Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Cerato Cerata » Wymiana cięgna klamki wewnętrznej drzwi kierowcy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Cerato
  • przebieg 133 835 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.5 CRDi
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 9721 razy
Data wydarzenia: 30.07.2015
Wymiana cięgna klamki wewnętrznej drzwi kierowcy
Kategoria: serwis
Cerata rzadko odmawia posłuszeństwa, ale jednak czasem coś ją zaboli. Padło na drzwi kierowcy - nie chciały się otwierać od wewnątrz. Myślałem, że cięgno się odczepiło, ale niestety złamała się jego końcówka.
Po zamówieniu odpowiedniej części i odebraniu przesyłki przystąpiłem do pracy.
Jak nietrudno się domyślić rozpocząć trzeba od zdjęcia boczku drzwi.
Potrzebne narzędzia widoczne są na zdjęciu nr 1 - Dwa śrubokręty krzyżakowe (większy do odkręcenia śrub zamka mniejszy do pozostałych śrub), śrubokręt płaski cienki do podważenia zaślepki śrub pod klamką, klucz 10 do odkręcenia prowadnicy szyby.
Czynności do wykonania:
1. Zdejmujemy plastikowy trójkąt przy szybie-lusterku, zaślepkę pod klamką i nakładkę uchwytu do zamykania drzwi.
2. Odkręcamy śruby mocujące boczek drzwi (zaznaczone na zdjęciu nr 2) 5 i 6 mogą być pod zaślepkami a 7 to właściwie bolec który trzeba wcisnąć na środku żeby go zwolnić, po odkręceniu 3 i 4 zdejmujemy plastik spod klamki
3. Odciągamy boczek, żeby odpiąć z zaczepów (ostrożnie, żeby nie połamać) i unosimy do góry żeby zdjąć z górnej krawędzi drzwi
4. Odpinamy wtyczki od elementów elektrycznych - zdjęcie 3(sterowanie lusterkiem, szybami i lampka w drzwiach) i odstawiamy boczek na bok
5. Ostrożnie zdejmujemy folię z drzwi (uwaga żeby nie podrzeć) - zdjęcie 4
6. odkręcamy śruby zamka i prowadnicy szyby - zdjęcie 5 - i wyjmujemy prowadnicę szyby - zdjęcie 6
7. odpinamy dwa cięgna wewnątrz drzwi (od klamki zewnętrznej i zamka zewnętrznego zamykanego kluczykiem) zdjęcie 7
8. Wyciągamy zamek naciskając dwie blokujące
go zapadki - zdjęcie 8
9. Odpinamy cięgno klamki (fioletowy zaczep) - zdjęcie 9
10. Odkręcamy (2 śruby) biały plastikowy element od obudowy zamka - Zdjęcie 10
11. Odkręcamy jedną śrubę i zdejmujemy obudowę zamka - zdjęcie 11 i wyciągamy stare, uszkodzone cięgno
12. Wyjmujemy nową linkę z opakowania - zdjęcie 12 - i montujemy ją wykonując czynności opisane wyżej w odwrotnej kolejności.

Mam nadzieję, że ten opis przyda się potomnym.
Pozdrawiam i powodzenia.
Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 23:43:49
Dodano: 8 lat temu
Podziwiam takich ludzi, którzy robią instrukcje dla innych. I dziękuję Wam za to.
Trochę dziwna przypadłość, do tego uciążliwa.
Gratuluję udanej naprawy!
Dodano: 8 lat temu
To lepiej żeby się psuła bo aWC całkiem na psy zejdzie.
Dodano: 8 lat temu
Do loozack: To całkiem jak w przypadku mojej Francy. Gdyby się nie psuła to wpisów też by nie było ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Dzięki. jak się nie będzie psuła, to i wpisów nie będzie ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do loozack: Dobre i przydatne [up]
Ostatnio mało tu takich wpisów. Oby tak dalej [bigok]
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Dzięki. Jak już coś robię sam to staram się to dokumentować .
Dodano: 8 lat temu
Fajny poradnik [up] oby więcej takich było.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl