Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo MK3 FL GHIA 2004r. » Czyszczenie zaworu EGR (trochę długie do czytania)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 29723 razy
Data wydarzenia: 11.06.2012
Czyszczenie zaworu EGR (trochę długie do czytania)
Kategoria: zmiany w aucie
Mając na uwadze co mi powiedzieli panowie po regeneracji wtrysków, że mój zawór już ledwo zipie i że trzeba czasem auto "przepalić" - przegonić na minimum 3 biegu powyżej 3,5tys obr/min, ponieważ po odebraniu auta po regeneracji wtrysków jechałem do domu ok 100km jak dziadek, bojąc się mocniej depnąć na gaz, bo w głowie miałem aby się wtryski "ułożyły/dotarły?" :) i tak dojechałem do domu wyłączyłem silnik, a po uruchomieniu pozostała mi zapalona kontrolka "check engine", po weekendzie pojechałem do panów z serwisu Bosch co wtryski robili i po chwili wiedziałem co jest grane. Mianowicie zawór recyrkulacji spalin (EGR) dostawał, czy podawał błędne dane do kompa i silnik miał wtedy mniejszą moc (co było odczuwalne) po ok 1h oddano mi auto i powiedziano że jak jeszcze raz się odezwie zawór to będzie niestety tylko do wymiany i dodano to co już wyżej napisałem :)

wziąłem sobie to do serca i poczytałem na necie jak to czyszczenie wykonać.
Mądrzejszy o kilkadziesiąt postów rozpocząłem kilkugodzinne zmagania z zaworem,

po odkręceniu dolotu odpięciu wężyków podciśnienia i 2 kostek (mam chyba najbardziej zagmatfany EGR jaki mogli włożyć do Mondziaka (i podciśnienie i kostkę na 3 bolce i jeszcze jedną kostkę na pokrywie dolotu)

do tego czyszczenia zmotywowało mnie również to, że po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto mocno dymiło na czarno

po wyjęciu zaworu na początek oskrobałem do z grubsza w środku śrubokrętem płaskim, następnie pędzelek maczany w ropie i szorowanko do czysta, to samo zrobiłem z pokrywą i wężami. następnie wytaszczyłem cięższy sprzęt: sprężarkę połączoną z ropownicą i na koniec umyłem pod ciśnieniem wszystko w ropie (oprócz tego co widoczne na 1 zdjęciu, tu tylko z grubsza ile się dało śrubokrętem uważając by do środka nie nawpychać syfu) i wyczyściłem do czysta szmatką. Poskręcałem wszystko i ... odpalam :)
Po uruchomieniu poczekałem aby się trochę silnik olejem pochlapał i przygazowałem parę razy by wywalił resztę syfu który gdzieś tam się jeszcze uchował.

po tym zabiegu mam wrażenie jakby się silnik lepiej wkręcał na obroty i zauważalnie mniej dymu jest z tyłu wręcz czasem go w ogóle nie ma.
Ostatnia aktualizacja: 28.06.2012 19:23:06
Dodano: 6 lat temu
wcale nie było tak wiele czytania. Dobra robota.
Dodano: 6 lat temu
Dobra robota. [up] Następnym razem zrobisz już bez czytania setek postów ;-) Ja swój EGR w Laluni wyczyściłem od razu po kupnie, a później już więcej do niego nie zaglądałem czyli jakieś 2 lata lub lepiej. Teraz pewnie znów opieki potrzebuje ;-)
Dodano: 6 lat temu
Robota wykonana na medal!
Dodano: 6 lat temu
Zrobiłeś to sam i to jest najważniejsze. A tych kilkudziesięciu przeczytanych postów nikt Ci nie odbierze. Teraz Ty może gdzieś, kiedyś napiszesz jeden konkretny post!!
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez glotox
Dziś przejechałem pierwsze 10000 km. Ze zdjęć widać jak się sprawuje i jakie ma spalanie. Średnie spalanie od nowości (nie kasowałem specjalnie licznika) wynosi 6,8 l/100km i 9 kWh/100km. ...
26 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez AR_33
Od pewnego czasu nie jeździłem już Alfą ( poprzednia sprzedałem )i dzisiaj jadąc do pracy doświadczyłem tego co nazywam syndromem Alfy. A mianowicie, większość kierowców widząc we ...
Dodano: 3 dni temu, przez AR_33
Wczoraj odebrałem Giulie z salonu. Piękna ( jak każda Alfa )błyszcząca i pachnąca nowością. Trasa z Katowic do Poznania, autostrada i trochę krajówek. Spalanie na poziomie 10 l/100 km nie ...
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl