Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda Xedos » Wymiana przednich klocków hamulcowych - foto







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda Xedos
ZPL
Jeździ: Mazda Xedos
Wcześniej jeździł: Seat Toledo Rzęchuś, Audi A4
  • przebieg 180 000 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 5424 razy
Data wydarzenia: 10.03.2011
Wymiana przednich klocków hamulcowych - foto
Kategoria: serwis
Nadszedł czas na wymiane klocków... teoretycznie prosta sprawa, jednak dotychczas oprócz kosztu klocków musiałem wliczyć około 100 zł na ich wymiane ponieważ bałem się że sam coś zepsuje i któregoś pięknego razu zatrzymam się np. na drzewie:D Tym razem zimowy brak kasy zmusił mnie do wzięcia sprawy w swoje ręce. Poszperałem po forum i pierwszy raz wymieniłem sobie klocki:)

smigam juz 2 tygodnie i narazie hamuje więc chyba zrobilem wszystko dobrze. W związku z tym zamieszczam fotorelacje dla tych którzy chcą zrobić to sami a nie do końca wiedzą jak. Dodam jeszcze że ta sama zasada diałania jest w Mazdach 626:)


Opis zdjęć:
1 - Ściągamy koło i dobieramy się do śruby która jest w miejscu klucza imbusowego i ją odkręcamy.

2- widoczna śruba. Po odkręceniu wyczyścić i nasmarować

3- po odkręceniu możemy otworzyć zacisk(widoczne na zdjęciu)

4- ściągamy druciki których nie możemy zgubić. nie zaszkodzi jeśli psikniemy na nie smarkiem:)

5- ściągamy stare klocki.

6- Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego i wciskamy tłoczek. Ja zastosowałem klina drewnianego i klucz do kół (zasada dźwigni widoczna na zdjęciu) lewy tłoczek wszedł lekko, z prawym się namęczyłem ale też powoli wszedł.

7- zakładamy nowe klocki i druciki w taki sam sposób w jaki były założone na starych klockach.

8- zamykamy zacisk i wkręcamy nasmarowaną srubę imbusem.

Powodzenia:)
Ostatnia aktualizacja: 10.03.2011 16:52:27
Dodano: 13 lat temu
Paskudna robota ale efekt i to samemu bombowy;)
Dodano: 13 lat temu
Kto smaruje to jedzie no i hamuje :):):) Pozdr
Dodano: 13 lat temu
Szczegółowo i przystępnie opisane. Dobrze dobrane fotografie tylko uzupełniają doskonały wpis. Gratuluję!
Dodano: 13 lat temu
Dobra robota ! Zrób to co radzi Tomaski - w sprawie smaru miedzianego . Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Bulka z maslem
Dodano: 13 lat temu
Nierównomierne ścieranie tarczy to oznaka zbyt wielkiego oporu na zacisku pływającym - to składa się zawsze na smarze miedziowym itp. To ma po oczyszczeniu i nasmarowaniu super lekko działać. Jeśli tego tak nie zrobiłeś polecę jednak to poprawić bo pewnie "jakoś" będzie działało ale do poprawności dalekoo, a belejakość przy hamulcach... [chory]
Dodano: 13 lat temu
Klocki - super, jesteśmy wdzieczni My pozostali kierowcy. Ale masz zaciski jednotłoczkowe i tarcza gołym okiem widać od wewnętrznej strony bardziej starta... co oznacza natychmiastową wymianę, akurat super się składa bo masz nowe klocki. Tarcza przyjmijmy 28mm grubości do 25mm nadaje się do używania. Tobie ubyło zgaduję już 4 i wiecej mm + nierównomierne zużycie = te tarcze to już złom. Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
39 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl