Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Wolf3X » Czy warto montować stożek?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Wolf3X
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3155 razy
Data wydarzenia: 30.04.2012
Czy warto montować stożek?
Kategoria: inne
Chłopaki z Australii zajmujący się tuningiem aut przeprowadzili test polegający na sprawdzeniu czy filtr stożkowy daje więcej mocy od standardowego filtra montowanego fabrycznie. W tym celu wybrali się na hamownie swoimi autami Daihatsu Coure i Subaru Liberty RS. Do testów wykorzystali tani i drogi filtr stożkowy, filtr panelowy oraz filtry montowane fabrycznie. Dla filtrów stożkowych były wykonywane po dwie próby.

Pierwsze było Daihatsu Coure, które uzyskało na:
- tanim filtrze stożkowym za pierwszym razem 49.2 kW (66 KM) za drugim 50.4 kW (67.6 KM)
- drogim filtrze stożkowym za pierwszym razem 51.2 kW (68.7 KM) za drugim 51.8 kW (69.4 KM)
- filtrze fabrycznym 52 kW (69.8 KM)

Co się okazało, że auto nie zyskało, a straciło na filtrach stożkowych, choć na drogim stożku strata jest nie wielka.

Drugie auto Subaru Liberty RS uzyskało na:
- drogim filtrze stożkowym za pierwszym razem 157.1 kW (210.7 KM) za drugim 152.3 kW (204.3 KM)
- filtrze papierowym 155 kW (207.8 KM)
- filtrze panelowym 154.6 kW (207.3 KM)

W przypadku Subaru nic nie zyskało na drogim stożku chociaż na początku zapowiadało się nieźle. Niewielka różnica między filtrem papierowym, a panelowym, choć ten pierwszy okazała się lepszy

Trudno powiedzieć czy filtr stożkowy da więcej mocy raczej zależy to od silnika. Daihatsu niewiele straciło na drogim stożku Subaru na filtrze stożkowym straciło podczas drugiej próby.
Czyli wynika z tego, że czasem lepiej zostawić w standardzie niż robić tuning. Tylko z jednego powodu moim zdaniem warto zamontować stożek dla ładnego dźwięku wydobywającego się spod maski.

Dodano: 13 lat temu
Z twego co wiem to sam filtr stożkowy nic nie robi, to jest tylko dodatek do tuningu mechanicznego i powinien mieć dopasowany dolot czyli średnicę oraz długość rur łączących filtr z przepustnicą, najlepszy efekt daje rura dolotowa z kwasówki gładka nie powodując zawirowań powietrza a także filtr stożkowy musi być odgrodzony od komory silnika i dopływ powietrza najlepiej z pod auta doprowadzony tak żeby zasysał tylko zimne powietrze
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl