Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Punto Graffi » Wymiana świec, gwintowanie i naprawa przewodów WN







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
RDE
Wcześniej jeździł: Fiat Cinquecento, Fiat 126p "Maluch"
  • przebieg 172 000 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.1
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3273 razy
Data wydarzenia: 23.06.2012
Wymiana świec, gwintowanie i naprawa przewodów WN
Kategoria: serwis
Wczoraj wymieniłem zużyte świece Iskry na Championy.
Niestety okazało się, że poprzedni właściciel źle wkręcił świecę przy wymianie. Przez co został zepsuty gwint i świeca wkręca się tylko do połowy. Otwór został przegwintowany gwintownikiem M14 x 1.25 i wszystko działa idealnie. Na przewody wysokiego napięcia zostały nałożone plastikowe "peszle", przez co już nie przebijają ( bardzo dobry pomysł zamiast wymieniać co chwilę przewody ).
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Spoko :)
Dodano: 12 lat temu
Do d4mi4n: ooo, zedytowałeś... Spoko kolego, przecież się podzielimy. Nawiązałem do powiedzenia. Bez nerw.
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Może jednak nie :|
Dodano: 12 lat temu
Do d4mi4n: Możliwe, że faktycznie jesteś głupi
słuchaj.... podeslę Ci kasę na kupon totka a Ty skreślisz i go puścisz...
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks:
Czyli w moim przypadku, można powiedzieć, że głupi ma zawsze szczęście :), bo trafiłem na GMP
Dodano: 12 lat temu
Do d4mi4n: GMP czyli Górne Martwe Położenie tłoka. Miejsce w którym tłok kończy suw sprężania mieszanki paliwowo-powietrznej, żeby po chwili nastąpiła jej eksplozja wywołując suw pracy. Wtedy to robotę robi układ zapłonowy i świeca daje iskrę w momencie osiągnięcia przez tłok GMP). W momencie, kiedy tłok pnie się do góry, do GMP układ rozrządu zamyka zawory (wiadomo, musi być szczelnie) A skoro zawory są zamknięte to żaden opiłek nie przyczepi się do zaworu, a mianowicie jego przylgni i gładzi w gnieździe zaworowym. Opiłek mógłby się przyczepić/przykleić i nawet w procesie spalania stopnieć na tej cholernej przylgni. To mogłoby spowodować rozszczelnienie na gnieździe zaworowym, albo jak dmuchałeś to opiłek mógłby się gdzieś zadomowić w układzie zasilania gdzieś coś zatykając, np. wtryski. Ale skoro mówisz, że tłok był wysoko to znaczy, że trafem mogłeś mieć GMP.
Dodano: 12 lat temu
Do d4mi4n: takie zycie,ale zawsze cos do przodu
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks:
Nie bardzo wiem, co znaczy w GMP ( jestem trochu zielony ). Tłok był 4cm od góry. :|
Dodano: 12 lat temu
Do kiego: Tak też zrobię, na razie tak musi jeździć, ponieważ środki finansowe się skończyły ;/
Dodano: 12 lat temu
dobra robota,ale ja bym zmienil kable na nowe
Dodano: 12 lat temu
Do d4mi4n: dobrze pomyślane, ale przed gwintowaniem mogłeś jeszcze tłok ustawić w GMP. Miałbyś wtedy zamknięte zawory.
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: Przedmuchałem cylinder sprężarką, następnie dokładnie i długo odkurzałem odkurzaczem, na koniec zalałem cylinder benzyną ekstrakcyjną i kręciłem silnikiem aż ja wypluło na wierzch ( wypięty wtryskiwacz ) i tak kilkakrotnie. Mam tylko nadzieje, że nic tam już nie zostało :|
Dodano: 12 lat temu
A co z opiłkami z gwintowania ?
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl