Wpis w blogu użytkownika
yatsec
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 611 razy
Data wydarzenia: 28.02.2020
100.000km
Kategoria: obserwacja
Przez lata śledząc testy tygodników pamiętam setki rozebranych na części pierwsze aut po tym „morderczym” maratonie, gdzie następowała analiza wszystkich zdemontowanych elementów z naciskiem na kluczowe czyli zespół napędowy/przeniesienie napędu i nadwozie.
Wydaje się, że dla nowoczesnego auta taki dystans to betka i rzeczywiście bardzo wiele samochodów nie sprawia w tym czasie problemów i jest gotowe przejechać drugie tyle. Inna rzecz, że taki test w przyspieszonym tempie nie ujawnia wszystkich usterek, które potrzebują czasu, żeby się pojawić ale daje to chociaż ogląd tego co potencjalnego użytkownika może czekać a czasem i pozwala wyeliminować problemy producentowi zgłoszone przez dziennikarzy.
Niestety jeszcze często zdarzają się samochody, które w czasie tak długiego testu kilkukrotnie wracają na lawecie a wiele podzespołów po rozbiórce wykazuje znaczne zużycie.
Na załączonych zdjęciach wskaźniki Aurisa, którego szerzej opisałem w poprzednim wpisie pt. „Życie z hybrydą”.
Bilans po 100.000 jest dodatni. Samochód ani razu nie odmówił posłuszeństwa, wszystkie elementy działały prawidłowo. Około roku temu pracownik myjni całkowicie rozładował akumulator niskiego napięcia prawdopodobnie nie wyłączając oświetlenia wewnątrz w trakcie kilkugodzinnej pracy i małej pojemności bateria się dość głęboko rozładowała. Od tego czasu problem się kilkukrotnie powtórzył i jej pojemność mocno spadła i obecnie kwalifikuje się do wymiany. To poza rozładowaną baterią kluczyka i zużytymi oponami w zasadzie wszystko. Z elementów eksploatacyjnych wymieniano wyłącznie olej i filtry. Nawet klocki i tarcze są fabryczne i nadal nie ma potrzeby ich wymiany.
Średnie zużycie paliwa z całego przebiegu to 5.5 litra czyli w przybliżeniu licząc samochód puścił z dymem 5,5 tys litrów paliwa za ok 27 tys zł co uznaję za bardzo dobry wynik.
A wy jak wspominacie 100.000 lub więcej waszymi autami?
Ostatnia aktualizacja: 28.02.2020 23:59:20
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Bardziej ciekawi mnie czego będzie potrzebował na swoją trzecią setke.
Drugi Trafic 380.000km, pierwsza awaria była przy 106.000km - zapaliła się kontrolka oleju, usterka czujnika ciśnienia oleju. Przy 221.000km rozszczelnił się przewód zasilający wtryskiwacz. Fabryczne tarcze i klocki hamulcowe wymienione przy 150.000km
Sprzęgło zawsze padało na 360-380tys km, wtryskiwacze najszybciej 550.000km, a średnio 650.000km jak turbo i alternator
(pominąłem akcje serwisowe producenta oraz wymiany gwarancyjne - kosztów nie ponosiłem)