Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Goal 1.9 TDI 105 » Czas na doinwestowanie auta zimowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 816 razy
Data wydarzenia: 23.10.2018
Czas na doinwestowanie auta zimowego
Kategoria: zmiany w aucie
Wpis jaki popełnia wielu z Was, informujący co dzieje się w życiu jednego z moich aut.
Jak u każdego czasami trzeba coś kupić bądz wymienić, lub coś się zepsuje.
Na szczęście awarie akurat mojego Golfa omijają, czasami są to tylko drobne rzeczy.

Przebieg to 175 tys. km czyli tyle ile większość posiadaczy tego modelu chciałaby mieć jak na 12 letnie auto.


Z powodu tego iż akumulator ma już 6 lat zdarzyła się awaria chyba z mojej winy. Spóźniłem się z jego wymianą dosłownie o kilka dni bo chciałem zakupić nowy ale zazwyczaj brak czasu jak jestem w Polsce. Chociaż był regularnie doładowywany przy wrześniowej przejażdżce zapaliła się kontrolka ładowania. No ale musiałem dojechać na miejsce, zgasić silnik i wrócić do domu te 10 kilometrów.
Ponowne zapalanie – tutaj jakoś się udało. Ale dalej przeżyłem horror. W czasie jazdy najpierw przestała działać klimatyzacja, później elektryczne sterowanie szyb, na desce rozdzielczej zapaliły się wszystkie kontrolki jak na choince (wspomaganie, ESP itp.). W końcu wspomaganie kierownicy odmówiło posłuszeństwa. Myślę wzywać lawetę kilka kilometrów od domu. Najwyżej coś się uszkodzi. Jakoś dojechałem.
No i poszedł regulator napięcia alternatora. Koszt naprawy 300 zł, przy czym szczotki były w świetnej kondycji. Do tego nowy akumulator Centra Futura CA722 o pojemności 72 Ah, prąd rozruchu 720 A Ten model dlatego że właśnie taki miałem ostatnie 6 lat. Ma 3 lata gwarancji i świetne parametry.

Do tego kilka innych wydatków:

- naprawa alternatora 300 zł

- nowy akumulator Futura CA722 czyli 72 Ah
pojemności, prąd rozruchu 720 A – cena 370 zł

- nowe wycieraczki na przednią szybę Bosh Aerotwin (18 Euro czyli ok 75 zł)

- nowe opony Michelin Alpine 6 w rozmiarze 205/55 R 16 – 1390 zł (plus 60 zł wyważenie)
(sprawę opon opisałem w innym blogu. Pierwotnie miały być Nokian WR D4 205/55 R 16 za 1244 zł ale musiałem minimalnie dopłacić i mam lepsze)

- wymiana oleju Castrol Edge Turbodiesel 5W/40 oraz filtra oleju, filtra paliwa, kabinowego, powietrza, odgrzybiane i sprawdzenie szczelności klimatyzacji – 600 zł

Łącznie około 2800 złotych

Koszty te rozkładają się na eksploatację kilkuletnią bowiem akumulator i opony posłużą mam nadzieję spokojnie 5 lat.


Z kondycji auta jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata z klimatyzacji nie ubyło nawet grama czynnika, została odgrzybiona a olej przepuszczony przez maszynę także kolejne 2 lata z głowy.
Nowe opony i Felgi tym razem 16 calowe które miałem w garażu wraz z oryginalnymi kołpakami poprawią prowadzenie i wygląd auta. Alufelg celowo nie zakładam bo naprawdę szkoda na zimę. Chromowane loga robią się białe od soli m po 2 latach można dekielki wyrzucić na śmietnik.
Na przyszły rok czeka mnie wydatek czyli planowana druga wymiana rozrządu.
Hamulce nie wymagają interwencji, tłoczki zostały rok temu przeczyszczone, tarcze i klocki pojeżdżą sporo, płyn hamulcowy wymieniony rok temu.


Są osoby które uważają że jak w auto warte 15 tys. zł trzeba włożyć 3-4 tysiaki to nie jest dobrze, to sprzedać trzeba. No moje auto zapewne warte jest więcej, ostatniej wiosny kolega kupił rok młodszą piątkę, po wypadku z przebiegiem 180 tys. km i LPG płacąc 17 tys. zł. I jeszcze trochę doinwestował (była na kołpakach z zimówkami). Reszta prawie identyczna z moją wersją.


Ja jednak wiem co mam i myślę że skoro rdza nie atakuje a silnik ma jak na ten rocznik mały przebieg dalej będą go ucierał zimą nie martwiąc się że przybędzie kilka nowych odprysków a lakier po sezonie bardziej zmatowieje. Wszystko odpicuje się na następny sezon ;)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: była glupota wiec mialem koszty
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: A logika gdzie wtedy była? ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Do klasyka, to jeszcze mu trochę brakuje. Na tle "czwórek" i "trójek", których cały czas jeszcze sporo, to auto prosto z salonu :-) I to nie tylko ze względu na stan techniczny, ale i stopień zaawansowania technicznego.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: No dzieki. Dbam o kazde auto. Jezdze ostatnio troche... dlatego wole rozłozyc przebieg i lepsze, drozsze auto oszczedzic. Wyjdzie to na dobre jemu, mnie i portfelowi.
A Golf 5, go prawie klasyk
Dodano: 5 lat temu
To co ja mam powiedzieć, jak u mnie w Octavce po ponad 9 latach 78 500 km na liczniku :-) ? W zimie praktycznie nieużywana, no chyba, że w taką bez śniegu i soli. Auto kolegi wygląda super - nie ma co gadać. I tak powinno być z każdym samochodem.
Dodano: 5 lat temu
Do mrkomar: Na szczescie mam bez DPF-u i ostatnie egzemplarze BXE z panewkami bez problemu. Bo przez brak filtra nie pokryli je jakims gawnem
Dodano: 5 lat temu
Do Marcin1985: to takze dobre pieniazki i jakosc czesci. Jak dbasz tak masz.
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: jak brałem to miala 20kkm po roku ja w pół zrobiłem juz 20kkm ;)
Dodano: 5 lat temu
Jeżeli przebieg oryginał, to pojeździ jeszcze sporo lat. Miałem kiedyś Golfa V z tym silnikiem, fajna jednostka, oszczędna, przyjemnie chodzi. Samego Golfa wspominam miło jako bardzo komfortowe auto. Odnośnie samego silnika, czy to ta jednostka w której wywalało panewki korbowodowe? Ja u siebie je wymieniałem :)
Dodano: 5 lat temu
Foka dostała wymiane oleju Ford Formuła F 5W30 + filtry, wymiane filtra paliwa, dolewke płynu chłodniczego, przegląd i diagnostyke komputerową za 360 zł. Na dniach dostanie jeszcze nowe wycieraczki Ford Motorcraf za 70 zł i to będzie wszystko.
Dodano: 5 lat temu
Większość posiadaczy tego modelu ma 115-130 tyś w Polsce, bo tyle chce mieć:)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Oprócz nerwow 300 zl. Szkoda bo to tak jakbym 2 akumulatory kupił.

Ale dobrze ze przy wymianie na nowa baterie a nie pozniej
Dodano: 5 lat temu
To co się stało, to od początku była wina regulatora napięcia alternatora wg mnie. Akumulator nie miał z tym nic wspólnego. Przecież to nie hybryda więc po odpaleniu silnika, jeżeli alternator jest sprawny, to akumulator można w zasadzie odłączyć całkowicie i bez problemu jeździć aż do wyłączenia silnika.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Twoja od nowości?
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: mazda ma juz ponad 40 tys od wczoraj i półtorej roku :D
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: klima ręczna ;)
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Kolego pomyśl inaczej... nie ma klimatyzacji, ESP i jest mały, ciasny, słaby, niebezpieczny i już się znudził.

Rozumiem że tak głupio sobie obrzydzać ale ... trzeba iść do przodu z czasem, z postępem z osiągnięciami.

Najgłupsza rzecz kupić jedno auto na całe życie i chwalić się że ma 20-30 lat i wytrzymało 600 tys km czy milion.

To nie ma się czym chwalić, to pożałować właściciela.
Dodano: 5 lat temu
Jak pomyślę, że Kuraq ma 109 tys. km. i niecałe 6 lat...
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl