Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
Chip tunning
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 1385 razy
Data wydarzenia: 17.11.2023
Chip tunning
Kategoria: zmiany w aucie

Ale po kolei.
Wg. papierów ten silniczek 1,2 tsi ma 110 KM i 175 momentu obrotowego.
Na hamowwni wyszło, że rzeczywiste parametry to 118 KM i 198 Nm. Trzy powtarzalne pomiary pokazały takie wartości. Czyli sporo lepiej niż gwarantowała fabryka. A samochód ma 96 tys. przebiegu. Czyżby procentowała prawidłowa eksploatacja i serwisowanie

Firma zrobiła specjalnie pod ten silniczek mapę tak by nie przesadzić i wyszło całkiem przyjemne docelowe 138KM i 248 Nm.
Zbiera się teraz zdecydowanie lepiej od najniższych obrotów a i nie wymaga za wysokiego kręcenia by jechać.
Pojawiła się też taka dodatkowa zaleta, że spalanie spadło o około litr i obecnie normalna jazda wychodzi w granicach 5,5 l/100.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
19
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
26
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

No właśnie
Po co dłubać w takim "silniczku" przecież można jeszcze kupić auto z silnikiem, normalnym silnikiem i dać sobie spokój z grzebaniem. Na dodatek auto z takim motorem nie skończy żywota po 100-150 tys km przebiegu.
W t-rocu 1,5 150 konnym jest montowana sucha do 250 Nm a więc tyle ile daje momentu ten silnik.
No Dieselek w manualu to był mój ukochany GTD, zabawa przednia była.
W Automacie juz zbyt duży moment jest
Ale niestety ja nie wrócę do diesla bo bym zepsuł, już 2 x w tygodniu jeżdżę 25 kilometrów, w tym 10 km autostradą aby rozgrzać olej w silniku i wypalić filtr.
Te 50 km nie opłaca mi sie ale robię to dla auta, obowiązki przy okazji i praca.
I to dobre dla każdego z moich aut chociaż golf nie ma filtra
No ja wyboru nie miałem i musiał być automat. Poza tym w korkach jest świetny.
Wielu błędnie uważa ze S-tronic z Audi to to samo co DSG. nie wiem która skrzynia gorsza, która lepsza, ja mam DQ 381, wytrzymuje do 500 Nm i jest mokra, ma jeden filtr a nie trzy. Obydwie sa dwusprzęgłówkami ale to rożne konstrukcje.
W Audi idioci napisali że mam wymienić olej po 120 tyś km. Żart roku
Także jakoś sie mniej boję bo wymienię po 50-60 i chyba statycznie i będzie ok
A program na skrzynie zrobię jak minie gwarancja chyba, nie wiem czy warto wcześniej ryzykować
Co do DSG i oprogramoiwania to samo słyszę od użytkowników nowych VW.
I też, głównie po to by nie zabić zbyt szybko sprzęgieł, zmieniają oprogramowanie na takie co trzyma dłużej biegi w zakresie szerszych obrotów.
Ja się dlatego na DSG nie zdecydowałem bo takie sterowanie skrzyni zupełnie mi nie odpowiada. Dla manualnej przekładni na 3 mogę przejechać kawał miasta nie zmieniając biegu tylko regulujac prędkosc pedałem gazu. DSG by wtedy używała skali od 2 do 4-5 cały czas zużywając sprzegła. Mówi się po cichu o tym, że to nowe oprogramownaie potrafi wykończyć skrzynie (a dokładnie sprzęgła) używane tylko w mieście już po 80-100 tys.
A spalanie w Sportsvanie spadło realnie bo ten sam odcinek prawie 100 km, jeżdżony dosyć powtarzalnie i w komputerze zdecydowanie widać, że spala mniej.
Jeździliśmy przed kupnem Sportsvanem 125 koni i niezbyt przyspieszał, na takie auto 135-160 musi być i te 230-260 Nm.
A co do mocy "fabrycznej" to auto z koncernu Volkswagena zawsze mają więcej niż deklaruje producent
Moje Audi założę sie ze ma 200 koni a nie 190
Ale jest coś co zmienię po gwarancji - to moment przełączania biegów, kosztuje to podobno jedyne 800 zł (nawet w TVN Turbo pokazywali) i nowa mapa nie pozwala aby skrzynia schodziła z obrotami poniżej 1600 jak jedzie się jednostajną prędkością
U mnie tragedii nie ma ale jest te 1500 i przy 70 ciu juz włącza siódmy bieg - chore