Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy yatsec » 100.000km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika yatsec
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 510 razy
Data wydarzenia: 28.02.2020
100.000km
Kategoria: obserwacja
Czy 100 tys km to dużo dla współczesnego samochodu?

Przez lata śledząc testy tygodników pamiętam setki rozebranych na części pierwsze aut po tym „morderczym” maratonie, gdzie następowała analiza wszystkich zdemontowanych elementów z naciskiem na kluczowe czyli zespół napędowy/przeniesienie napędu i nadwozie.

Wydaje się, że dla nowoczesnego auta taki dystans to betka i rzeczywiście bardzo wiele samochodów nie sprawia w tym czasie problemów i jest gotowe przejechać drugie tyle. Inna rzecz, że taki test w przyspieszonym tempie nie ujawnia wszystkich usterek, które potrzebują czasu, żeby się pojawić ale daje to chociaż ogląd tego co potencjalnego użytkownika może czekać a czasem i pozwala wyeliminować problemy producentowi zgłoszone przez dziennikarzy.
Niestety jeszcze często zdarzają się samochody, które w czasie tak długiego testu kilkukrotnie wracają na lawecie a wiele podzespołów po rozbiórce wykazuje znaczne zużycie.

Na załączonych zdjęciach wskaźniki Aurisa, którego szerzej opisałem w poprzednim wpisie pt. „Życie z hybrydą”.
Bilans po 100.000 jest dodatni. Samochód ani razu nie odmówił posłuszeństwa, wszystkie elementy działały prawidłowo. Około roku temu pracownik myjni całkowicie rozładował akumulator niskiego napięcia prawdopodobnie nie wyłączając oświetlenia wewnątrz w trakcie kilkugodzinnej pracy i małej pojemności bateria się dość głęboko rozładowała. Od tego czasu problem się kilkukrotnie powtórzył i jej pojemność mocno spadła i obecnie kwalifikuje się do wymiany. To poza rozładowaną baterią kluczyka i zużytymi oponami w zasadzie wszystko. Z elementów eksploatacyjnych wymieniano wyłącznie olej i filtry. Nawet klocki i tarcze są fabryczne i nadal nie ma potrzeby ich wymiany.

Średnie zużycie paliwa z całego przebiegu to 5.5 litra czyli w przybliżeniu licząc samochód puścił z dymem 5,5 tys litrów paliwa za ok 27 tys zł co uznaję za bardzo dobry wynik.

A wy jak wspominacie 100.000 lub więcej waszymi autami?
Ostatnia aktualizacja: 28.02.2020 23:59:20
Dodano: 4 lata temu
Moj obecny Focus przez swoje pierwsze 100.000km zjeździł dwie pary klocków przód + tarcze przód raz i jedną parę kolocków tył. Poza tym bez usterek, tylko czysta eksplotacja (oleje+filtry).

Bardziej ciekawi mnie czego będzie potrzebował na swoją trzecią setke. ;)
Dodano: 4 lata temu
Takiego przebiegu jeszcze w swoim aucie nie miałam. Młody jeszcze ma daleko, a reszta zawsze kupywana z wyższym. Nissanem - kto wie, może 3 krotność tego przebiegu uda mi się uwiecznić, bo wcale nie taka odległa.
Dodano: 4 lata temu
Cholera, a ja zawsze przegapię "okrągłą liczbę" na wskazaniu przebiegu i mimo tylu aut w historii nie mam ani jednej takiej fotki :-(
Dodano: 4 lata temu
Pierwszy Trafic 2.0 dCi, 360.000km od nowości i nic, żadnych przygód. Pierwsza wymiana fabrycznych tarcz i klocków hamulcowych po 120.000km.


Drugi Trafic 380.000km, pierwsza awaria była przy 106.000km - zapaliła się kontrolka oleju, usterka czujnika ciśnienia oleju. Przy 221.000km rozszczelnił się przewód zasilający wtryskiwacz. Fabryczne tarcze i klocki hamulcowe wymienione przy 150.000km

Sprzęgło zawsze padało na 360-380tys km, wtryskiwacze najszybciej 550.000km, a średnio 650.000km jak turbo i alternator DPF zatkany przy 700.000km heh
Dodano: 4 lata temu
A mój ma już ponad 300.000 :( i jeździ
Dodano: 4 lata temu
Pierwsze klocki z przodu wymieniłem na 180 kkm, tylne przy 225 kkm. PEREŁKA śmiga dalej i tak jak piszesz nuda panie nuda. Średnie spalanie wychodzi mi 5,3 l/100km przy obecnym przebiegu 232 kkm. W trasie jeździj na POWER lepiej się zbiera a przy okazji mniej pali.
Dodano: 4 lata temu
100.000 Thalią bez lawety, wymiany akumulatora, czy baterii w kluczyku. Tarcze fabryczne, amortyzatory również. Cytując klasyka: nuda, Panie... [hihi]

(pominąłem akcje serwisowe producenta oraz wymiany gwarancyjne - kosztów nie ponosiłem)
Dodano: 4 lata temu
Wygląda na to, że trzeba kupić hybrydę...
Najnowsze blogi
Dodano: 19 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl