Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen C5 Citroen C5 FL EXCLUSIVE - drugie
»
zrób to sam - wymiana świec żarowych w 2.0HDi RHR
Wpis w blogu auta
Citroen C5
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 4047 razy
Data wydarzenia: 12.03.2021
zrób to sam - wymiana świec żarowych w 2.0HDi RHR
Kategoria: serwis
nie ma szczegółowej fotorelacji, ale sama wymiana w silniku HDi RHR nie jest mega skomplikowana,
trzeba wymontować EGR, wymiennik okręcić i odsunąć na dół , i mamy dostęp do świec , nakrętka na świecy - klucz 7, na świecę klucz 10 nasadka mała i przedłużka
zakup - 4szt świece żarowe DENSO DG-181
Ostatnia aktualizacja: 12.03.2021 17:15:26
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
4
komentarze
Dodano: 11 godzin temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
3
komentarze
Dodano: 14 godzin temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024
miejscowość Zawiercie
ul..
ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
4
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Dzisiejszych diesli to strach się bać. Przez zasraną ekologię są tak skomplikowane, że wcale nie jest przesadą stwierdzenie, że zepsuć się może WSZYSTKO. To już nie te czasy, że mechanik bez komputera wiedział co trzeba wymienić lub co poprawić. Dzwoniło się, a on tylko pytał o markę oraz objawy i wiedział od razu co się zepsuło. Doszło do tego, że sam Mercedes nie potrafi naprawiać własnych aut, które wyprodukował. U ruskich mają trochę większy rozmach niż u nas gdzie ludzie mają auto za milion i walczą z serwisami, kacapy swoje podpalają i antyreklamę dla Mercedesa na YT wrzucają.
https://youtu.be/EFElEQghY7Q
Nie wspominając o tym, że we współczesnych dieslach świeca działa nie tylko przy rozruchu ale także dogrzewa komorę spalania na zimnym silniku już w czasie pracy.
Do tego świece są coraz cieńsze (szybciej się rozgrzewają i są bardziej "eko" ale w konsekwencji mają niższa trwałość i lubią się rozsypać przy wykręcaniu.