Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 3 MPS Diablo » Zmiany, usterki, zmiany...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 3
  • przebieg 146 726 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.3 MZR DISI Turbo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3025 razy
Data wydarzenia: 05.03.2013
Zmiany, usterki, zmiany...
Kategoria: inne
Zaczne od rzeczy zluch.
1. Wyrwalo na autostradzie zaslepke od spryskiwacza ksenona. Koszt w ASO za kawalek plastikowego mela wartego piec zlotych? 570 PLN. Takze jezdze na razie z dziura w zderzaku :-)
2. Wyrwalo mi mocowanie tylnego stabilizatora. Jedno, ale skreca sie juz nie tak, jak kiedys :-) Nie ma tego w Aso, bo to nie mazdowski stabilizator... Musze sprowadzac. A co 2 tygodnie robie 2000km (z niemiec do pl i w druga strone) Jakos bede musial dac rade. Byle tylko nie skrecac, byle nie skrecac :-)

A dobre rzeczy? Szykuja sie zmiany, I to powazne. Zrobilem sobie liste tych faktycznych i prawdopodobnych.

----------
Stage II
----------
Koniec Marca - 5 dni SPA w SSG (street shadow garage)

Autotech HPFP internals
FMIC, DP z katem i 3" CBE z jednym tlunikiem - kwas.

Czujniki i zegary:
STRI Temperatury Oleju
STRI EGT
Innovation AFR - chryste - tysiac kabli w srdku, czujnik lambda i jakas plytka z softem. W zyciu sam bym tego nie zamontowal
Denso ITV22 - wracam do nich.
strojenie, by mi nie wy...alo znowu silnika.

Rzeczy do zrobienia - Obowiazkowe:
Opony :-)
Geometria - bi mam gumy zdarte od wewnatrz
Rolowanie tylnego blotnika
Wyciaganie wgniecenia na masce, i oby dalo rade na slupku
Naprawa przednich drzwi - lakiernik sie klania
Lakierowanie przedniego zderzaka.


Blizej niezobowiazujace plany:
------------
Stage III
------------
Rczeczy, ktore wpadly mi do glowy (Wszystko do rozeznania)
Turbo gt3071r labo 3076r
LRTmani™ Turbo ManifoldManifold - jaka to ma fachowa nazwe po polsku?
Sprzeglo: ACT, ale powanie mysle o CPE Stage1 Clutch Kit lub CPE Stage2 Clutch Kit
Injector seals
Kucie silnika:
- Tloki
- Rods - znowu ni ch.. nie wiem, jakie jest odpowienie polskie slowo.



I pewnie jeszcze z trylion innych pierdol.

Dodano: 11 lat temu
Do giernal: hehe, no yto wlasnie staralismy sie tu wyjasnic i przetlumaczyc :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: No to pędź i nie oglądaj się za siebie. [pop]
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: Chodzi mi o te wszystkie kilkuliterowe skróty i angielskojęzyczne słowa. [zlosnik]
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: Ale ktorego:-) Bo parametry felg to nie grypsy :-) :-)
Dodano: 11 lat temu
Niewiele zrozumiałem z twojego grypsowania, ale cieszę się twoim szczęściem. :)
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: No way :-) Ide w zaparte i walcze zaparcie :-)
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: Tuning to jedna sprawa i akurat ssg ogarnia mpsa, robil pod ten samochod juz kilka projektow. Zaslepka droga jest wszedzie. A lakiernicze sprawy w Wawie, bo musze miec jak najszybciej zrobione i samochod do odbioru w 5 dni roboczych :-) Co do rolowania, to juz przy 225 tyl ociera mi o rant nadkola. Teraz ze wzgledu na wieksza moc kupuje 235 i one juz definitywnie beda przycierac, ze rolowanie jest niezbedne. Problem jest w et felgi i jej szerokosci. Seria ma 7.5" i et 48. Moje obecne tenzo-r maja 8" i et45. Do tego jest obnizony na sprezynach eibacha i amortyzatorach bilsteina. Takie zycie, jak wydumasz sobie tuning :-) :-)
Dodano: 11 lat temu
Zrób to co jest przy niej konieczne i ciesz się jazdą.
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: no to mogę pomóc tylko tak. Dlaczego w Wawie? Wytarczy, że wyjedziesz za granicę miasta i już jest 2, 3 razy taniej. No może przesadziłem, ale taniej jest.
Po co rolujesz koła Ci się nie mieszczą? Po co to się robi?
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: doczytalem sie. Turbina w MPS ma wewnetrzny wastegate. A nienzauwazylem Twojego wczesniejszego postu.No to juz wszystko wiemy :-)

Teraz z innej beczki. Poszukuje warsztatu, ktory ladnie zroluje mi krawedzie nadkoli :) Najlepiej w Wawie, ale poludnie Polski tez wchodzi w gre :-)
Dodano: 11 lat temu
tutaj masz takie zdjęcie:
" alt=""/>
albo leci przez wiatrak, albo tą klapką.
źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: bov - blow off valve - ciśnienie dajesz na zewnątrzi jest takie ssssss,
bpv - by pass valve - ciśnienie leci obok silnika i trafia na ciepłą stronę turbo.
sam wastegate jest wbudowany w turbo, przynajmniej u Ciebie.
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: ja Ci tylko podaję co znalazłem w necie, nie jestem biegły z mechaniki...[los2]
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: Pogubilem sie :-) Jedno wiem, ze tego zmieniac chyba nie trzeba do wiekszego Turbo.
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek:Taki bov? U mnie BPV (zamkniety). Jesli tak, to siedzi on pomiedzy Intercoolerem a turbina.
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: Wastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania.;)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: czyli pewnie masz wewnętrzny. Z zimnej strony turbo do ciepłej idzie taka rureczka, właśnie do wastegate, jak ciśnienie jest za wysokie to puszcza spaliny prosto do wydechu, nie kręcąc turbo.

PS. ale dowiedziałem się, że możesz zamienić na zewnętrzny instalując 'Internal Waste Gate Bracket'
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: downmpipe idzie bezporednio z kolektora. Wesrgate - nie wiem co to jest... Cos czuuje, ze powoli sie pograzam. Dobrze, ze kucie wpisalem jako blizej nieokreslone plany :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: DP - pierwszy odcinek rury wydechowej, który idzie na dół, jak chłopaki piszą i jak nazwa wskazuje. A może DOWN - na dole/pod silnikiem.
Wastegate masz zewnętrzny?
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: no, to już lepsze.[rotfl]

O, jeszcze można o downpipe tak powiedzieć: przednia część układu wydechowego...

Znalazłem też takie tłumaczenie downpipe: pierwsza rurka za kolektorem (tzw. kolanko)[los2]
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: no tak. Tylko polska nazwa dziwi troche. Choc po angielsku tez smiesznie. Dolna rura :-) Na miejsce drugiego kata wsadzilem race pipe. To juz lepsza ma nazwe :-) :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: a jakbyś Ty to nazwał?;)

Znalazłem te dwie propozycje. Wybór należy do Ciebie.
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: Rura Wylotowa Przednia?? Omg... To faktycznie oryginalna nazwa :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: no przecież Ci napisałem...[skromny]
"rura wydechowa początkowa"
lub
"rura wylotowa przednia";)
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: co to jest, to ja wiem :-) tam siedzi pierwszy katalizator. (Mozna zalozyc bez kata, ale nie przejdzie przegoadu) Dlatego wybralem wersje z katalizatorem, tylko, ze o wiekszej przpustowosci :-) Tylko, jak to bedzie po polskiemu :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: downpipe:
target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/photo/my-images/202/7432srsexhaustdownpipes.jpg" alt=""/>/

Czyli chyba ta rura wylotowa przednia, tu akurat z Subaru.;)
Dodano: 11 lat temu
Ltrmani to manifold... Cztyli, jak piszecie kolektor :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Burdoror: a ten LTRMani Turbo Manifold to nie czasem kolektor wylotowy...?[niewiem]
target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/photo/my-images/248/cpeturbomani24835113277.jpg" alt=""/>/

A downpipe to chyba rura wylotowa przednia...[los]
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: Dzieki wielkie :-) W slowniku ciezko znalezc.
To jak manifold to kolektor, to jak przetlumaczyc downpipe. Okreslenia DP uxywam przez caly czas, nawet rozmawiajac z chlopakami z SSG tez uzywamy tego okreslenia.
Dodano: 11 lat temu
manifold to chyba kolektor, u Ciebie będzie wylotowy.
rod - korbowód (pomiędzy tłokiem i wałem korbowym).
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl