Wpis w blogu użytkownika
gim-kg
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 8369 razy
Data wydarzenia: 07.12.2014
Blue HDi - AdBlue - Euro 6
Kategoria: inne
Wpadł mi do rąk dodatek do instrukcji obsługi samochodu dotyczącej wspomnianych silników Blue HDi. Jestem chyba jednym z niewielu ludzi którzy czytają instukcję i tak z zaciekawieniem przeczytałem co tam napisano.
Może od początku. System SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) ma na celu neutralizację tlenków azotu. Nie jest to tak, jak niektórzy myślą że ten system zastępuje FAP. W samochodzie znajduję się zarówno FAP jak i system SCR.
Do działania systemu SCR potrzebny jest dodatek AdBlue. Mieści się on w oddzielnym zbiorniku o pojemności około 17 litrów usytułowanym na zewnątrz samochodu pod bagażnikiem. Napełnianie następuje poprzez wlew umieszczony w bagażniku. Pełny zbiornik wystarcza na około 20 tyś km. Przy opróżnieniu całkowicie zbiornika AdBlue po wyłączeniu stacyjki samochodu nie można uruchomić aż do momentu uzupełnienia AdBlue. Fakt że przy zasięgu około 2400 km samochód informuje nas o "rezerwie" AdBlue jest pocieszający.
Kolejnym elementem jest możliwość uszkodzenia systemu SCR. W tym przypadku po zapaleniu odpowiednich kontrolek, samocód przestanie działać po około 1100 km. Taki zasięg ma wystarczyć aby dostać się do serwisu.
Dodatkowo producent nie zaleca trzymania pojeminka z dodatkiem AdBlue cały czas w samochodzie aby uniknąć ryzyka pogorszenia jakości produktu. Należy używać wyłącznie dodatku zgodnego z normą ISO 22241 (AdBlue oferowany przez sieć serwisową lub warsztat specjalistyczny)
Żeby było jeszcze mało, AdBlue może zamarznąć w temperaturze poniżej -11C. Zaleceniem producenta jest zaparkowanie samochodu w cieplejszym otoczeniu (np. garaż) na mniej więcej pół dnia. Tylko jak to wykonać gdy ktoś pojechał np do jakiegoś ośrodka na narty w zimie i nie ma dostępu do garażu
Jednym słowem - dziękujemy ci ekologio. Problemy z FAP czy DPF przy SCR wydają się być pestką.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
13
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
W sumie jako miłośnik benzynów to mi to rybka, ale mimo wszystko coś tu nie halo :/
Z zamarzaniem czynnika w niskich temperaturach - pomyślane jakby pod dziadka, który trzyma auto do niedzieli, żeby z babcią do kościoła podjechać. Czy naprawdę nikt w tzw. międzyczasie nie poprawił wytrzymałości temperaturowej AdBlue? AdBlue stosowane jest w nowoczesnych ciągnikach siodłowych Mercedesa, które nie jeżdża tylko wtedy "keidy jest słońce". Może to komunikat o możliwości zamarznięcia czynnika a nie informacja,że tak ma być - jak w przypadku efektów ubocznych viagry.
Ja mam jeszcze silnik starszej generacji z Euro 5. Mimo że ten z Euro 6 i AdBlue ma 18KM więcej to wolałem ten starszy motor.
Wracając do ocieplenia klimatu to uwierz że samoloty i statki więcej działają w tym temacie niż samochody.
Dla mnie to wyciąganie kasy od ludzi to bandytyzm.
Zresztą Unia tylko udaje że pomaga a szkodzi i nie zrobiła nic aby Wschód europy przestał być śmietniskiem rozbitych aut z cofanymi licznikami
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...