszalem jeszcze, zeby ktos mial problemy z respektowaniem gwarancji. wsrod moich znajomych 2 mialo remontowane silniki w subaru (wymiana tlokow, itp) inny mial to samo w chevrolecie. kumpel jezdzil z kazda duperela do dealera ze swoja kia, obecnie jezdzi z mazda. mial wymieniany czujnik stuku, przewody hamulcowe, czesc ukladu dolotowego. wszystko na gwaracji, mimo ze chodzi o samochody kilkuletnie, kupione z komisu i majace ilustam wlascicieli. nawet nie ma obowiazkowych przegladow.

nawet jak kupujesz opony czy akumulator masz gwarancje. ja, na swoje chinskie opony dostalem gwarancje z assistance na 100 tys km.
Dodano: 10 lat temu
Myślę, że to wszechobecne obcinanie kosztów, ja w Astrze III zmieniałem tarcze po 100 tys., to samo w Megane. Cena części musi być niska w produkcji a wysoka w sprzedaży, a wymagania wobec nich (obciążenia) rosną stale. Ile koni miał diesel Mercedesa w 85r.? A jakie przebiegi był w stanie zrobić?
Tyle tylko, że panowie się ośmieszają takim poziomem traktowania klienta. Z ust użytkowników aut w krajach zachodnich słyszałem, że to nasza, polska specyfika. Trochę to inaczej u nich wygląda?
Dodano: 10 lat temu
Nasz portal chyba jest za mały. Napisz do TVN TURBO :)
Dodano: 10 lat temu
Nic dodać, nić ując - kolega napisał jak to bywa - życie.
Coraz częściej tak nas traktują i oferują takie produkty.
No a może to tylko pech- chociaż podobno usterka powtarza się wtym modelu.
Dodano: 10 lat temu
to rzeczywiscie te tarcze to chyba z blachy po ruskich konserwach robione.
kiedys zamowilem tarcze na internecie, tanie byly jak barszcz i jak sie okazalo chinskie (hehe . w aucie ponad 1.5 tony przejechaly 60 tys. km. pozniej sprzedalem auto, a tarcze nadal byly dobre.
Dodano: 10 lat temu
Problemy z tarczami zdarzały się owszem ale na początku produkcji - czyżby tarcze do Twojego auta gdzieś przeleżały na magazynie??
Dodano: 10 lat temu
To nie przypadłość tylko konstrukcja tarcz i dobór materiałów z jakich są wykonane.
Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: Ja mam 22 letnie Audi z prawie 300 tys. km i też na oryginalnych tarczach śmigam. I nic nie bije, ani troszkę.
Dodano: 10 lat temu
Tak to jest w dzisiejszych czasach ;(
Moja Astra ma 13 lat, 122 tys. przebiegu i wciąż oryginalne tarcze, znaczy się te zamontowane w fabryce 13 lat temu.
Aż żal mi będzie się z nią rozstawać
Dodano: 10 lat temu
dwu letnie aauto z przebiegiem 27tys i nadmiernie eksploatowane?? wyślij zapytanie do tego co pisał odpowiedź czy Opel produkuje samochody do jazdy czy do stania w garażu i podziwiania ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
12 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl