Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Kuń » Awaria przekaźnika/BSM - nie odpala, pompa paliwa nie kręci [aktualizacja]







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
  • przebieg 141 201 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.6 i 16v
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 41338 razy
Data wydarzenia: 24.02.2015
Awaria przekaźnika/BSM - nie odpala, pompa paliwa nie kręci [aktualizacja]
Kategoria: awaria
Rano telefon od żony, że auto nie chce odpalić. Od kilku dni wcześniej pojawiał się błąd "Antipollution system faulty" --> Ignition Coil (cewka zapłonowa). Po wyczyszczeniu pojawiał się znów. Ze względu na poprzednie problemy z cewką byłem przekonany, że wystarczy wygospodarować gotówkę na nową.

Wieczorem natychmiast (nie)usłyszałem pracy pompy paliwa. Oczywiście szybkie sprawdzenie:
- bezpiecznik OK
- kable OK

Ogarnąłem kable (które do czego) puściłem zasilanie prosto na pompę - DZIAŁA!, ale silnik nie odpala. --> Grubsza sprawa: jakiś przekaźnik w BSM - widocznie nie zasila czegoś jeszcze.

Samo puszczenie napięcie na pompę nie zagwarantowało odpalenia silnika, co sugeruje kolejne problemy z BSMem (L04-00, 6500 CK). Wpiąłem razem z bezpiecznikiem zasilanie prosto z AKU do BSM.
Odpalił bez problemu.

Żona potrzebuje dojechać do pracy już następnego dnia, więc trzeba jej skonstruować na szybko jakiś włącznik pompy paliwa (i pewno innych instrumentów, które dostają napięcie przy okazji mojego druciarstwa).
W tym celu kawałek przewodu elektrycznego, włącznik od lampki nocnej, trochę izolacji. Efekty jak na zdjęciach.

We wtorek będę diagnozował Lexią - jeśli pokaże masę różnych błędów na 100% BSM zaczyna świrować. - oczywiście na czas testów dodatkowe zasilanie odłączę :)
Zaczynam mieć też nadzieję, że to przez to były problemy z nierówną pracą silnika.

Nowe BSM około 550 w ASO. Używka.. 250 - tylko czy za jakiś czas nie spotka mnie podobna sytuacja? - tym razem od w innych obwodach..


[AKTUALIZACJA]
Po testowaniu Lexią oprócz masy błędów związanych zasilaniem paliwem, wyskoczył błąd sterownika silnika (BSM).

Zamówiłem przez znajomego mechanika z ASO. Rzeczywista aktualna cena to niecałe 700 PLN. Wymiana darmo (bo sam).

Ciekawostka! Przy okazji zniknął problem z czkawką (lekkim szarpnięciem) podczas wchodzenia na obroty przy przyśpieszaniu. Występowało przy 3k obrotów. Po zmianie dwukrotnie zauważyłem nieco inne szarpnięcie. Za drugim razem słabsze, teraz już praktycznie nieodczuwalne.
Ostatnia aktualizacja: 26.02.2015 16:25:17
Dodano: 3 lata temu
[puchar] [up]
Dodano: 3 lata temu
To już było [puchar]
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Już nie liczę i nie wklejam pucharów, bo mi się znudziło. To mija się z celem. Ten patologiczny mechanizm napisał jakiś autysta z Alzheimerem ;-)

Dobrze, że nie BLM [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: a teraz który to juz raz? znamy to już na pamięć?

Jakieś BDSMy 😂 tfu, BSMy [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Do HungryResearch: PIĄTY!!! [puchar]






Dodano: 3 lata temu
Do HungryResearch: Aż mam ochotę sobie zakląć [puchar]

Dodano: 3 lata temu
Do HungryResearch: Najpierw miesiąc temu, kolejny po 11-tu dniach, to następny pewnie za tydzień [puchar]





Dodano: 3 lata temu
Do HungryResearch: Znowu!? [szok] [puchar]





Dodano: 3 lata temu
Do HungryResearch: [puchar]





Dodano: 6 lat temu
Witam chciałbym Ci na wstępie podziękować za podzielenia się swoja wiedzą zastanawiam się ilu juz osobą pomogles. A więc miałem analogiczne sytuację jak ty żona dzwoni że nie może odpalić auta oczywiście były wspomniane przez ciebie błędy antipollution fault dwa razy udało mi się odpalić silnik ale za trzecim razem już nie i oddałem auto do mechanika auto stało jakieś dwa tygodni i wymieniono tylko pompę co się okazało później nie słusznie ale że auto jest na gaz to mogła być już zużyta później auto trafiło do gazownika bo nie świeciła się kontrolka stanu przy uruchamianiu silnika laweta i heja i nic ja oczywiście całe forum przekopałem i od początku obstawialem bsm i tu natknąłem się na twojego bloga zamontowane kable z wyłącznikiem pod maską i eureka pali. Oczywiście telefon do serwisu ile a tu 968 zł. Nie 700 delikatnie podrozalo że mieszkam przy granicy z Niemcami zamówiłem w Görlitz za 213 €. Już jestem po wymianie auto narazie śmiga zobaczymy jak długo. A i moje bsm było już wcześniej wymieniane i była wystawiona używka. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki obiecałem że jak naprawie auto to coś napiszę. Pozdro
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: Przydaje się dłuższa rączka, bo jak się śruba zapiecze to jest jak znalazł. Czasami też tak przykręcą kluczem pneumatycznym, że trzeba sporej siły aby śruby odkręcić, a w fabrycznych zestawach dają coraz gorsze klucze z jakiś dziwnych stopów...
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Mam dokładnie taki sam. Moment jest większy [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: No to mamy podobnie. Mój klucz do kół rozdęło już przy drugiej śrubie zaczął się obracać na śrubach tak więc również sprawiłem sobie nowy, z wysuwaną przedłużką z rączki na BP. Teraz mak klucz i narzędzie do samoobrony ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Ja mógłbym niestety tylko coś spieprzyć! Ostatnio skrzywiłem klucz do kół i musiałem kupić nowy! :)
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: Oczywiście :-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Ty pewnie pojechałbyś do ASO! Ja też! [up] ;)
Dodano: 7 lat temu
Do HungryResearch: Ciekawe ile ASO by sobie zaśpiewało za tą robótkę?! Pytałeś?
Dodano: 7 lat temu
U mnie okazało się, że w module BSM-04-00 to ta skrzynka z bezpiecznikami pod maską na przekazniku YH119 jest zimy lut czyli cyna nie łączyła. Lutownicą musiałem rozkroić bok modułu by dostać się do wierzchniej płyty, gdyż są tam dwie, poprawiłem lut a następnie klejem na ciepło wszystko pokleiłem i uszczelniłem. Teraz śmiga i już nie ma problemów
Dodano: 7 lat temu
Dla mnie jesteś Makgajwerem Autowcentrum!
Dodano: 9 lat temu
Do HungryResearch: nie rozglądałeś się za używanym, ja kupiłem za około 150 PLnów.
Dodano: 9 lat temu
Do HungryResearch: [up] Gratuluję pomysłu i realizacji. Szacun za inwencję twórczą, pomysłowość i upór w dążeniu do rozwiązania problemu.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Dzięki. Też się obawiałem załatwienie akumulatora przez pompę pracującą cały czas. Jak się okazało później to ja częściej zapominałem wyłączać pompkę niż żona. Dorota stosowała się perfekcyjnie do moich instrukcji obsługi ;P

PS
Mam już nowe BSM. Problemy ustąpiły. Dodatkowo zniknęła czkawka (małe szarpnięcia) podczas przyspieszania. Dotychczas występowało takie zawsze na 3k obrotów.

Słusznie wydane 700 PLN.
Dodano: 9 lat temu
Masz łeb! [up] Tylko czy żona nie zapomni wyłączyć? Mam uzasadnione wątpliwości ;-)
Dodano: 9 lat temu
Jestem pod wrażeniem umiejętności i sprytu. Szacun
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Też bym się obawiał spięcia w pompie.....
Dodano: 9 lat temu
Wow jestem pod wrażeniem :) niezły sposób ale czy bezpieczny.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl