Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 2542 razy
Data wydarzenia: 03.06.2017
Wymiana oleju
Kategoria: serwis
Zapisuję ku pamięci potomnych i swojej.
Przy przebiegu 15712 wymiana oleju silnikowego bo nie miałem zamiaru czekać do 30 tys. lub dwóch lat jak zaleca producent.

Cała operacja przebiegała szybko i bezproblemowo w sposób następujący:
1. Poniedziałek - telefon do ASO VW i umówienie terminu na piątek godz. 16:00
2. Piątek 15:55 - przyjazd do ASO VW
3. 16:05 - oddanie kluczyków, podpisanie zlecenia na wymianę oleju (Total Ineo long life 5w30), filtra oleju i filtra przeciwpyłkowego
4. Oczekiwanie połączone z oglądaniem samochodów wystawionych w salonie
5. Rachunek, wpis do książki
6. 17:15 odebranie samochodu - samochód umyty i co najważniejsze wytarty do sucha.

Tanio nie było bo olej mają chyba ręcznie tłoczony i to na zimno, a filtry z papieru czerpanego w co najmniej srebrnych obudowach :-)

Ogólny koszt tej przyjemności to 467,32 PLN w tym 120 PLN to robocizna.
Ostatnia aktualizacja: 04.06.2017 00:35:11
Dodano: 6 lat temu
Do JacK:
Producent do utrzymania gwarancji wymaga wymian co 30 tys lub co 2 lata, natomiast zdarza się, że na szkoleniach pracownicy ASO słyszą, że takie interwały są zdecydowanie za długie, i zaleca się wymiany co rok lub co 15 tys km. Często mechanicy w ASO też zalecają częstsze wymiany oleju niż wymaga tego producent.
No ale każdy robi ze swoim autem to co uważa za najbardziej słuszne, ja akurat mam zdanie podobne do Twojego.
A koszt? Normalny koszt wymiany w ASO (+/- 100 zł). Kto chce taniej to albo przyjeżdża ze swoimi materiałami, albo wymienia olej na własną rękę.
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Brawo Ty! Ale jakie to mega koszty to raz, a dwa to bardziej cenię sobie czas niż tę parę złotych więcej.
Dodano: 6 lat temu
Drogo, niestety nie sponsoruje nierobów i złodziei. Nowe auto nie oznacza mega kosztów. W ASO mam nieco zyczliwych ludzi od 15 lat.

Przeglad roczny za okolo 400 zl i oryginalne czesci kupione w serwisie skody obok z 20% rabatem.

Zaznaczyłem ze nie chce wymiany oleju.
Ten wymieniam sam. Najlepszy spełniajacy norme Vw Casttol Edge Proffesional 5W/30 kupiony 5 litrów za 250 zł plus filtr.
Wymiana co 15 tys km, lub co roku.
ASO gawno to obchodzi, robie to dla siebie a wpis w ksiazce i tak jest co roku bo tak przeglad zaleca cla mojego GTD producent. Tylko olej każa wymieniac rzadziej, hehe
Dodano: 6 lat temu
Do benny86: Aż z ciekawości sprawdziłem i tak mniej więcej wychodzi. To samo z filtrami.
Cóż, cena za chęć posiadania nowego samochodu ;-)
Dodano: 6 lat temu
Na aucie nie ma co oszczędzać :)
Dodano: 6 lat temu
Oj cenią sobie i materiał i robotę... Podejrzewam, że poza ASO kupiłbyś ten olej max za 50% ceny - przy pojemności 1.2 4 litrowy baniak chyba wystarcza.
Dodano: 6 lat temu
Do luckyboy: Być może masz rację, ale ja generalnie nie doktoryzuję się z tego typu tematów ;-) bo w sumie wg. mnie ważniejsze jest wymienianie oleju co te 23-15 tys.
Ale jak już dyskutujemy o szczegółach to zwróć tylko uwagę, że jest to silnik benzynowy więc jednak siarki w benzynie można się spodziewać mniej oraz, że leję do silników raczej paliwa klasy premium mając właśnie to na uwadze.
A poza tym to nie mam zamiaru trzymać tego samochodu do przebiegu 200 tys. ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: To, że pokrywa normy, nie oznacza, że chroni tak samo/lepiej silnik. Oleje mid/low saps mają zdecydowanie niższy TBN w ok.6 zamiast 10 i o wiele mniej dodatków uszlachetniających. Lejąc teoretycznie lepszy olej, bo z wyższą normą szkodzisz silnikowi. Na potwierdzenie tej tezy mam dowód w postaci zaleceń serwisowych. W modelu silnika 2.0dCi po wprowadzeniu DPF i oleju lows saps, interwał wymiany łańcucha rozrządu zmalał z 500.000km na 300.000km - gorzej smaruje.
Dodano: 6 lat temu
Do luckyboy: Ano po to, że mój lokalny serwis VW ma akurat takiego Totala albo alternatywnie proponuje zalanie olejem Castrol EDGE Professional LongLife III 5W30 bo też ma na stanie.
Z racji tego, że jestem oszczędny wybrałem olej o parę złotych tańszy :-)
Ale generalnie norma 504.00 pokrywa wszystkie poprzednie normy VW 501.00, 501.01, 502.00, 503.00, 505.00, 506.00, 506.01 więc silnikowi nie zaszkodzi.
Dodano: 6 lat temu
Skoro oleju nie wymieniasz w trybie LL, nie masz DPF, to po co w silniku olej zgodny z normą 504.00?? Lepiej i taniej wyszłoby przy zalaniu oliwy z normą 502.00 ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
7 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl