Wpis w blogu użytkownika
Misza_Elk
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1160 razy
Data wydarzenia: 22.05.2016
Astra K - moje wrażenia
Kategoria: obserwacja
Osobiście nie przejechałem nią za wiele (żona więcej) ale mogłem sobie wyrobić na pewno lepsze zdanie niż oglądając ją w salonie.
Oceniam z perspektywy użytkownika AJ.
Nadwozie
Linia ogólnie podoba mi się. Przetłoczenia nadają charakteru dla sylwetki, sama sylwetka, to bardziej ewolucja niż rewoloucja. Dziwnie wygląda wielka klapa wlewu paliwa ale to detal, który nie spowodowałby, że nie kupiłbym tego samochodu
Wnętrze
Na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie większego i chyba takie jest. Po ustawieniu fotela kierowcy miejsca na nogi pasażer ma więcej. Nie sprawdzałem problemu z wycieraniem nogawkami progu przy wysiadaniu z tylnej kanapy. Miałem wersję biedniejszą - manualna klima, brak nawigacji. Materiały na konsoli robiły lepsze wrażenie niż w AJ Cosmo, choćby miękki daszek nad zegarami. Trzeszczenia o jakim piszą inni użytkownicy nie doświadczyłem ale jak wspomniałem nie miałem za dużo czasu na "testy". Guzikologia całkiem w porządku. W miarę intuicyjnie, to co potrzebne na wierzchu, reszta "schowana" w ekranie dotykowym. Nie czułem jakiegoś dyskomfortu po przesiadce z J, po powrocie do J, też nie czułem się przytłoczony przyciskami. Tak nawiasem - w J tych przycisków jest multum, na początku wydaje się, że będzie chaos ale to co trzeba jest pod ręką, z reszty korzystasz raz "na ruski miesiąc" - czepianie się deski rozdzielczej jest takie na siłę. Zdziwiło mnie, to niewiadomo co, między panelem dotykowym a sterowniem klimatyzacją - na co to ma być? Na telefon? Mój G3 który nie jest wielkim telefonem, co chwila wypadał - niezależnie od tego jak był wsadzony. Lepszym rozwiązaniem byłoby przeniesienie wyżej panelu klimatyzacji i zrobieniem niżej normalnej półeczki - każda, nawet najmniejsza, będzie bardziej funkcjonalna od tego czegoś
Silnik
Miałem wersję benzyna 1.4, 125KM. Czuć, że samochód jest lżejszy! Osobiście celowałbym w wersję od 150KM (najchętniej 1.6 200KM
O komforcie ciężko mi coś napisać - auto jeździło na 205/R16 (nie pamiętam profilu - 55?), u siebie mam 225/50/17. Na pewno było bardziej podsterowne - mam takie swoje rondo do testowania
Mam wrażenie, że klimatyzacja jest mniej wydajna od tej w J. Ale to też ciężko porównywać, bo tu manualna, tu automatyczna.
Tak podsumowując - największą porażką tego auta jest bagażnik! Zdecydowanie i niezaprzeczalnie. Gdybym ten bagażnik jakoś strawił, to doposażyłbym auto w światła matrycowe (zwykłe lampy świecą nieźle ale brak "skrętności" jest nie do zaakceptowania), automatyczną klimę. To w pierwszej kolejność. Myślę, że zdecydowałbym się na automat i ew. silnik 150KM (to opcja zdroworozsądkowa, naturalnie porządany byłby 200KM :D) - podejrzewam, że nie miałbym kompleksów przy obecnym A16LET, niższa masa czyni cuda. Napiszę, to jeszcze raz - tylko ten nieszczęsny bagażnik!!!
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
Kombi jest już w ofercie. Katalogowe 540 l robi różnicę
Być może. Albo jeszcze księgowych
bagaznik jak bagaznik ludzią w dupie od dobrobytu sie poprzewracało:D dawniej potrafili zapakować wszystko do malucha a teraz nazekają ze auto ma mały bagażnik
Sprawdź wersję kombi, chyba już weszła jakiś czas temu do salonów.
Tutaj w 5d chyba na siłę projektanci mieli za zadanie zrobić więcej miejsca w tylnym rzędzie i ogólnie zmniejszyć samochód względem J, więc minus padł na bagażnik.
A na poważnie - dlatego też zastanawiam się nad wyjściem z C przy zakupie kolejnego auta...