Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Octavia » 20.000 km drogowej żeglugi ;)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Octavia
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 763 razy
Data wydarzenia: 01.11.2021
20.000 km drogowej żeglugi ;)
Kategoria: obserwacja
Są Osoby, którym nie odmawia się [cool] Dla mnie jedną z Nich jest tutaj Maarten73, który od dłuższego czasu "rył mi beret" ;), abym wreszcie napisał coś o Skodzie. Słowo się rzekło, kobyłka u płota - obiecałem, iż gdy złamię 20 tys. km, napiszę kilka słów w tym temacie. A że u mnie to słowo droższe od pieniędzy, takoż piszę :)

Maart, jesteś sponsorem tego odcinka [bigok]

Pierwszy dwudziestak zleciał tak naprawdę nie wiadomo kiedy. Żadnych wielkich "tras" nie robiłem - ot, proza mojej profesji i latanie jak zwykle ostatnio na kierunku Tarnów-Radom-Tarnów. W konfiguracji ze Skaryszewem, gdzie z reguły staję na popas [hihi] Gwoli prawdy, trzeba jeszcze wspomnieć o urlopowo-pracującym wypadzie nad Bałtyk w lipcu br., który delikatnie nabił kilometrażu, jako że przez trzy tygodnie operowałem z nadmorskiej miejscówki na azymucie radomskim. Cyfra pękła w drodze do hotelu w Skaryszewie, a jakże.

Octavię - jak wiadomo tym, co czytają moje dywagacje - odebrałem 20 kwietnia br.

Z historii: na początek zadałem ceramikę po całości z impregnacją wnętrza, chwilę później zdecydowałem się na folię kryjącą cały front pojazdu. Pierwszy raz zainwestowałem w taki interes i jak na razie nie żałuję ani złotego ;) Brud się nie ima, oczywiście dopóki nie przetargam się po jakim błocie podeszczowym, odprysków po kamieniach czy innych ciałach obcych nie ma. Auto prezentuje się mega. Czarne logo na masce, które zamówiłem extra, dopełnia efekt [bajer] Jedynie burza z gradem 24 czerwca w Skaryszewie zostawiła swoje znamię na Skodzie - trzy na masce, cztery na dachu i jedno na tylnym, lewym słupku...[los2] Co by jednak nie mówić, trzeba wiedzieć gdzie patrzeć ;). Mam kontakt do Machera powiązanego ze Źródłem ceramiki i folii, tylko jakoś czasu nie mam, aby tam podjechać. Temat do zrobienia. Gdyby usuwanie wgniotek uszkodziłoby emalię i/lub folię, mam gwarancję, że Chłopaki z Auto-Spa poprawią. Piękna sprawa [bajer]

Wracając do meritum, czyli o samej Skodzie:

*Zewnętrznie

To oczywiście moja subiektywna opinia, ale jestem urzeczony wyglądem. Poprzednie wersje kompletnie do mnie nie trafiały. Ta generacja wreszcie ma to coś, co do mnie przemówiło ;) W wersji RS i z tym kolorem prezentuje się wyśmienicie. Wielka szkoda, że to malowanie jest już niedostępne. Podobno w Ingolstadt mieli wkurw i zablokowali tą wersję kolorystyczną dla Octavii RS...[los2] A np. Scalę wciąż można w tym kolorze zamówić...[panna] Z całym szacunkiem do Scali, oczywiście.

O wykończeniu wnętrza, wyświetlaczach, podświetleniach czy światłach już wspominałem we wpisie po odbiorze, więc nie będę się powtarzał. Mogę tylko dodać, że dotykowe lampki oświetlające wnętrze robią efekt [cool] Skupię się zatem na rzeczach, które wciąż robią na mnie wrażenie, bądź których nie wymieniłem wcześniej.

*Wewnętrznie

Przy pierwszym zetknięciu, wydawało mi się, że fotele są zbyt gigantyczne i nie pasują do wystroju. Dopóki nie usiadłem... Wiedziałem, że "...pozory mylą, daj rękę Koval..."*, jednak byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. I co by nie mówić, nadal jestem [bajer] Co tutaj się siedzi... Nawet jak przestawią mi w Auto-Spa, to bardzo szybko znajduję z powrotem swoją pozycję ;)

Doceniam perforowaną skórę na kierownicy. Oba moje Bravo też ją miały i teraz po Astrze, która miała kierownicę obszytą zwykłą skórą, widzę i czuję na czym polega różnica. Włosi i Czesi mogą sobie rękę podać – południowcy

*Silnikowo (nie po polsku, ale kontynuując główny wątek):

Moc jest ze mną ;) Co prawda, po przesiadce z 200 KM Astry nie czuję wielkiej przepaści, ale jest różnica w reakcji. Skoda jest bardziej dostojna w swojej mocy. Opel rwał trakcję przy dynamicznym przyspieszaniu na niskich biegach. Tej to nie przeszkadza na starcie, ale z kolei przy "ostrym" pokonywaniu zakrętów/łuków reaguje od razu i poskramia moje zapędy elektroniczną szperą. Trochę mnie to mierzi, ponieważ Astra pozwalała mi chyba na więcej? Ale czy na pewno...[hmm]? Tu trzeba przejść do układu jezdnego, ale o nim za chwilę ;)

Poza tym na tą chwilę trudno wysnuć jakiekolwiek dalekosiężne wnioski. Obecnie spisuje się wyśmienicie i doi nawet mniej niż Astra. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 7 l/100 km wg tutejszego dziennika kosztów. Co generalnie pokrywa się z komputerem pokładowym Skody. Jedyny jego mankament, że długoterminowy resetuje się po 100 godzinach spędzonych w aucie. No i pojemność baku - 50 litrów. Co i tak jest rozpustą, skoro Opel miał 48…[los2]

*Prowadzenie/Zawieszenie

RS jest obniżony o 15 mm w stosunku do "cywilnej" wersji Octavii. Nie mam porównania, ale mogę odnieść się do Astry. Prowadziła się godnie dzięki drążkowi Watt'a na tylnym zawieszeniu. Octavia z wielowahaczowym i z tym obniżeniem jest kompletnie inna. Jeszcze bardziej zwarta, pewna i przewidywalna. Pokonywanie wszelkich łuków/zakrętów w imieniu frajdy, pozwala na poczucie tej ostatniej [hihi] Interwencje szpery są na tyle subtelne, że mogę sobie czasem pofolgować więcej niż Astrą. Obniżone zawieszenie + bardzo precyzyjny układ kierowniczy = uśmiech na mojej facjacie. Jednym słowem Skoda bardziej mi leży niż Opel.

*Gadżety

Miotła w drzwiach kierowcy i skrobak w pokrywie wlewu paliwa to tutaj standard. Chcąc parasolkę zamiast miotły, trzeba zaznaczyć w opcjach (bezpłatnie). Takoż gniazdo USB w obudowie lusterka wewnętrznego. Nie zaznaczyłem szczególnie tego drugiego wariantu, ale tutaj Diler przyszedł mi z pomocą i kamerkę mam podłączoną - rzekłbym - fabrycznie. Gumowa, składana osłona - zapobiegająca rozlewaniu - przy wlewie płynu do spryskiwaczy dopełnia efektu „simply clever”.

Niuans – ostatni raz w Stilo, a wykluczając dwa Bravo i Astrę, znów mam maskę na teleskopach, a nie na drucie ;) Ściemniające się lewe lusterko zewnętrzne wyraźnie poprawia jakość jazdy po zmierzchu. Po raz pierwszy mam też podgrzewanie foteli we własnym aucie – piękna rzecz, od kiedy chłodniej się zrobiło [hihi]

*Systemy

Po odpaleniu wykonuję procedurę startową, czyli wyłączam systemy Start/Stop i Line Asist. Szczególnie ten drugi nie nadaje się na nasze warunki dróg wojewódzkich ;)

Bajer – komunikaty nawigacji idą tylko przez lewe głośniki. Komunikaty Traffic wchodzą na przedni, centralny - podczas gdy cały dźwięk mam ustawiony lekko w tył.

Fajna sprawa – podgrzewanie tylnej szyby jest odseparowane od podgrzewania lusterek i sterowane oddzielnie.

Interesujące - tylna wycieraczka także działa w automacie. Po włączeniu automatu przednich, tylna pracuje interwałowo bez mojej ingerencji.

Mało tego – jadąc jezdnią dwu- czy trzypasmową na tempomacie na prawym pasie, automat nie pozwoli na ominięcie innego pojazdu z prawej strony… Tempomat adaptacyjny, z którym chwilę mi się zeszło w kwestii obustronnej współpracy

O Front Asist, który zdążył mi już dwa razy dupę uratować czy Maneouvre Asist, który jak na razie tylko raz interweniował przy parkowaniu pod jednym z hoteli, nie rozpisuję się już…

*Mankamenty

Jak dotąd tylko i wyłącznie pojemność baku…

Ok, dodam jeszcze wysoki próg załadunkowy bagażnika, ponieważ w Astrze miałem równą podłogę. Uroda modelu ;) No, i jeszcze ten skodowski wichajster do zamykania klapy bagażnika…[boshe]

Na początku miałem też zagwozdkę, ponieważ nie widziałem na desce kontrolki zapalonych świateł. Po pewnym czasie namierzyłem ją na panelu rozdzielni światełek. Nie najszczęśliwsze miejsce, ale jest.

Gang silnika wewnątrz generowany przez głośniki też chwały nie przynosi. Można wyłączyć tą opcję. Na zewnątrz brzmi jak zwykły silnik benzynowy. Trochę żałuję…:P Obecne modele mają już zewnętrzny, sportowy dźwięk wydechu. Jak się domyślacie – w pakiecie za dopłatą Chciałem posłuchać. Niestety, do mojego Dilera taki egzemplarz jeszcze nie dotarł, ponieważ nie wyprodukował się jak do tej pory… Co za czasy…[los2] Myślę o akcesoryjnym.

Tak zatem to wygląda po pierwszych dwudziestu. ”Nie wiem jak dla Państwa, ale dla mnie bomba”** ;) Nigdy wcześniej nie brałem pod uwagę, że będę miał Skodę. O śpiewaniu peanów pod jej adresem, to już dubelt. A tu proszę – totalne zaskoczenie na plus i pełna satysfakcja. Po raz drugi wybierałem i konfigurowałem auto bez wizyty w salonie. I po raz kolejny mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że dobrze wybrałem. Znów mam świetne narzędzie pracy [bajer]

Wielkie podziękowania dla mojej Małżonki, która była głównym katalizatorem tego zakupu – Żono, dziękuję [bigok]

A dla Wszystkich – szerokości [car]

* Dla niewtajemniczonych: cytat z komiksu "Funky Koval".

** Wały Jagiellońskie, utwór „Jaka piękna bomba”.
Ostatnia aktualizacja: 07.11.2021 19:49:25
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: Yhy [hehe] [zakrecony]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP:
Ale wszystko dla kierowcy...[hihi]
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: Flagowa funkcja Forda i patent Forda nieużywany przez... Forda [rozpacz]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP:
Wiadomo, ja też zaczynałbym od przedniej. Ale... Ford wiedział lepiej - nawet jeśli włączyłeś sam przód, to i tak nie działał...[panna] Najwyraźniej za duży pobór mocy miał i był blokowany, żeby np. alternator zaczął ładowanie...[niewiem]
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: Logiczne, wszak najpierw wyjeżdża się do tyłu spod domu lub z miejsca parkingowego [rotfl] No ale w innych sytuacjach rozwiązanie to najpierw podgrzać przednią nie włączając tylnej i lusterek, a gdy odtaje to dopiero dołączyć resztę?
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP:
Pojęcia nie mam, ale podoba mi się to rozwiązanie.

Focus Żony miał podgrzewanie przedniej (oddzielnie jeden przycisk) i tylnej szyby z lusterkami (drugi przycisk). Przy niskich temperaturach, pomimo włączenia obu przycisków, najpierw grzało tylną i lusterka...[panna] Najwyraźniej Ford uznał, że najpierw jeździ się do tyłu...
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: Fajne jest to: "podgrzewanie tylnej szyby jest odseparowane od podgrzewania lusterek i sterowane oddzielnie". Zawsze mnie dziwiło połączenie tych dwóch funkcji w jedną. Czyżby to przejęte z elektryków gdzie każde nadprogramowe zużywanie prądu grozi śmiercią lub kalectwem? ;-)
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73:
Octavii już nie można złożyć takiej, jak ja mam... Sam pakiet serwisowy podnieśli o 1500... Jak sobie skonfigurowałem na teraz prawie taką samą jakbym chciał (pakiet ze sportowym wydechem, bez mojego koloru - aktualnie Zieleń Mamba mógłby mnie zainteresować [hihi]), to wyszła 7.850 drożej... Co by nie mówić, mam wrażenie, że zamówiliśmy i kupiliśmy auta w ostatnim, dogodnym momencie. O czym wspominał też MaArek...

To dobrze ;)
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar:
[papa]
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: "moja" konfiguracja podskoczyła o 2300... [boshe]

Bywam litościwy... [smiech2]

PS Skonfigurowałem z ciekawości Nowe Sandero na maksa (TCe90 X-Tronic, lakier metalik, alufelgi, wszelkie możliwe wyposażenie dodatkowe). Cena - 69650 zł. Segment B...
Dodano: 2 lata temu
Do MaArek77:
Myślę, że możesz mieć rację...
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: Dziękuję. Dołączam sie do toastu.
Bo wiesz kasa gruba wydana to poceszajmy sie ze dobrze zrobilismy i moze okazac się za 2 lata ze jednak w miare tanio kupilismy
Dodano: 2 lata temu
Do mucko1: 😅
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar:
O, to to! 🤣
Dodano: 2 lata temu
Do yatsec:
Mają do tego wyraźnie specyficzne podejście... Elektrykę klapy można mieć - oczywiście za dopłatą i w kolejnym porąbanym pakiecie z co najmniej trzema dodatkowymi, innymi (zbędnymi dla mnie) funkcjami...[los2]
Dodano: 2 lata temu
Do MaArek77:
Za to "Wygraliśmy" wznoszę toast [pub2] :)
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73:
Dziękuję za wyrozumiałość i okazaną litość
Dodano: 2 lata temu
Do mucko1: Wręcz akrobatyki na drążku🤣 albo woltyżerki😆😂
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: 😅
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar:
Od gimnastyki artystycznej 😁
Dodano: 2 lata temu
Nie wiem czy to tradycja jak Toyota Clock, że Skoda nawet w RSie daje tego bagażnikowego "kutasika", który pamięta czasy pierwszej Fabii zamiast elektrycznych siłowników...
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Po prostu się martwię o kolegę i minimalizuję ryzyko. Dmucham na zimne ;-) W tym przypadku dziwny to ma wydźwięk [smiech2]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Ja ci powiem, nie wiem 🤭, myślisz? 🙂
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: No tak zażartowałem.
Nie ma, nie bedzie wiec ktokolwiek widział ktokolwiek wie...

Wygraliśmy
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: To by go zabiło [rotfl]
Dodano: 2 lata temu
Do mucko1: A tak, od razu sponsorkę! 😉 Może sportsmenkę? 😆
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer: o trasy obecne to już się nie upominam, aż taki bezlitosny nie jestem. [smiech2]
Dodano: 2 lata temu
Do FranzMaurer:
😅
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar:
Sponsorkę 😁
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73:
Oplem to jeszcze gdzieś latałem... ;) A Skodą, to już tylko tak bardzo rutynowo do fabryki i z powrotem Nie ma o czym pisać [hihi]
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl