Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Część III na koniec, czyli "koszty, Panie, koszty"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 946 razy
Data wydarzenia: 20.03.2018
Część III na koniec, czyli "koszty, Panie, koszty"
Kategoria: inne
Czuję, że guzdrzę się z tą relacją. Tworzę już trzeci motoblogowy papirus o aucie, które w komentarzach większość z Was potraktowała mało poważnie. Co najmniej tak jak faceta za kierownicą różowej Agili albo perłowoszarego Twingo pierwszej generacji. Jednak zanim przejdę do kosztów, pokuszę się o powrót do tematów wizerunkowych. Wersalikami, żeby nikt nie przeoczył. ŁATWO JEST SKREŚLIĆ TEN SAMOCHÓD NA PODSTAWIE UPRZEDZEŃ I MARKI, KTÓRA NA LOGO UPATRZYŁA SOBIE OTWIERACZ DO BUTELKI. TYMCZASEM JAZDA PRÓBNA WSZYSTKO ZMIENIA - RENAULT OPRACOWAŁO POWAŻNY SAMOCHÓD ZA ŚMIESZNE PIENIĄDZE. A ZŁOŚLIWE PRZYTYKI DLA ŚWIADOMEGO KLIENTA SĄ KOMPLEMENTEM POCHODZĄCYM OD JEGO NIEWYKSZTAŁCONYCH PRZYJACIÓŁ.

Wersja do jazd próbnych, skoro pytał o nią Arturo1977, miała przedni napęd i spokojnie można by ją sobie przytulić z bogatym wyposażeniem i mocniejszą, mniejszą "benzyną". Chyba że kogoś kusi forsowanie błotnych kałuż lub głębszych zasp - wybierając 4x4, będzie zadowolony.

Spalanie na trasie z dodatkiem kawałka miasta wyniosło 8,1 l./100 km., przy czym dość podobną trasę z większą domieszką pustej pozamiejskiej drogi Octavia III zamknęła w moich rękach wynikiem 6,3 l./100. Szacuję, że na tym samym kawałku drogi kompakt Skody popisałby się wynikiem 6,9 l., więc jednak Duster pali sporo. Z napędem obu osi wyszłoby mu na pewno 8,9 l./100, a zatem nie jest to pojazd dla oszczędnych pod dystrybutorem.

Testowana wersja z pakietem LOOK (zbędnym) i automatyczną klimatyzacją (dla mnie zbędną, ale MaArek wie, że to miły dodatek) kosztuje 69000 zł. Suzuki Vitara w tych pieniądzach i wyposażeniu ma mniej elastyczny silnik wolnossący i lepsze multimedia. Ale nie... z multimediami robi się już co najmniej 73 tysiące i nie ma automatycznej klimy, ale auto wciąż pali mniej i wygląda jak modny crossover, a nie wół roboczy z pobliskiego placu budowy.

Czy będzie część czwarta? "Czuję, że guzdrzę się z tą relacją" [czytaj]
Ostatnia aktualizacja: 20.03.2018 23:05:47
Dodano: 6 lat temu
Śpieszmy się kochać benzynowe Duster-y,tak szybko odchodzą.
https://autogaleria.pl/nowosci/producenci-i-rynek/silniki-benzynowe-oferta-dacia-duster-polska/amp/
Dodano: 6 lat temu
Mowcie sobie co chcecie, ale jezeli ktos nie ogarnia tych paru na krzyz przyciskow w samochodzie, tak jak pewien normalny inaczej typ spod ciemnej gwiazdy vw, to nie powinien wychodzic z domu bez opieki. Cud, ze ogarnia klawiature komputerowa, ktora ma ponad setke przyciskow!
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: mówcie sobie co chcecie, ale człowiek się przyzwyczaja do ekranów dotykowych... :P. No nie, co ja mówię. [los2]
Dodano: 6 lat temu
Mówcie sobie co chcecie ale zdecydowanie łatwiej wysyłało mi się sms z Blackberry Bold czy obsługiwało telefon w sensie wybór z książki i dzwonienie niż na dotykowym androidzie i tak samo teraz w samochodzie trafienie w czasie jazdy w niewielką ikonę wymaga większego skupienia i uwagi niż naciśniecie nawet sporo mniejszego analogowego klawisza na konsoli.
Do tego na 6-8 calowym ekranie ikony są, nawet w nieźle wyglądającym menu od VW, porozrzucane po ekranie i niektóre ikony są o wymiarach poniżej 1cm na 1cm.
W zasadzie nie używam ekranu dotykowego podczas szybszej jazdy (za wyjątkiem ulubionych z menu telefonicznego bo tam są klocki 4 na 4 cm) bo wg. mojej oceny wymaga odwrócenia uwagi od drogi i dlatego tak bardzo brakuje przycisku zmiany katalogów na kierownicy.
Do tego nowsze systemy od VW np. golf VII po liftingu są pozbawiane bocznych klawiszy zmiany podstawowych funkcji (radio, media, telefon, komputer, nawigacja, ustawienia) i pokręteł co jeszcze bardziej utrudnia obsługę.
Dodano: 6 lat temu
Do kstilger: po co bylo patrzec jak miales czucie pod palcem:D
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: uffff myslalem ze tylko ja pisalem wiadomosci tekstowe bez patrzenia, czasem nawet wysylalem bez patrzenia;)
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: gdy masz przyciski to nie musisz odrywać wzroku od drogi a jak klikasz w tablet to musisz patrzeć w ekran, przypomnij sobie jak byly stare tel sms mogłes pisać bez patrzenia w ekran tak samo jak mozesz pisac bez patrzenia w klawiaturę na kompie a teraz sproboj napisać sms na smartfonie nie patrzac w ekran lub pisac na klawiaturze dotykowego monitora bez patrzenia na nią powodzenia
przyciski na kierownicy czy w obrębie poprawiają poziom bezpieczeństwa i o tym nie mówiłem ze nie.
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: piekne z tym sandaczem! to jest pomysl na nazwe! "san dac", auto z japonskim rodowodem:)
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: No moze nie tylko Golf a wszystkie auta od koncernu Vw. W tym seat i skoda.
Tutaj Audi i BMW prezentuja gorszy poziom
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Żółta kartka za słabą pamięć[nono].Poczytaj moje komentarze do Twoich wcześniejszych blogòw [hihi]
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: sandacza, czyli...?
Dodano: 6 lat temu
Co do logo to mnie się kojarzy z waginą [rotfl].
Do samej marki osobiście nic nie mam, ale przy zbliżonej cenie brałbym zdecydowanie wolnossącego sandacza ;)
Mam już propozycję ksywki dla Twojego Dustera "GO! Duster GO!"lub bardziej po mojemu Duster "GO! GO!" [smiech2]
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Golf ma chyba najlepszy dotykowy kombajn multimedialny - to dlatego. Inne nie są tak dobre.
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Mnie sie to nie widzi.
A zmiany katalogów z kierownicy niby ok ale ja mam karte 64 GB, chyba z kilkanascie katalogow a w kazdym kilka plyt.

Sortuje czesto po okladkach, szybko znajduje na ekranie dotykowo foldery z wykonawcami
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: To z obsługą w kierownicy to prawda ale już z ekranem dotykowym to już nie.
Mimo tego, że w sportsvanie wyświetlacz jest dosyć spory 6,5 cala i do tego chyba nieźle umiejscowiony to niektóre ikony są na tyle małe, że trafienie w nie jest kłopotliwe podczas jazdy.
Wolałem rozwiązanie z altei gdzie bez patrzenia mogłem przyciskami wszystko ustawić bo było łatwiej.
Wyglądało to tak:

Ale już idiotyzmem w VW jest brak zmiany katalogów MP3 przyciskami z kierownicy. Można jedynie zrobić głośniej-ciszej i zmieniać utwory przód-tył.
Katalog trzeba dotykowo na ekranie po wejściu w menu.
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: Najlepiej miec radion1 DIN, male przyciski 4 na 4 milimetry i waski nieczytelny wyswietlacz na ktorym zobacxyc wskaznik AF (dotyczacy radia) graniczy z cudem.
Do tego brak obslugi z kierownicy.

O wypadek wtedy bardzo łatwo. Takue gawno rozprasza bardziej niz 6-8 calowy czytelny tablet z duzymi wyraźnymi przyciskami w które łatwo trafić

Logika i madrosc a nie klepanie prawd o gownianym tablecie.
Gowniane to sa radia w starych autach, nackane 123 przyciski, male, niecxytdlne i czarno bialy wyswietlacz. Ohyda
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: W suzuki to dosyć trudno się negocjuje upusty. Próbowałem negocjować w 2014 S-Crossa poprzedniej generacji i raptem udało się 3 tys. na 80 tys.
Patrzyłem też wtedy na Vitarę ale na niej zero upustu. Zresztą to jest mały, ciasny i odstający wykonaniem w środku samochód więc po oględzinach odpuściłem.
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: naprawdę do radia i muzyki potrzebujesz tablet w aucie? Co do komputera to większy ekran pozwala tylko na ładniejsze wizualizacje ale podczas jazdy coś innego jest ważne
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: za to z czterech malych szklaneczek:)
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: a ja właśnie jeździłem Vitarą - nie powstał z tego blog, wiem - i więcej frajdy sprawił mi jednak Duster z tym jego silnikiem, który choć ma turbo, nie młóci z trzech cylindrów...
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
A jednak [bajer]. No to jazda [hihi].

Rozumiem rozterki i poczekam cierpliwie na kolejną część :).
Dodano: 6 lat temu
Dacia Duster 1.2 TCE Prestige 125 koni, 6 biegow, metalik, pełna opcja bez skory rowne 70 tys zl. Kamera, grzane fotele, alu 17.

A Suzuki Vitara 1.6 Premium 120 koni, bez turbo, 5 biegów 71 tys zł. Ma kamere, grzane fotele, duze dotykowe radio, alu 17, relingi, poduszki kolanowe, hill holder, Bluetooth

Cos mi sie wydaje ze rabacik na Suzuki byłby spory.
A pewnie maja auta z 2017 roku

Ładne to to nie jest ale nie wiem czy nie lepsze niż Duster. Nie jezdziłem żadnym.
Lzejszy od Daci ok 120 kilo
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Drogi kolego:

To nie jest pseudo opinia tyko opinia kogoś kto zna sie i jest fanem motoryzacji.

Zadaj sobie pytanie co w tym nowym aucie będziesz mia więcej niż w starym?
Stare było niezbyt mocne. Będzie klimatyzacja, będzie ESP, może alufelgi, czyli to co jest na dzisiaj oczywista oczywistością

Czy Dacia jest obciachem? Myślę że w ładnym kolorze na alufelgach i doposażona nie. Obciachem jest kopic koła, klimę na korbę, i kierownice bez skóry za 55 tysiaków a nie za 65 cos ładnego i komfortowego.

Zauważ że Duster jedyny ekstra dodatek jaki posiada w obecnej generacji w stosunku do poprzedniej to Climatronik

Wiem że kupujesz auto na wiele lat a przy odsprzedaży nikt kasy nie odda ale za 9 lat to duster będzie miał kamerę 360, wszystkie asystenty itp itd. Wtedy Twój będzie miał chociaż Climatronik, navi która doprowadzi do celu, radio z USB.
A przez te 9 lat to Ty z tego skorzystasz, a nie z napedu 4x4 bo nie jesteś leśnikiem (

Pomyśl nad instalacja Bluetooth jest tańsza niz mandat a może w czasie jazdy ktos do Ciebie zadzwoni


To Twój wybór. Duster jako nowość rabatu nie ma, ja w cenie ok 60-70 tys zł to chyba wolałbym Tipo ze 120 konnym silnikiem turbo.
Ale nie sugeruj się tym.

I nie słuchaj złośliwych tumanów którzy nie znaja realiów polskiego rynku.

Bo oszczędzanie na paliwie to nie dziadowanie, ten parametr weź pod uwagę przy kupnie jak i wyposażenie - bo dobry silnik i dobry "wypas" to oprócz wyglądu rzeczy które dają radość w użytkowaniu auta.

Kto wie czy za 3 lata PB nie podskoczy do 6 zł/litr ?
Kupisz byle co pojedziesz byle jak i stwierdzisz - nic tu nie ma, tylko że nówka z salonu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cieszę ze coś kupujesz !
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: Prostackie. Z radia, muzyki i komputera korzystam ciagle. Z napedu 4x4 w miescie raz na rok
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
Aaa, to ty sie o zdanie pytasz? Zrob jak kazdy normalny facet i kup skoro ci sie podoba. Ale nie ze wzgledu na wizerunek, mode, opinie sasiadow czy jakies duperele. W kontekscie popularnych aut, przy odsprzedazy ludzie patrza w jakim auto jest stanie i ile ma przebiegu a nie na to czy ma klimatyzacje taka czy inna. Zawsze kupuje maksymalnie wypasione uzywki, bo roznica w cenie jest pomijalna, pomimo ze pierwszy wlasciciel zaplacil nawet do 100% ceny ekstra za dodatkowe wyposazenie wzgledem wersji podstawowej. Moj zysk, jego strata. Np. moj stary Town&Country kosztowal $50K jako nowy, a cena wyjsciowa zwyklego Grand Caravana to $26K. Tak a propos, placic paredziesiat tysiecy za nowke i kolejnych kilka tysiecy za gadzety, godzic sie z duza utrata wartosci, koniecznoscia serwisowania w ASO, a pozniej dziadowac na paliwie te pare zl na 100km to trzeba byc ... wiadomo kim. Albo niejakim maaarkiem.
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: a powiedz mi, czy ta moja pseudo-opinia Cię satysfakcjonuje i jest względnie miarodajna?
Dodano: 6 lat temu
Do FranzMaurer: tyle że część czwarta powstanie po świętach ;). Potrzebuję czasu i przerwy, by złożyć ewentualne zamówienie. I sprzedawcy już o tym wiedzą ;). Jeden nawet zaproponował atrakcyjnie wycenione demo po 10 maja...
Dodano: 6 lat temu
Do pafka: dobrze się sprawdza, fajnie jeździ. Coupe to-to nie jest, ale - jak napisano w "Motorze", ten typ nadwozia odszedł wraz z epoką smartfonów i tabletów. Crosovery pasują bardziej do laptopa, choć nie wiem czemu [los2]
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: co kto woli jedni wolą lepszy naped inni kolorowe telewizorki z których korzysta się raz na ruski rok ;)
Dodano: 6 lat temu
W części czwartej rozumiem, że będą wnioski i konkluzje [chytry]? Oraz Twój typ na własny wybór ;)?
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
11 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl