Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Omega V 6 » Wymiana oleju w moście tylnym i w skrzyni biegów - Omega 2.5 V6







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Omega
  • przebieg 262 205 km
  • rocznik 1995
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.5 i V6
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 4288 razy
Data wydarzenia: 01.02.2015
Wymiana oleju w moście tylnym i w skrzyni biegów - Omega 2.5 V6
Kategoria: serwis

Wczoraj zabrałem się za wymianę olei .Na pierwszy ogień poszedł most . Z racji tego ,że nie ma tam spustu oleju trzeba było zaciągać go strzykawką zakupioną w aptece :) największa jaką mieli to 100 ml także trzeba było się napracować . Po odkręceniu imbusa ósemki ujrzałem stan oleju co mnie ucieszyło ,ale i tak wymieniłem go na Motul PA 90 .Pojemność 0.9-1.1 l. Śruba wlewowa po prawej stronie przekładni stojąc do przodu auta.
Ze skrzynią było troszkę gorzej . Co prawda był spust ,ale po spuszczeniu okazało się ,że brakowało 350 ml .Olej był jak smoła więc zalałem nówkę GM . Dodam ,że wchodzi 1.2 litra . Jesteśmy zmuszeni zakupić 2 bańki litrowe na jeden samochód dlatego zamówiłem 4 litry :) Podzieli się na 3 Omegi :)
Koszt na jedno auto to 50 zł GM i 30 zł Motul - 80 zł razem
Czas wymiany ok 1.5 godz Gdybym miał odsysarkę to ok 1 godzinki (most i skrzynia).
Po 76 tys kilometrów razem należało się to mojej starej poczciwej furze ...
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Też widziałem ten odcinek dlatego po obejrzeniu tego i z doświadczenia oraz z opowiadań stwierdzam . Jeśli masz gdzie umiesz i w dodatku daje Ci to satysfakcję to naprawiaj sam !
Dodano: 9 lat temu
Do MV-6: Pomimo 20 lat ,które skończy 9 marca 2015 gdybym ją teraz sprzedał to prezent następny właściciel miałby jak nic :)
Dodano: 9 lat temu
Dbasz o Omegę to jeszcze długo pojeździsz [up]
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Nie wiadomo ile i za co bo w ciula mechanicy robią nie jednego Kowalskiego naciągają tak ,że z naprawy za kilkanaście złotych wychodzi kilka stówek :)
Dodano: 9 lat temu
Kto smaruje, ten jedzie
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Kiedyś miałem zamiar kupić w123 i wcześniej kupiłem książkę serwisową,ten tekst dotyczył również skrzyni biegów.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Też to gdzieś czytałem :)
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Wszystko pod serwis robione ale co Polak potrafi ! i da radę jak trochę kuma bazę :)
Dodano: 9 lat temu
Do LisTruck: To by było coś do pierwszej awarii:) Kolega ,który na co dzień ma taką BMW wkłada kasę niby uszczelki pod wtryski pierdoły mu się sypią a koszty duże pomijając dwu masę która razem z wymianą pochłonęła 3500 zł. Szczerze wolę wydać tą kasę na paliwo :)
Dodano: 9 lat temu
Do misiel_budyta: musi być wlew jak w moim moście i tamtędy się spuszcza za pomocą strzykawki itp
Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: No ja dałem ciała trochę opóźniłem wyminę tym bardziej ,że śmigałem autostradami na południu Europy .Dziś wiem po trasie krótkiej ,że brak 350-400 ml oleju w skrzyni ma wpływ na pracę lewarka . - Teraz chodzi jak masełko :)Najważniejsze ,że nic nie huczy z mostu skrzyni .
U mnie opony zimowe hałasują też a mają 3 rok ( nalewki) Od razu po wymianie z letnich zauważyłem ,że w aucie głośniej . Jak kupiłem je to były ciche ale lata i przebieg robią swoje ...
Dodano: 9 lat temu
Cytat z instrukcji serwisowej Mercedesa W123:

"...producent nie podaje procedury naprawy mostu napędowego, ponieważ nie przewiduje jego awarii."
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Akurat z tym nie ma dużego problemu bo i tak trzeba miskę odkręcić żeby filtr wymienić co najwyżej trochę oleju się na głowę wyleje. I niby producent nie przewidywał zmian oleju w automacie ale szybko się z tego mercedes wycofał.
Dodano: 9 lat temu
Do KULAWY: O o o taki 3.0D w Omie to by było coś, niestety za tanie auto żeby bawić się w kosztowny swaap i całą masę przeróbek ;)
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: W moim mercedesie nawet w skrzyni biegów automatycznej nie zrobili korka spustowego trzeba miskę ściągnąć żeby wymienić.
Dodano: 9 lat temu
Do KULAWY: Jeśli olej był czarny to wymiana była już bardzo opóżniona,zasadniczo Omegi nie mają problemu z napędem ale mam nadzieję że cichy pomruk z tyłu przy 90 pochodzi z zimowych opon Frigo,wcześniej jakoś tego nie zauważałem,przekonam się wiosną po wymianie kółek.
Dodano: 9 lat temu
Do LisTruck: Mój kolega właśnie robił pompę w 2.0 DTI - wydał tyle na naprawę co moja Omega a 101 km nie robi szału wcale jak dla mnie co prawda moment obr ma ale co z tego jak Omega waży 1500 kg . 2.5 Diesel to podobno nie wypał nie jechałem nigdy nie będę się wypowiadał ....Jedyny diesel jakim jechałem to 3.0 z BMW 204 konie to ciągnie przy każdych obrotach nawet na 6 biegu ...
Dodano: 9 lat temu
Do KULAWY: Ja bardzo lubię diesle ale niestety w Omedze skazany byłem na benzyniaka bo TDS fajnie mruczy i nawet ąłdnie ciągnie ale psuję się i dużo pali a 2.0DTI jest za słaby i też pompy siadają;(
2.5DTI jest w miarę ale jak kupowałem to po 30tys.zł stały ;)
Strasznie ubolewam że Opel zapożyczył się z BMW a nie 2.9TD z Merca bo to byłoby coś a praca tych 5 garów potrafi być przyjemna
Dodano: 9 lat temu
Do LisTruck: Faktycznie wszystkie 4 Omegi które jeżdżą u kolegów nie miały problemów z napędami wcale .Co jest dobre to benzyniaki też dają radę ,ale DTI niestety nie ciągle coś nie tak jest z tym motorem szczególnie zimą ..
Dodano: 9 lat temu
Dobra robota [up]
Chciałem zmienić olej w skrzyni ale zaglądał tam mój mechanik i stwierdził że jest pełen stan a olej jest czyściutki i nie ma takiej potrzeby;) W ogóle stwierdził że Oplowskie skrzynie są niezawodne bo na setki Omeg i Vectr które serwisował ani razu nie było problemu ze skrzynią biegów, gorzej wypadały Ecoteci ;)
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Ja też miałem nerwa ale nie na tyle żeby odpuścić . Strzykawka - wężyk - ogień :)
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Producent nie przewiduje wymian :) Ale ja wiem swoje . Po 20 latach to raczej mus !
Dodano: 9 lat temu
Do motorzysta: Most nie jest zalany w fabryce jakimś marnej jakości olejem a przekładnie nie wytwarzają sadzy,opiłek i innych syfów więc Opel nie przewidział wymiany.
Dodano: 9 lat temu
Podczas spawania tłumika sprawdziłem olej w przekładniach,wyglądał jak nowy a poziom był właściwy.Oleje GM to jedne z najtańszych na rynku więc wymiana na oryginał to nie problem.
Dodano: 9 lat temu
Należało się jak nic [up] poczciwe i wygodne autko :)
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
31 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl