Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Corolla » CB radio, niewidzialne CB radio







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Corolla
Jeździ: BMW Seria 5
Wcześniej jeździł: Audi A6, BMW Seria 5, Toyota Corolla
  • przebieg 181 200 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.4 D-4D
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 8693 razy
Data wydarzenia: 03.05.2013
CB radio, niewidzialne CB radio
Kategoria: zmiany w aucie
CB radio, jego sposób montażu, umiejscowienie w naszym ukochanym samochodzie oraz dobór anteny to odwieczny problem, z którym boryka się chyba większość z nas.
W lipcu 2011 roku zrobiłem zakupy na kwotę 510zł, z których jestem niesamowicie zadowolony ale chyba jeszcze bardziej jestem zadowolony z niewidzialności mojego zestawu CB, z wygody niezakładania i niezdejmowania anteny co z pewnością jest uciążliwe w zimie.
Jednym z fajniejszych miejsc montażu radia okazał się schowek w środkowym panelu klimatronika.
Odpowiedniego radia, które zmieści się do niego szukałem chyba trzy tygodnie. Nie dość, że nie mogło być wysokie, szerokie to również długie ponieważ za panelem znajdują się jakieś tunele, chyba nawiewów.
Z dużą dozą niechęci spoglądałem na anteny wielozakresowe ale na taką właśnie się zdecydowałem.
Antena, którą kupiłem niczym nie różni się od oryginalnej, z którą Corolla wyjechała z fabryki.
Mój zestaw składa się z radia Lafayette Atena oraz z anteny Sirio Triflex.
Nie ma jakiegoś niesamowitego zasięgu ale w wiadomych celach sprawdza się znakomicie ;)
Na wierzchu niczego nie widać, zasilanie jest poprowadzone pod panelem klimatronika do schowka, gdzie znajduje się rozgałęźnik zasilany z zapalniczki, która jest usytuowana przy lewarku zmiany biegów (również wszystko zostało poprowadzone pod spodem).
Poniższe zdjęcia ilustrują jak to wszystko wygląda oraz jak został poprowadzony kabel antenowy.
Ostatnia aktualizacja: 03.05.2013 19:39:59
Dodano: 11 lat temu
No, kupiłem sobie alana 28 i sirio titanium 1400, jutro montuję :D ciekawe, jak będzie zbierać :)
Dodano: 11 lat temu
Do panda05: i o to chodziło :)
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: cieszę się, dzięki :)
Dodano: 11 lat temu
git robota[up] zero kabli i nic się nie pałęta[up]
Dodano: 11 lat temu
to jest to, co sajeks lubi najbardziej[up]
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: Właśnie te ramki wyglądają dla mnie tak surowo i nieprzyjemnie... W dodatku, wolę mieć mniejszy wybór niż większy - jeszcze się skuszę i kupie za 100zł jakieś chińskie g.
Nie znam się na tym zupełnie, a w 95 uczyłem się raczej korzystać z toalety niż krótkofalarstwa, ale prawa fizyki znam dość dobrze i też niektóre wyniki pomiarów są dla mnie intrygujące. Na szczęście, aby być krótkofalowcem trzeba nadal zdać egzamin itd., a CBiści to tacy partacze w większości :)
Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: tu gdzie zaznaczyłeś miejsce na radio wydaje się idealne, możesz też wyrzeźbić coś z półramek dostępnych na alledrogo

wtedy masz większy wybór w radiach i pewnie łatwiej by było to wpasować w konsole.
Co do anteny to wszystko zależy od jej długości ;) a gdzie zamontujesz ma mniejszy wpływ-byle masa była dobra.

Od 1995 bawiłem się w krótkofalarstwo i jak czytam fora CB-istów, ich wyniki w strojeniu SWR <1 i teorie na temat montażu anten to padam na ryj.
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: Dzięki deeptrip, takich wiadomości jest w sieci jak na lekarstwo! Na razie wypiję za Twoje zdrowie Kasztelana, ale masz u mnie zawieszone piwo :) Nie jest tak, że jakbyś włożył prowadnice od jakiegoś radia - to cb miałoby już wymaganą szerokość?
U mnie jest normalnie spód pod tym DINem, bo to zwykły schowek trzymający wymiary - zrobiłem nawet zdjęcie z wsadzonym tam pioneerem ale wyszły zbyt niewyraźne. Wyjąłbym po prostu spód, albo wyciął, wtedy obudowa konsoli robiłaby za niezłe pudło rezonansowe. Tutaj zaznaczyłem miejsce na cbradio:
target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/a/img515/3229/volvo440cbradioumiejsco.jpg" alt=""/>

Antenę umieszczę chyba tak:
target=_blank rel=nofollow>http://img94.imageshack.us/img94/3989/volvo440cbradioantena.jpg" alt=""/>
Zielone pole to miejsce dla magnesu, pomarańczowe dla mocowania w stylu sf40. Czerwone - tutaj zwykle się montuje, u mnie niemożliwe przez spojler. Trzecia opcja to płaskownik wychodzący z bagażnika, zamontowany do karoserii a nie klapy, wtedy mogę go dać gdziekolwiek (http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=88&t=20516#p486442).

Fiu, komentarz mam lepszy i z większą ilością zdjęć niż 3/4 wpisów :D
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: ahaa, no widzisz - nie miałem zwykłego radia w samochodzie, a CB jest w zwykłym schowku ;) Tam pod radiem jest plastik - to jest zwykła kieszeń. Pozbyłem się jedynie tylnej ścianki, radio przykręciłem do dolnej -->
" alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Do arkadiuszs: u mnie nie ma pod spodem żadnego plastiku to nic nie tłumi i jak narazie w żadnym samochodzie nie spotkałem się żeby pod ramką DIN było coś co by tłumiło. Jeżdżę tak już miesiąc i nic nie tłumi i nie zniekształca, radio pracuje normalnie. Wcześniej w XG30 teżmiałem tak zabudowanego Yosana PRO120 -z wyglądu identyczne jak twoje- i było OK.
Żeby było niewiele słychać musiało by przylegać do jakiejś szmaty
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: głośnik jest pod CB radiem, w takim wypadku niewiele będzie słychać, chyba że podłączy się zewnętrzny.
Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: A28 jest troszeczkę węższy od 1DIN

tak wygląda przymiarka do 1DIN u mnie:
" alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Do arkadiuszs: 210 ma z prowadnicami, wchodzi spokojnie w gniazdo din 190 czy 180mm - przynajmniej tak wszędzie piszą. Reszta wymiarów jak zwykłe radio, które mieści się w mojej wnęce idealnie.
Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: Alan 28 ma wbudowany głośnik, ma jednak możliwość podpięcia zewnętrznego ale taką możliwość ma chyba każde radio. Wymiary 210 x 155 x 50 mm, a więc spore ;> Moje ma 142 x 125 x 42mm.
Dodano: 11 lat temu
Do arkadiuszs: Najchętniej kupiłbym z tego powodu coś z głośnikiem z przodu, ale na razie najbardziej odpowiada mi alan28 - z zewnętrznym głośnikiem z tego co rozumiem. Nie wiem, nie znam się :) dzisiaj dopiero zacząłem szukać, a opinie o radyjku - bajeczne :)
Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: Tylko weź pod uwagę głośnik. Jak włożysz radio na styk to głośnik przytulisz do dolnej części schowka i nie będzie nic słychać. Stąd wzięły się u mnie poszukiwania bardzo niskiego radia i montażu z prześwitem pomiędzy głośnikiem, a dolną ścianką schowka.
Dodano: 11 lat temu
Po ostatnich doświadczeniach i wizji wakacji za kółkiem - też czeka mnie montaż cb-radia, na razie raczej coś z niższej półki i z drugiej ręki. Twój wpis mnie zainspirował i odkryłem dzięki niemu, że dolna część schowka ma u mnie pewnie nieprzypadkowo - wymiar 1DIN, wchodzi tam standardowe radio - więc kwestię wyboru miejsca mam już załatwioną. Teraz tylko muszę poszukać anteny i samego cb-radia...
Dodano: 11 lat temu
Do jaworznianin: no tak, kasa zaoszczędzona i człowiek w wiedzę o zdejmowaniu boczków bogatszy [zlosnik] dzięki :)
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: dziękować, cieszę się że się podoba [pub] Wtedy miałem jeszcze zasilanie delikatnie widoczne, dziś już nic nie widać ;)
Dodano: 11 lat temu
Do mrBean: z tego co pamiętam to właśnie nad Tajfunem jeszcze myślałem ale Triflexa miałem na miejscu w sklepie.
Dodano: 11 lat temu
Do CbrRR: a no to też prawda, że większość ma co ma na dachu swojego samochodu. Ja za gówniarza u ojca miałem Lemma, która miała blisko 1m, było dobrze :) ale ale, kiedyś z ręczniaka z wysokiego miejsca w moim mieście potrafiłem rozmawiać na odległość 20km z mobilami ;) Dzisiaj wydaje mi się że jest dużo większy syf w eterze.
P.S. uwielbiałem mojego Alana 87 i moje Sadelty ME-3 i HM-100 [zlosnik]
Dodano: 11 lat temu
tani montaż to ja lubie,nie ma movy o fuszerce,5 za pomysłovość
Dodano: 11 lat temu
Do arkadiuszs: widziałem widziałem na żywo [up] - pomysł i wykonanie super [up]
Dodano: 11 lat temu
Fajna antenka :)
W jednym ze swoich aut miałem antenę TAJFUN - z wyglądu to samo. Działało to świetnie - nigdy nie miałem problemu z niemożnością dogadania się na trasie...
Dodano: 11 lat temu
Do arkadiuszs: Wiem, że twoja droższa miałem na myśli odbiór przez Ciebie od gościa który taką antenę posiada. Ja zawsze lubiłem długie anteny myślałem nad Presidentem Texas, ale 2,08 metra to troszkę przesada, dlatego korzystam z Presidenta Ml145. Praktyczność owszem i tu się zgadzam jeżeli chodzi o wjazd do Garażu ja nie garażuje swoich aut i dlatego jest mi to obojętne czy antena jest na magnesie czy w miejscu anteny standardowej.
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: dzięki :)
Dodano: 11 lat temu
Do CbrRR: Jeżdżę z nim prawie od dwóch lat i uwierz mi, że nie miałem nigdy żadnego problemu ze względu na słaby zasięg, przepraszam - piszesz o słabym odsłuchu, a ja napisałem o 7km zasięgu podczas nadawania. Słychać komunikaty, słychać Ruskich podczas dobrej propagacji no ale przecież nie powinno być ich słychać.. ;)
Tak, głównie mi chodziło o wygodę ale uwierz mi, że jest to również praktyczne.
P.S. moja nie jest za 45, a za 250zł.
P.S.2 jedzie gość przede mną 110km/h, mija minuta.. musiałbym stać w miejscu, żeby go stracić w szumach ;)
Dodano: 11 lat temu
Do arkadiuszs: Uwierz mi, że 7 km to jest jej maksimum(jeżeli wogóle 7 jest raczej obstawiał bym maksymalnie 5), czy to jest wystarczające? Śmiem wątpić. Załóżmy, że masz zasięg 7 km. Jedzie gość przed Tobą z prędkością 110 km/h mija misiaczków, którzy się ustawiają a minutę szybciej mówi Ci, że czysto, a to że misiaczki leciały w twoją stronę do Ciebie nie do leci to jest bardzo mały zasięg. Niestety anteny które kupuje większość to są buble za 45 zł i ani na tym nie słychać, ani komunikatów nadawanych przez innych nikt nie słyszy.
Pomysł genialny bo masz problem z głowy ze zdejmowaniem anteny itd., lecz jak dla mnie nie praktyczny. Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Rewelacyjne rozwiązanie. Brawo za innowacyjność i pomysłowość! [up]
Dodano: 11 lat temu
Do RAKUS1: Zasięg na trasie to jakieś 7km, wystarczający aby dowiedzieć się jak wygląda droga przed nami.
Najnowsze blogi
Dodano: 22 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl