Wpis w blogu auta
DS 5
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 516 razy
Data wydarzenia: 20.02.2023
Ale dym!
Kategoria: awaria
W moim DS-ie pojawił się pewien problem, choć na razie nie wiem jakiej natury! Po zakupie auta, po przejechaniu jakichś 500km, podczas podjechania na parking (nagły skręt) zaczął wydobywać się szary dym spod maski silnika. Natychmiast otwarłem maskę nie wyłączając silnika i zauważyłem, że z komory silnika wydobywa się szary dym, który pachniał jakby nie oczyszczone spaliny. Po około 2 minutach kopcenie ustało. Potem pojechałem do domu, sprawdziłem jeszcze raz otwierając maskę - po kopceniu ani śladu. Kopcenie zrzuciłem na karb wymiany rozrządu i zapomniałem.
Po około 2,5 miesiącach jazdy i przejechaniu 2534km , podczas podjeżdżaniu na parking widzę znów kopcenie! Otwarłem szybko maskę, ściągnąłem osłonę silnika i zauważyłem, że dym wydobywa się gdzieś z zza silnika. Nie zauważyłem żadnego kopcenia z góry, myślałem, że tam przy wtryskiwaczach jest jakaś nieszczelność, ale nic podobnego. Dym wydobywał się z tyłu komory silnika, gdzieś od dołu! Po około 2 minutach znów dymienie ustało. Na szczęście zrobiłem telefonem filmik, bo w serwisie nikt by mi nie uwierzył na słowo.
Potem problem się powtórzył znów, tym razem po 2850km, kolejny raz po 280km od poprzedniego. Lusterka ciepłe, więc jak mniemam problem pojawia się przy wypalaniu DPFa. Dymienie dość uporczywe i intensywne (komora silnika, tył, gdzieś po lewej stronie na dole), ale trwa około 2 minut i koniec. Czytałem gdzieś, że to może być uszczelka przy EGR albo jakieś uszkodzone wężyki podciśnienia powietrza zimnego albo ciepłego. Sam nie wiem co o tym sądzić bo nie znam się na tym . Ale przed wizytą w ASO chciałbym mieć choćby blade pojęcie o czym gadać z obsługą!
Dodam, że komputer nie pokazywał żadnych błędów .
Do ASO podjechałem po wcześniejszym umówieniu 04.02.2023. Po godzinnych oględzinach mechanik stwierdził, że dym wydobywa się spod opaski łączącej katalizator wstępny i kolektor prowadzący do DPF. Widoczne jest okopcenie i syczenie podczas normalnej pracy. Podczas wypalania DPFu układ dostaje ciśnienia i intensywne kopcenie wydobywa się właśnie w komorze silnika. Niestety, żeby do opaski się dostać, ponoć trzeba opuścić zawieszenie więc … będą koszty !
Serwis umówiony na 09.02.2023. Fundnę sobie na Walentynki Niestety serwis musiałem odwlec z przyczyn rodzinnych, więc do ASO trafiłem dopiero 20.02.2023 Auto zostawiłem na 5 godzin. Standardowo auto umyte więc jedno mycie do przodu . Jeśli chodzi o usterkę, to potwierdziło się uszkodzenie (pogięta flasza połączeniowa, którą trzeba było wyprostować, założenie nowego pierścienia uszczelniającego i zaciskowego). Dodatkowo geometria.
Wrażenia z jazdy: praktycznie bez zmian, może faktycznie przy jeździe z „wyłączonym” obiegiem wewnętrznym powietrza jakby teraz nie czuć spalin w aucie (wcześniej miałem wrażenie jakby coś lekko pachniało, ale myślałem, że to z zewnątrz). Po zatrzymaniu, spod maski też już jakby powietrze czystsze (nawet w garażu nie śmierdzi spalinami, co wcześniej było zauważalne). Więc być może problem został rozwiązany, ale o tym dowiem się za kilkaset a może kilka tysięcy kilometrów! Trzymajcie kciuki
Ostatnia aktualizacja: 22.02.2023 20:26:02
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g.
23-07-2019 - ...
6
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
No to gitara 🤣
O! jesteś 😁
Masz dobry pomysł
No cóz zdarza ja sie usterki i przy mniejszym przebiegu.
To drobiazg i niech tak zostanie