Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic Moja dziewczyna. » 250tys, 100 w lpg, drobne problemy z autem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
  • przebieg 251 000 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.4i
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 942 razy
Data wydarzenia: 06.06.2018
250tys, 100 w lpg, drobne problemy z autem
Kategoria: inne
Jak dobrze że prowadze bloga bo nie wiedziałem kiedy zmieniałem olej w skrzyni i jakie klocki hamulcowe założone(ATE dają rade).
Auto właśnie zrobiło 250tys kilometrów w sumie i 5 lat u mnie, także mała rocznica.
Aku oem honda padł zeszłej zimy, teraz jest popularny Bosh.
Falowanie obrotów, prawie nie dało sie jeździć, po długim szukaniu padło na sondy lambda. Byłem pewien że ta od kata winna bo sfatygowna okrutnie ale po jej wymianie nic sie ni poprawiło.
Wymieniłem tą z przodu i problem zniknął, ale wciąż na zimnym silniku przez pierwszą minute lekko falują i nie wiem co to jest.
sonda OZA333-H25 za katem
sonda OZA333-H26 na kolektorze, oznaczenia sond są na wyryte na obudowie, muszą być pod konkretny model silnika i budy.
Po zimie zapala sie kontrolka ABS, auto hamuje stabilnie ale musze z tym jechać do mechanika.
Klamka od wewnątrz nie odbija a szyba nie podnosi sie równo na prowadnicach.
Podsufitka sie odkleiła, ale połapałem na pinezki i trzyma sie mocno.
Miałem nieprzyjemne stuki zawieszenia z tyłu przy odelżonej budzie, po dociążeniu tyłu znikało. Po zimie nagle zupełnie problem zniknął.
Te eko opony GoodYear efficient grip musiałem dać do tyłu, odradzam temat ekologicznych opon zupełnie. Auto sie strasznie prowadziło, hamowało i jeszcze mi piszczały jak skręcałem na światłach, nigdy czegoś takiego nie miałem.
Z przodu dałem opony Laufenn, auto prowadzi sie bez zarzutu, 185/55 idealnie weszło na 6.5 cala.
Z powrotem leje 10w40 motula, sprzedawca w sklepie mi odradził kombinacje z olejami a już w szczególności lanie Mobila.
Zrobiłem przedtem płukanke i choć nie dolewam dużo oliwy mam usmarowaną olejem miske olejową od spodu, innych wycieków brak.
Zauważone że dmuchawa załącza sie za późno przy jakiś 105 stopniach zamiast przy 97(rezystor był kiedyś wymieniany) i silnik na światłach lubi sie zagotować, musze zbijać temperature nawiewami.
Także mam tematy dla mechanika.

Po zmianie sond na nowe pobawiłem sie w bicie rekordów spalania z katem i bez niego.
Jazda w lpg, mierzone założonym komputerem UKP, skalibrowane po paru tankowaniach więc przekłamania minimalne.
Bez kata osiągnąłem na dwóch 30km trasach łysica-kielce i dalej kielce-> kierunek na łódź odpowiednio 6.2L i 6.9L
Z katem 5.6 i 6.6L. Nieźle, wydaje mi sie że to auto pali mniej niż np rok temu, bo robiłem podobne pomiary zimą i nigdy nie schodziłem do 7 litrów.
A tak w ogóle to wprowadzili ostrzejsze przepisy i za drogo jest dać sie złapać, także będziemy bardziej eko jeździć.
Ostatnia aktualizacja: 06.06.2018 21:43:14
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Hankook
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: [up]
Dodano: 5 lat temu
Do pawelkostomloty: [up] WD40 - król majsterkowiczów ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Aż za bardzo ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do pawelkostomloty: [up]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Dzięki, zajęło ponad godzine. Najlepsze że wiatrak chłodnicy załącza sie prawidłowo i szybko zbija temperature, wcześniej wiatrak sobie chodził a temperatura 110 i rośnie. Może coś sie tam przytkało ponieważ dwa wężyki od chłodzenia idą na przepustnice.
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: pamiętasz, jak byłeś bohaterem bitwy pod Włocławkiem? ;)
Dodano: 5 lat temu
Do pawelkostomloty: Zostałeś bohaterem w swoim aucie ;-)
Dodano: 5 lat temu
Zgodnie z diagnozą kolegi Ultrasound wyczyściłem przepustnice i...kurwa odpaliłem na zimnym i pracuje równo a checkengine sie nie zapalił, a wcześniej mrygał i dawał błąd P01399 chyba czyli missfire cylinder. Dzienks, wrzucilem fotki, czyściłem wd40.
Dodano: 5 lat temu
Laufenn? A cóż to za...?
Dodano: 5 lat temu
Do Ultrasound: Czy można wlać do chłodnicy sam koncentrat?

Absolutnie nie! Z co najmniej dwóch powodów:
• Temperatura krystalizacji czystego, nierozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic wynosi od ok. -10 do -12°C. Oznacza to, że sam koncentrat niewłaściwie odprowadza ciepło i szybko zamarza. Po zamarznięciu może zamienić się w lód, który zmniejszy przepustowość przewodów, zahamuje przepływ chłodziwa i doprowadzi do zagrzania się silnika.
• Koncentrat zawiera pakiet inhibitorów, w tym dodatki antykorozyjne o właściwościach żrących. Jeśli produkt nie zostanie rozcieńczony wodą, dosłownie wypali układ chłodzenia.
Dodano: 5 lat temu
Do pawelkostomloty: jakikolwiek syntetyk 5W30 ze średniej polki będzie dobry. Silniczek krokowy tez niech przeczyści ten mechanik. W sumie to ja bym nie dał mechanikowi zarobić za tak proste rzeczy w jakby nie było starym aucie. Kup sobie 2 piwa i zrób pod domem, sama przyjemność, a jak nie jesteś pewien jak to masz milion filmików na YouTube pokazanych krok po kroku jak to zrobić
Dodano: 5 lat temu
Do Ultrasound: Jaki konkretnie ten 5w30? Lałem już 5w40 i 5w50 mobila i jeździło dobrze bez wycieków ale mnie w sklepie postraszył. Do tego modelu chyba 5w50 rekomendowany był. Uwagi cenne, każe mechanikowi przeciścić przepustnice bo to nigdy nie rozbierane było. Nie wiem co z tym wiatrakiem bo nie daje rady schłodzać. Zdam relacje za miesiąc jak odbiore auto.
Dodano: 5 lat temu
Do dominik1007: Co jakiś czas spadnie mi na bagnecie te 2-3mm czyli doleje literatke do maxa, ale u mnie silnik chodzi po całej skali do 7tys bez cackania sie. Wychodzi około 1 litr na 10tys km.
Dodano: 5 lat temu
Zmień olej na 5W30 i od razu poczujesz, ze lepiej silnik chodzi, lepiej wkręca się na obroty itd. Kazda Honde zalewalem 5W30, nawet starego Civika 2 drzwiowego z 96 roku i nie zauważyłem większego poboru oleju, brał tyle oleju co każda Honda w tym wieku. U mnie tez włączają się wentylatory przy 105 stopniach, wtedy temperatura płynu schodzi do 87 stopni i nic się nie gotuje, także chyba masz wodę zamiast „Borygo” . Ja zawsze mam zalane 100% koncentratu w układzie chłodzenia, zauważ,ze auta rajdowe tez maja sam koncentrat zalany bo temperatura wrzenia jest około 130 stopni, a najważniejsze,ze układ chłodzenia nie koroduje w środku. Odnośnie falowania obrotów to przeczyścić silniczek krokowy i przy okazji przepustnice. A jak to nie pomoże to wyreguluj zawory,bo tam nic innego nie będzie jak nie wyrzuca żadnych błędów. Hondy tak maja,ze jak zawory są za ciasno to potrafią falować obroty
Dodano: 5 lat temu
A ile dolewasz oleju na 1000 km?
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
16 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl