Wpis w blogu auta
DS 5
Dodano: 25 dni temu
Blog odwiedzono 148 razy
Data wydarzenia: 17.09.2024
175kkm DS’a!
Kategoria: serwis
Z większych wydatków to wydatki serwisowe: przegląd olejowy na 160kkm z wymianą wszystkich filtrów i paska osprzętu, dodatkowo uzupełnienie czynnika klimatyzacji. Przy przebiegu 164,277kkm uzupełnienie zbiornika AdBlue.
Z wydatków eksploatacyjnych zakup opon zimowych Kleber Krisalp HP3 225/50R17 98 H XL FR . Ponadto zakup ubezpieczenia OC+AC+Assistance.
A teraz garść szczegółów dotyczących II roku eksploatacji:
Przebieg : 14 827 km
• Średnia miesięczna : 1156 km
• Średnia dzienna : 40,5 km
• Jazda miejska : 38%
• Koszt samego paliwa : 0,45 zł/km
• Koszt całkowity: 0,86 zł/km
Spalanie : 7,40 l/100km
Spalanie narastająco za II lata. W tym roku nie prowadziłem już innych statystyk odnośnie zużycia paliwa, wystarcza mi to liczone na Autocentrum.
• Średnie zużycie paliwa: 7,46 l/100km wg Autocentrum
• Średnie zużycie w trasie: 6,95 l/100km wg Autocentrum
• Średnie zużycie w mieście: 8,00 l/100km wg Autocentrum
• Zużycie na oponach letnich: 7,27 l/100km wg Autocentrum
• Zużycie na oponach zimowych : 7,52 l/100km wg Autocentrum
Koszty łączne : 0,86 zł/km
Koszty się zmniejszyły z 1,57zł/km do 0,86zł/km. Wiadomo, I rok eksploatacji był rokiem startowym, gdzie trzeba było autu zapodać „pakiet startowy” . W II roku koszty kształtowały się jak poniżej:
• Paliwowe ON : 0,45 zł/km
• Opłaty (OC, AC, Assistance, badanie techniczne): 0,16 zł/km
• Serwis : 0,07 zł/km
• Akcesoria i eksploatacja (winiety, kosmetyki, opony, inhibitory) : 0,15 zł/km
• Opłaty parkingowe: 0,03 zł/km
Przegląd 175kkm
Przegląd wypadł już w III roku eksploatacji. Co prawda przez producenta zaplanowany interwał pomiędzy przeglądami wynosi 30kkm, ja sobie zmniejszyłem ten odstęp do 15kkm, natomiast stwierdziłem, że nie będę robił przeglądów rzadziej, niż co rok, tym bardziej, że komputer sam pokazuje mi kiedy mam zjechać na przegląd, biorąc pod uwagę przebieg i czas od ostatniej wymiany oleju. Wypadło, że rok minął wcześniej.
Przegląd wypadł nieco blado, bo wymieniłem tylko olej i filtr oleju (tak wynika z planu serwisowego, który dostałem w ASO). Przy okazji zmieniłem olej z Totala na Petronas. Powód prozaiczny, po prostu córa pracuje w Petronasie i chciałem zrobić jej niespodziankę
• PETRONAS SYNTIUM 7000 CP 0W30 5L
• Filtr oleju Filtron OP 540/1
Poza powyższą wymianą sprawdzono układ hamulcowy pod kątem zużycia klocków hamulcowych, przede wszystkim przednich, bo ich jeszcze nie wymieniałem. Ale okazało się że ponad połowa jeszcze została, więc wymianę trzeba zaplanować za rok. Ponadto sprawdzono stuki przedniego zawieszenia, bo słyszałem stuki w prawym przodzie przy skręcie i przejeździe przez nierówności. Okazało się, że poluzowane miałem śruby na przekładni kierowniczej . Usterka usunięta, teraz jest cisza!
Koszt przeglądu (olej+filtr) wraz z usunięciem usterki i kontrolą hamulców - 459,99 pln .
Na koniec dolałem (co robię przy każdym przeglądzie) do paliwa Liqui Moly Diesel System-Reiniger PRO-LINE do wtrysków 500ml na pełny bak. Jak nie pomoże to może nie zaszkodzi.
Pozdrawiam wszystkich i alleluja i do przodu!
Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 21:58:13
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8
komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
👏🤣
Albo stoi
Oby nie obiecanki cacanki 🥳🤣
To też coś
A podzielisz się?
No masz 🤣
Sprawuje się dobrze, mało kosztuje - dobrze trafiłeś
Bo takich dwóch jak nas trzech, to nie ma ani jednego
Te poluzowane śruby przekładni nie brzmią wesoło... dobrze, że usterka usunięta.
Szerokości i dalszej spokojnej eksploatacji.