Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy gim-kg » Blue HDi - AdBlue - Euro 6







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika gim-kg
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 8369 razy
Data wydarzenia: 07.12.2014
Blue HDi - AdBlue - Euro 6
Kategoria: inne
Muszę się podzielić z wami pewnym spostrzeżeniem.

Wpadł mi do rąk dodatek do instrukcji obsługi samochodu dotyczącej wspomnianych silników Blue HDi. Jestem chyba jednym z niewielu ludzi którzy czytają instukcję i tak z zaciekawieniem przeczytałem co tam napisano.

Może od początku. System SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) ma na celu neutralizację tlenków azotu. Nie jest to tak, jak niektórzy myślą że ten system zastępuje FAP. W samochodzie znajduję się zarówno FAP jak i system SCR.

Do działania systemu SCR potrzebny jest dodatek AdBlue. Mieści się on w oddzielnym zbiorniku o pojemności około 17 litrów usytułowanym na zewnątrz samochodu pod bagażnikiem. Napełnianie następuje poprzez wlew umieszczony w bagażniku. Pełny zbiornik wystarcza na około 20 tyś km. Przy opróżnieniu całkowicie zbiornika AdBlue po wyłączeniu stacyjki samochodu nie można uruchomić aż do momentu uzupełnienia AdBlue. Fakt że przy zasięgu około 2400 km samochód informuje nas o "rezerwie" AdBlue jest pocieszający.
Kolejnym elementem jest możliwość uszkodzenia systemu SCR. W tym przypadku po zapaleniu odpowiednich kontrolek, samocód przestanie działać po około 1100 km. Taki zasięg ma wystarczyć aby dostać się do serwisu.
Dodatkowo producent nie zaleca trzymania pojeminka z dodatkiem AdBlue cały czas w samochodzie aby uniknąć ryzyka pogorszenia jakości produktu. Należy używać wyłącznie dodatku zgodnego z normą ISO 22241 (AdBlue oferowany przez sieć serwisową lub warsztat specjalistyczny)

Żeby było jeszcze mało, AdBlue może zamarznąć w temperaturze poniżej -11C. Zaleceniem producenta jest zaparkowanie samochodu w cieplejszym otoczeniu (np. garaż) na mniej więcej pół dnia. Tylko jak to wykonać gdy ktoś pojechał np do jakiegoś ośrodka na narty w zimie i nie ma dostępu do garażu

Jednym słowem - dziękujemy ci ekologio. Problemy z FAP czy DPF przy SCR wydają się być pestką.

Dodano: 9 lat temu
Do oshalom07: Tyle tylko że gdybyś miał wybór to mógłbyś wybierać, a tak to kupując auto w danym roku jesteś zmuszony "wziąć" obowiązującą normę spalin :(
Dodano: 9 lat temu
Do gim-kg: Trzeba by zapytać Marka77 czy czasami w Niemczech nie ma niższego podatyku ekologicznego (Ekosteuer). Masz rację nie ma to nic w spólnego z ubezpieczeniem auta. Suma sumarum kupując auto z wyższą normą nie zyskujesz nic, tracisz na tym,że użyte rozwiązania nie są do zastosowania w każdym klimacie.
Dodano: 9 lat temu
http://www.scr-emulator.pl/emulator-scr.html#strona
Dodano: 9 lat temu
Do oshalom07: Z tego co mi wiadomo to darmowe parkowanie mają hybrydy w niektórych miastach. Co do ubezpieczenia to nie ma nic wspólnego z norma emisji spalin.
Dodano: 9 lat temu
Jak informują agencje Paryż wprowadza zakaz poruszania się po mieście aut z silnikami diesla i chce do 2020 je całkowicie wyeliminować z ruchu po tym mieście. W ślady idzie Londyn. Tutaj to trochę absurdu już było wcześniej: zniesiono opłaty za wjazd do centrum dla aut hybrydowych a zostawiono dla chociaż tych z dieslami, które nierzadko mają niższą emisję CO2 niż hybrydy ;)
W sumie jako miłośnik benzynów to mi to rybka, ale mimo wszystko coś tu nie halo :/
Dodano: 9 lat temu
Za silnik spełniający wysoką normę EURO6 powinieneś miec przynajmniej darmowe parkowanie i tańsze ubezpieczenie.
Z zamarzaniem czynnika w niskich temperaturach - pomyślane jakby pod dziadka, który trzyma auto do niedzieli, żeby z babcią do kościoła podjechać. Czy naprawdę nikt w tzw. międzyczasie nie poprawił wytrzymałości temperaturowej AdBlue? AdBlue stosowane jest w nowoczesnych ciągnikach siodłowych Mercedesa, które nie jeżdża tylko wtedy "keidy jest słońce". Może to komunikat o możliwości zamarznięcia czynnika a nie informacja,że tak ma być - jak w przypadku efektów ubocznych viagry.
Dodano: 9 lat temu
Do kstilger: Zbiornik pod bagażnikiem ma pojemność 17 litrów. CZyli obiektywnie mówiąc dodatkowe obciążenie dla samochodu ( o ile ci o to chodziło)
Dodano: 9 lat temu
Zaraz zaraz to te 17kg mocznika trzeba ciągle z sobą targać?
Dodano: 9 lat temu
Niedługo faszyści i socjaliści z UE nakażą jazdę dyliżansem zaprzęgniętym w parę koni i zaprowadzą nas do średniowiecza. No ale przynajmniej banany i ogórki będą proste. Witki opadają! Tak właśnie robi się interes na plotkach i wyliczeniach opłaconych naukowców. Jeżeli prawdą jest to co piszą i mówią o ociepleniu klimatu to temperatura -11 nigdy nie wystąpi i AdBlue nie będzie miał okazji zamarznąć ;-) Jeszcze nigdy, żadna z rzeczy, które mają przedrostek eko/eco nie wyszła ludzkości na zdrowie, a jedynie zrobiła powszechny drenaż portfeli.
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Tysiąc lat temu w Polsce normlanie uprawiano winorośl. Ktoś potem powalczył z ociepleniem tak skutecznie, że juz 500-600 lat później do Szwecji zimą szło się po lodzie, a po drodze wybudowano nawet ówczesne BP, czyli karczmę z gorzałą dla podróżnych i owsem dla koni :) Tyle sobie możemy powojować z przyrodą, ale oszołomy wiedzą swoje - za nasze pieniądze.
Dodano: 9 lat temu
Do gim-kg: Bez ingerencji człowieka klimat się ocieplał lub ochładzał. Naturalne zjawisko, które zachodzi na ziemi od początku jej istnienia, zostało wykorzystane jako sposób na zarabianie pieniędzy, tzw. ekologia. Ekoterroryzm najlepiej rozwija się na starym kontynencie...
Dodano: 9 lat temu
jeszcze 5 lat i przy wyjezdzie dislem z salonu bedzie trzeba odrazu wroćić bo bedzie się swieciła kontrolka od jakiegos systemu oczyszczania spalin ;D
Dodano: 9 lat temu
Czekam na upowszechnienie aut elektrycznych, bo te wszystkie filtry i systemy oczyszczania spalin zakończą erę silnika spalinowego.
Dodano: 9 lat temu
Wystarczy grzałka w zbiorniku jak w autach ciężarowych i AdBlue nie zamarznie tylko, że producent auta o tym nie pomyślał :)
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Ocieplenie klimatu nie jest mi na rękę. Chciałem tylko wyrazić opinie że silniki diesla są zabijane poprzez ekologię. Może nie tyle silniki co właściciele aut z takimi silnikami.
Ja mam jeszcze silnik starszej generacji z Euro 5. Mimo że ten z Euro 6 i AdBlue ma 18KM więcej to wolałem ten starszy motor.
Wracając do ocieplenia klimatu to uwierz że samoloty i statki więcej działają w tym temacie niż samochody.
Dodano: 9 lat temu
Włos eis na głowie jeży !
Dla mnie to wyciąganie kasy od ludzi to bandytyzm.
Zresztą Unia tylko udaje że pomaga a szkodzi i nie zrobiła nic aby Wschód europy przestał być śmietniskiem rozbitych aut z cofanymi licznikami
Dodano: 9 lat temu
Czyli mimo posiadania super elologicznego diesla, to paradoksalnie ocieplenie klimatu jest Ci na ręke ;)
Dodano: 9 lat temu
Żeby było ciekawiej - AdBlue to wodny roztwór mocznika...
Dodano: 9 lat temu
No cóż dyrektywa, to dyrektywa. Hitler też rozkazał to i owo i trzeba było sie stosować.
Dodano: 9 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego bloga?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl