Blog auta Volkswagen Polo
Dodano: 14 lat temu, przez
radoluk
Nareszcie udało się zdiagnozować usterkę :) Początkowo myślano, że może to być jeszcze wina czujnika przy misce olejowej. Po jego wymontowaniu okazało się jest pęknięty, ale jego wymiana nie spowodowała, że kontrolka przestała się świecić i piszczeć. Ostatecznie wina takiego stanu rzeczy leżała w tzw. zimnym lucie - po wymontowaniu płytki spod wskażników i poprawieniu lutów usterka została usunięta.
Dodano: 14 lat temu, przez
radoluk
Pojawił się problem ze świecącą kontrolką ciśnienia oleju - poziom oleju prawidłowy, ciśnienie oleju prawidłowe - sprawdzone na manometrze, dwa razy wymieniony czujnik a problem nadal pozostaje. Kontrolka załącza się za każdym razem gdy silnik przekracza 1500 obr/min. Podłączony komputer nie pokazał żadnego błędu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy!?
Dodano: 15 lat temu, przez
radoluk
Udało się wreszcie rozwiązać problem z pracą wycieraczek. Wcześniejsze próby psikania WD-40 na mechanizm oraz ręczne wspomaganie na niewiele się zdały. Nie obyło się bez rozłożenia mechanizmu na czynniki pierwsze i jego przesmarowania. Niezbędne jest teraz regularne smarowanie tych elementów, by w przyszłości nie być zaskoczonym taką sytuacją.
Do zaistniałej sytuacji zapewne przyczyniło się to, iż całą jesień auto nie było użytkowane przez poprzedniego ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radoluk
Na zakończenie tygodnia trzecia usterka. Jakimś cudem pomiędzy tarczę hamulca a jego osłonę dostał się kamień i niemiłosiernie zaczął zgrzytać po tarczy. Nie było mowy o dalszej jeździe. Musiałem się zatrzymać, auto na podnośnik, zdjąłem koło, zacisk i tarczę. Kamyk wypadł, więc - tarcza na piastę, zacisk i koło na tarczę, podnośnik w dół. Pozbierałem zabawki i pojechałem na swoje podwórko ;)
Dodano: 15 lat temu, przez
radoluk
Druga skucha w tym tygodniu. Zaczęły się problemy z silniczkiem od przednich wycieraczek. Najpierw coraz wolniejsza praca aż w końcu całkowite zatrzymanie się silniczka. Po zdjęciu wycieraczek spryskałem ruchome elementy silniczka WD-40. Wycieraczki popracowały i pomogło. Jednak jak się później okaże - nie na długo.
Dodano: 15 lat temu, przez
radoluk
Zaczął się tydzień pod hasłem usterek. Na początek pierwsza awaria: spadek mocy i nierównomierna praca silnika. Jak się potem okazało - padła cewka zapłonowa na jednym z cylindrów. Udało się usunąć awarię niemal od ręki. Mechanik twierdzi, że przepalające się cewki są częstą awarią w tego typu silnikach.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy