Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Dacia Sandero Łazik » 10.000km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Dacia Sandero
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 777 razy
Data wydarzenia: 23.10.2022
10.000km
Kategoria: obserwacja
Witam.

W zasadzie miałem nie pisać, ale uległem prośbie/sugestii serdecznego kolegi z awc, z którym mamy długą tradycję spotowania...

Minęło 15 miesięcy użytkowania nowego Sandero. Tylko 10.000km zrobiłem, ale częściej korzystam ze starszego samochodu (Thalii). Dacia służy głównie do tras... których prawie nie robi. [los2]

Po zakupie auta byłem nieco zachłyśnięty nowinką w mojej "stajni" [smiech2] i nie zwracałem zbytniej uwagi na wady. W pierwszym blogu bardziej entuzjastycznie opisywałem Dacię jako niesamowity przeskok jakościowy w porównaniu z modelem poprzednim (bla bla, bla bla). [smiech2] Dziś mogę już bardziej realistycznie opisać codzienną jazdę (99% miejską).

Zacznę od zalet, których w aucie tworzonym rękami księgowych i gnojonym przez ekoświrniętą UE kilka się znalazło. Oczywiście są to moje subiektywne odczucia, ale jestem szczery do bólu.

1. Ładne nadwozie
2. 6-ty bieg
3. Świetne hamulce
4. Trzymanie się drogi
5. Rewelacyjne wspomaganie (miękkie w mieście, sztywne na autostradzie)
6. Bardzo przyjemna i ergonomiczna multifunkcyjna kierownica
7. Stonowane wnętrze (nie znoszę udziwnień)
8. Dobra kamera cofania z czujnikami
9. Dobre multimedia z DAB i kapitalny uchwyt na smartfon obok
10. Manualna klima, którą lubię sterować po swojemu. ;)
11. Niesamowite światła mijania LED, jadę jak w dzień
12. Bardzo niska cena (ok. 54 tys w dniu zakupu)
13. Fotel + pas (na ciasno) dobrze trzyma kręgosłup
14. Czytelne zegary
15. Komfortowe zawieszenie
16. Prosty, acz fenomenalny tempomat
17. Dobre auto w trasę (testowane w zestawie 2+1)
18. Świetny Hill Assist.


Czas na listę wad:

1. Znalezienie pozycji za kierownicą trwa zbyt długo
2. Regulacja oparcia fotela (skokowa dźwignia)
3. Zbyt krótki 1-szy bieg
4. Blacha cienka, nadkola nie wygłuszone
5. Szarpanie na wolnych obrotach na zimnym silniku
6. Lekka zadyszka z pełnym kompletem pasażerów
7. Wysoki próg załadunku
8. Automat wycieraczek, który nie ma pojęcia o potrzebach kierowcy
9. Zakrzywiona linia boczna przez co nic nie widać przy cofaniu (jest kamera, ale czasami lubię się odwrócić)
10. Zbędny Start&Stop
11. Podłokietnik jakby z Jelcza [boshe][smiech2]
12. Grube słupki A - w mieście widok utrudniony
13. Dynamiczna jazda = wir w baku
14. Samoczynne kasowanie średniego spalania
15. Dziwne spryskiwacze (pierwsze przetarcie wycieraki robią na sucho) [boshe]
16. Turbina ma lekkie opóźnienie

Awarii nie było, poza jedną akcją serwisową (wadliwy uszczelniacz półosi). Raz też byłem w ASO na przeglądzie, zmieniłem rok temu opony na zimowe (Nokian) i... zostawiłem.

Jest co poprawiać. Ale skok w dobrą stronę zrobili. Niewątpliwie... cieszę się zaletami, a na wady przymykam oko. Zresztą, czego ja oczekuję za 54 tys, Bentleya? [boshe][hihi]

Ma wyjść hybryda 1.6 i jestem zainteresowany. [food] Obawiam się ceny.

Dacia zaliczyła kilka spotów. [bigok]

Pozdrawiam i życzę szerokości.

M.

PS Jakieś fotki zgromadziłem...






Ostatnia aktualizacja: 05.11.2022 19:26:29
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP:
Raz się odważyłem, drogo przyszło zapłacić
Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: Szanuję Twą odwagę i upór [bigok] [smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP:
Bo raz chciałem pojechać jak Ty, to mam za swoje
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Ja też wolę szosę i szorowanie tyłkiem po asfalcie ale od czasu do czasu lubie zjechać z drogi i pokatować jakiegoś grata ;-) Jak tu:

https://www.autowcentrum.pl/blog/post/glinki-i-troche-offu,37459/
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: ja i tak nic nie umiem w terenie, więc dałem sobie spokój. Mam auto na asfalt i tego się trzymam. [hihi]

Dzisiaj się pukam w czoło jak przypominam sobie co w lesie Thalią robiłem i w co wjeżdżałem... [boshe] Ale wspomnienia zostały. [los2]
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: No wyższy i to jest trochę niefajne ale ja czasami lubię w lekki teren i w C3 to ciągle brzuchem szorowałem np. na gliniankach i torze motocrossowym, a Qvetą jeszcze nie byłem poza tym, że w lesie kilka razy się zdarzyło. C3 szczerze nie lubiłem więc nie miała lekkiego życia ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: LPG nie. Jakoś nie... zresztą przy moich mikro przebiegach nie ma sensu. Tutaj jedynym mankamentem jest silnik, obojętnie czy z gazem czy bez. 10KM więcej nie robi różnicy, a jest drożej w zakupie. Może gdybym jeździł więcej...

Przynajmniej mam normalne koło zapasowe. [smiech2]

Stepa nie lubię, brzydszy z przodu i wyższy.
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Kupując nowe dużego wyboru nie miałeś w tym budżecie. I tak masz najmniej gównianej elektroniki, która najczęściej się chrzani jak to tylko możliwe. Wg mnie dokonałeś dobrego wyboru. Tylko ja na Twoim miejscu brałbym z LPG czyli Eco-G i zastanowiłbym się czy za "dychę" więcej nie wziąć wersji Stepway Eko-G.

NOWE SANDERO ECO-G
już od 59 900 zł

NOWE SANDERO STEPWAY ECO-G
już od 67 600 zł
Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: Od Twojej jazdy przecież silnik rozyebało więc nie jestem tego taki pewien [rotfl]
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP:
Jak byś jeździł tak jak ja, a nie rura i hebel, to pewnie by dalej jeździła. :)
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: ona to jeszcze sporo pojeździ... normalna technologia, a nie te obecne wydmuszki. [boshe] Sam kupiłem "Jajcunię" i mam za swoje... [smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar: Stąd było Ctrl+C ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Trzeba będzie bardziej ją oszczędzać, bo zdechnie ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: Ale na Pomorzu nie ma metra! 🤪🤣🤣🤣
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: O, tutaj też o Qvecie 🤭
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: no to super wiadomość. :) I nie katuj jej tak, w końcu to klasyk. ;)
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Oby [up]

Patrz mój komentarz do Valdiego poniżej.
Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: Qweta da się lubić mimo wad.

Wczoraj wieczorem mechanik zadzwonił. Jednak to nie przegub tylko skrzynia pieprzła, a w zasadzie jakieś ustrojstwo, które cały mechanizm trzyma na miejscu i stracił kontakt z półosią oraz wybierak, czy tam wysprzęglik. Majster powiedział, że skrzynia poza tym jest w bardzo dobrym stanie więc zleciłem aby naprawiali, bo podobno w 500 - 600 się wyrobię. Tak więc jednak Qveta zostanie u mnie jeszcze.
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP:
Dziwię się, że Ty się tak nie broniłeś przed wsiadaniem do Qwerty 🤣
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP:
Na przykład 😂
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: no, też z tego się śmiałem... obym nie musiał testować wytrzymałości auta... ;)
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: To mnie rozwaliło ;-)

Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: pług na rowerzystów ;-)

Ten też odpłynął ;-)

Dacia WRC. Szczyt sportowych marzeń dla plebsu [smiech2]

Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: Albo krowę, ewentualnie kozę - arabską prostytutkę ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP:
Nie wolno się tak nabijać, choć konia jest do czego przywiązać, albo rower przypiąć 🤣
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: o ja pier... totalny wieś-agro-tuning... [boshe][smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Paczaj! Ale doqrwił. Chyba bramkę z metra zayebał ;-)

Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73:
🤔🍻
Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: i słusznie... [up]
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73:
A pojechałem się przewietrzyć 😜
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
13 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl