Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1557 razy
Data wydarzenia: 01.01.2013
2012
Kategoria: obserwacja
Dzieło służbowe z powyższej cyfry to 29.304 km, różnica (5.459 km) to oczywiście wyjazdy ściśle związane z główną deklaracją przeznaczenia
W serwisie Bravo stało 6 razy, z tego 2 miały na celu znalezienie usterki klimatyzacji, więc zapłaciłem tak naprawdę tylko za 4 kwotę 2.742,19 PLN. Zauważam tendencję zniżkową - niecałą stówkę mniej niż rok temu i prawie dwie w porównaniu do 2009
Tak naprawdę tylko z chłodnicą była grubsza sprawa. Zmniejszoną wydajność klimy w korkach bądź na postoju przy wysokich temperaturach odnotowałem już w lecie '11, ale zlekceważyłem ten mankament. Latam głównie na międzymiastowych, więc nie dało mi się to aż tak bardzo we znaki. Jednak coraz częstsza jazda ostatniego lata zakorkowaną DK4 zaczęła mnie męczyć nieznośną temperaturą we wnętrzu Fiata, co zmusiło mnie wreszcie do odwiedzenia ASO. Tam zdiagnozowano najpierw usterkę sprężarki lub zaworu rozprężnego, który został nawet wymieniony na koszt serwisu podczas drugiej wizyty, co jednak nie pomogło - stąd ten gratis
I tutaj porada dla wszystkich użytkowników Bravo przedliftowych - jeśli zauważycie u siebie podobne objawy obniżenia efektywności klimy, natychmiast udajcie się do serwisu. Fiat wydał na to komunikat w ServiceNews i Ci, którzy załapią się na odkrycie tej usterki w czasie trwającej gwarancji otrzymają nową chłodnicę gratis
Tak jeszcze na marginesie, to podczas wymiany tej chłodnicy, przy okazji został wykonany mały tuning
Warty odnotowania jest także fakt, że od września przeszedłem na usługi serwisu niezależnego. "Mój" Mistrz rozstał się z ASO, a ja wraz z Fiatem podążyłem za Nim na nowe miejsce obsługi. Zrobiłem już tam przegląd, wymieniłem tylne tarcze/klocki i jak na razie jestem z usług oraz nowej miejscówki bardzo zadowolony.
Wracając do statystyk - koszty pozostałe to kwota 5,072,44 PLN. Jak zawsze tutaj główne generatory wydatków to ubezpieczenie oraz wynajem garażu. Wyraźnie też podróżowanie płatnymi autostradami zarówno u nas, jak i na SK i w CZ, skutecznie drenuje budżet. Jednak w moim przypadku dobrze sprawdza się powiedzenie czas to pieniądz, więc używanie powyższych ma u mnie ekonomiczne uzasadnienie.
Całościowo Fiat w 2012 pochłonął 22.961,82 PLN - to najwięcej jak do tej pory, ale różnica to raptem nieco ponad 900 PLN w stosunku do roku 2010, który dotąd prowadził w kosztach (22.059,60) i jednocześnie jest liderem pod względem przebiegu (ponad 5.200 km więcej niż obecnie). Pomimo trendu spadkowego na serwisie oraz na pozostałych można powiedzieć, że wysokie ceny benzyny zniwelowały uzyskane oszczędności. Na podkreślenie tego faktu, posłużę się przykładem - w sławnym 2010 tankowałem 58 razy za nieco ponad 14 tysi, w 2012 55 razy za ponad 15. 3 baki u mnie, to skromnie licząc 1.800 km i jakieś osiem stówek, ale zdecydowanie wyższe ceny paliwa oraz częstsze korzystanie z autostrad zmieniają krzywą kosztów. Jednak patrząc przez pryzmat "moje narzędzie pracy" - im większy przebieg, tym większe korzyści dla mnie - wreszcie wzrost ilości zleceń, szczególnie w drugiej połowie roku pozwolił mi wyjść na swoje, a Bravo zarobiło na siebie
Warto też zauważyć, że 2012 był dla mnie też przyjazny pod względem punktów karnych
Tak jeszcze na koniec wspomnę, że zdecydowanie lepsza druga połówka roku oraz dobre prognozy na najbliższą przyszłość skłoniły mnie także do zastanowienia się po raz pierwszy od zakupu nad zmianą wózka. Nadmienię, że narzuciłem sobie własne założenie flotowe odnośnie wymiany - 4 lata lub/i 300 tys. na szafie. Jeden z warunków spełniony, więc dlaczego nie? W kręgu moich zainteresowań najpierw pojawił się nowy Outlander, ale zgasił mnie finansowo
Powodzenia i realizacji marzeń dla wszystkich w Nowym 2013 Roku
Ostatnia aktualizacja: 01.01.2013 19:21:17
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

To już zamach na ducha motoryzacji...
Wiadomo
Hmm... Ale duża przebitka przy cenie wyjściowej oraz droższy serwis skutecznie mnie zniechęcają...
Ja tylko przepisuję...
Małe zacięcie statystyczne
I tego się trzymajmy
Franz jadąc służbowo robi postój na fajkę, ja podjeżdżam i palimy razem.
Jak będziesz miał czas i ochotę to rzuć pw, napiszę Ci co i jak.
Jak najbardziej
Jednak po rozważeniu wszystkich za i przeciw podjąłem męską decyzję i Bravo zostaje co najmniej na ten rok
Dokładnie jak pisze Masterek
Ok, odzywam się w piątek
Spider czy Brera do charakteru mojej pracy nie pasuje
Z Tobą tymbardziej
Wydzwonię Cię jak zawsze.
Ba