Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Skoda Octavia Oktawka
»
Czy zrobić wcześniejszą wymianę oleju po tzw. dotarciu?
Wpis w blogu auta
Skoda Octavia
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 5754 razy
Data wydarzenia: 02.01.2011
Czy zrobić wcześniejszą wymianę oleju po tzw. dotarciu?
Kategoria: obserwacja
Proszę o radę.
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

1. Nowoczesny silnik nie równa się silnik bardziej delikatny i potrzebujący świeżego oleju. Producenci, wiedzą co robią wydłużając interwały wymiany oleju i posądzanie ich o "spisek" wydaje się mało rozsądne. Nie pozwoli na to lobby olejowe, które też robi swoje badania w tym zakresie, jest zainteresowane sprzedażą i nie jest zainteresowane obiegową opinią, że przyczyną awarii silników są słabe parametry ich produktów po dłuższym okresie użytkowania.
2. Zastanawiam się, też dlaczego wcześniej wymieniać ten olej? Kiedyś czytałem, że jak silnik na dotarciu, to znajdują się w nim opiłki metalu i one mogą szkodzić częściom trącym. A więc po pierwsze, od czego jest filtr oleju? po drugie od czego jest miska olejowa, gdzie jak już coś osiądzie to nie ma prawa się podnieść, po trzecie wreszcie, opiłki/paprochy będą zawsze, nawet jak potem będzie ich mniej, inaczej filtr oleju by przestał być potrzebny, a tak nie jest.
W mojej opinii jest 1500 innych przyczyn awarii naszych silników, do których wydatnie się przyczyniamy i jedną z nich nie jest wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Zauważmy też że wyłączając wyjątki, nasze auta nie pracują w ekstremalnych warunkach, one pyrkają sobie na pół etatu, przez całe swoje techniczne życie.
Stosując metaforę: to, że górnik musi się bardzo porządnie odżywiać i dbać o mikroelementy, witaminy i węglowodany, podobnie jak wyczynowy spo0rtowiec, nie znaczy, że księgowy, albo referent też powinien to brać pod uwagę w takim samym stopniu.
Na pewno nie zaszkodzi to silnikowi i turbinie, a czy pomoże? Jeśli jesteś gotów wyłożyć dodatkową kasę na tę czynność, to uważam, że jak najbardziej warto, bo ta "inwestycja" być może kiedyś Ci się w przyszóści zwróci.