Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra ASTERIX » 2840 km - czyli Vectrolotem do Chorwacji i z powrotem - urlop zaliczony :)

Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 163 984 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.9 CDTI ECOTEC
Data wydarzenia: 23.09.2011
2840 km - czyli Vectrolotem do Chorwacji i z powrotem - urlop zaliczony :)
Kategoria: podróż
Długo przyszło czekać na ten dzień, czyli na urlop, tylko właśnie taki, który będzie dłuższy niż 2-4 dni no i wreszcie doczekaliśmy się...

23 września po pracy, o godzinie 16:15 wyjechaliśmy z Wrocławia na początek na Górny Śląsk, a późnym wieczorem dalej - kierunek Chorwacja, miasteczko Dramalj, część Crikvenicy niedaleko Rijeki;

Jako że pewnie padnie pytani czy ASTERIXEM, to tym razem ASTERIX miał wolne i odpoczywał dzielnie w garażu, a naszym wozidłem była znana już ze zdjęć, będąca w posiadaniu rodziny, OPEL VECTRA C KOMBI 1.9 CDTi 150 KM 2006 r;

Trochę statystyki:

Liczba pasażerów - 3 osoby;
Bagaż - mniej więcej 150 kg;
Liczba odwiedzonych miast, miasteczek, miejsc - około 20 różnych;
Tam i z powrotem, czyli 2840 km zrobione w tydzień podczas wyjazdu do Chorwacji;

Przebieg trasy wraz z wszystkimi punktami: Świerklaniec - Chałupki - Ostrava - Brno - Wiedeń - Graz - Maribor - Zagrzeb - Crikvenica - Poreć - Rovinj - Pula - STATKIEM na wyspę Krk do miasta Vrbnik - Krk - Punat - Baśka - Stara Baśka - Jeziora Plitvickie - Crikvenica - Rijeka - Opatija - Ljubljana - Maribor - Graz - Wiedeń - Brno - Ostrava - Chałupki - Świerklaniec;

Generalnie z ciekawych historii Vectra zaniemogła na górskich serpentynach i zaraza po przyjeździe odezwał się PRAWY PRZEDNI PRZEGUB, zaczął rytmicznie stukać, czyly coś jest nie tak, a więc decyzja i szybki wyjazd do mechanika miejscowego i okazało się, że dramatu nie ma, do Polski dojedzie ale co ciekawe zaraz po tym jak VECTRA została "zmacana" i "zdiagnozowana" przez miejscowego chorwackiego mechanika normalnie jak ręką odjął, przestała stukać i nie odezwała się już do samego domu - może stwierdziła, że co mnie będzie obcy rozkładał na części pierwsze ;)

Z czysto drogowych klimatów, uwiecznionych na poniższych zdjęciach, ogromne wrażenie robią wszelakie rozwiązania typu tunele, estakady, drogi prowadzone po skraju zbocza no i kraj, w którym 15 lat temu była wojna tak wygląda? Nie jest członkiem UE ale drogi ma takie, których moglibyśmy pozazdrościć, wiem wiem zaraz się odezwą te głosy, że u nas jak się robi drogę to zaraz deszcze, klimat inny itd, to wszystko jasne, tylko dlaczego potrafią sobie poradzić z lokalnymi warunkami jakie mają Chorwaci, a my wciąż nie możemy sobie poradzić z naszymi lokalnymi warunkami i wciąż nadrabiamy opóźnienia? Tego nie potrafię zrozumieć...

Co zrobiło na nas duże wrażenie i jakby sprowadziło na ziemię to kiedy jechaliśmy na wycieczkę na Plitvickie Jeziora przejeżdżaliśmy przez tereny, gdzie były pola minowe i akurat trwało ich rozminowywanie, czyli czekaliśmy w szczerym polu jakieś 30 minut, ciarki chodziły po plecach na sam widok tych pól, a także na widok ostrzelanych domów - kilka zdjęć poniżej;

Generalnie Chorwacja oczarowała nas wszystkich, wyjeżdżając z Polski mieliśmy 7 stopni na wyświetlaczu, zajechaliśmy nad Adriatyk i godzina 8 rano i 23 stopnie, to jest to, po tygodniu jak zaparkowaliśmy auto pod bramą o 3 w nocy mieliśmy na wyświetlaczu 5 stopni i to skutecznie nas obudziło, że właśnie urlop dobiegł końca...

Generalnie trasa do i z Chorwacji była bardzo przyjemna, 950 km z czego 750 km po autostradach trzaśnięta w 9 godzin plus 1 godzina postojów na siku, tankowanie, kawę, wymianę kierowców - i tak porównując z wyjazdem nad Polski Bałtyk uważam, że Chorwacja robi niezłą konkurencję, choć oczywiście jest drożej chociażby biorąc pod uwagę koszty Viniet, Autostrad i Paliwa...dla każdego posiadającego nawigację firmowaną napisem Nokia polecam wgrać najbardziej aktualne mapy na kilka dni przed wyjazdem, ja tak zrobiłem i dzięki temu nie miałem okazji nigdzie się zgubić, a nasza "Marzena" zaprowadziła nas zawsze tam gdzie chcieliśmy nie gubiąc ani razu drogi...

Podsumowując wypad uważam za bardzo udany, hotel jak to hotel - w nim tylko spaliśmy więc nie narzekam, Chorwacja nas oczarowała, pozostaje tylko polecać i zachęcać do zobaczenia tego miejsca na własne oczy, a my już czekamy na kolejny rok, gdzie obiecaliśmy sobie, że jedziemy dalej na południe, kierunek SPLIT, DUBROWNIK i CZARNOGÓRA, a więc do następnego...

Poniżej duuuuuuuużo zdjęć, mam nadzieję, że ADMINI mnie nie zabiją...!:)
Ostatnia aktualizacja: 19.10.2011 11:55:50
Super zdjęcia...Pozazdrościć;-)
Słuszne wyróżnienie[puchar],gratuluję!Piękne zdjęcia:).W niektórych z tych miejsc byłem,jest co wspominać:).
Co tak wszyscy się powtarzają? Klony jakie czy co?
Fajnie przedstawiona trasa;)
Gratuluję wyróżnienia.
Pozdrawiam i oceniam.
świetna relacja i fotorelacja... zaczynam chyba odkładać kaskę na przyszłoroczny wyjazd ^^
Świetna foto-relacja :)
Ciekawa relacja, ładne foty, udany urlop! Gratuluję dziennika!
Bardzo fajna traska :) Piękne widoki i widać że urlop udany :):)
Rewelacyjna wycieczka do Chorwacji, świetne tunele i autostrady. Widać że wyprawa była udana :)
Do stalowy22: do był żart taki/spoko fotorelajna a foto z kotami pod mobilem zaje ;)
Do jaworznianin: hehe, myślę, że jakby było 200 zdjęć to bym musiał dopłacić AWC za zbytnie obciążanie serwerów portalu...:) A tak jak pisałem niżej już: Ciężko było wybrać te 76 zdjęć, w sumie z całego wyjazdu jest 2853 zdjęcia, co po odjęciu tak 10% powtarzających się i tak jest sporą liczbą...tutaj skupiłem się bardziej na kwestiach motoryzacyjno-drogowych;)
Dziękuję wszystkim za oceny oraz za uznanie, które zaowocowało wyborem mojego dziennika jako dziennik dnia :)
zajjebiste miejsce,tylko fotek troche mało ;)
Ładna fotorelacja [bigok]
Na wakacje w okolicy pól minowych! Brrrr! ;) Ładne średnie spalanie osiągnęliście! :) Ładne okolice!
Dobra fotorelacja! :)
Do jacnor: powiedziałbym, że raczej grzeją się pod tłumikami ;)
[up]
Koty wiedzą co dobre albo pilnują auta właścicielowi! ;)
Wyspa Krk i Pltivicke Jezera są rewelacyjne! Fajnie wiedzieć, że tyle Polaków tam jeździ, jak tam byliśmy w sierpniu to głównie Niemców i Włochów na plaży było słychać... ;)
Urocza wyprawa, a chwilami wręcz niebezpieczna!
Pięknie!
Do b5mathnowb5: A kto mówił, że my oszczędzaliśmy Vectrolota ;) W przypływie ułańskiej fantazji na jednym ze zjazdów w okolicach Grazu mieliśmy coś pod 190 km/h ot tak się nam autko rozbujało...;)
Piękne widoki :) spalanie mam takie same na trasie bez oszczędzania auta
Fajny wyjazd i super widoczki[up] Też używam OVI maps w Nokii i wszędzie sprawuje się super![bigok]
Świetna relacja, super widoki i piękne drogi.
Pozdrawiam
Zazdraszaczam spalania, ja po tej samej trasie do Chorwacji miałem średnią 8 litrów, ale przy średniej prędkości 100-110. Fajnie jest jechać do Hrvatska po za sezonem, mało turystów a jeszcze ciepło lub już ciepło. Raz byłem w czerwcu, a dwa razy w sylwestra. Relacje gdzieś tam w moim motoblogu.
Relacja, fotorelacja jak i wycieczka bardzo fajne. Pogratulować pomysłu na wypoczynek. Masz szczęście że mieszkasz na południu. Z W-wy w każdą stronę do granicy jest ze 6 godzin jazdy przez Polskę co skutecznie wkurza - szczególnie w drodze powrotnej. Jedziesz np. z Włoch 6 godzin do granicy Polski jakieś 750-800km a potem następne 6 godzin męczysz 350km przez Polskę - paranoja.
świetny wyjazd też mi sie taki marzy może w przyszłym roku:)
Do grzesio70: Nie kumam o co Ci chodzi:(
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...