Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan Primera a miał być Accord! » Wrażenie po pierwszym tysiącu kilometrów ;) w moim nowym starym Nissanie.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan Primera
  • przebieg 219 493 km
  • rocznik 1996
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0 TD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 707 razy
Data wydarzenia: 21.10.2011
Wrażenie po pierwszym tysiącu kilometrów ;) w moim nowym starym Nissanie.
Kategoria: obserwacja
Zaczynam od tego co mnie cieszy najbardziej! czyli od spalania! dziś miałem średnie spalanie 6,82!! znalazłem sposób na tego smoka, który na początku palił mi ponad 8,5 litra!! Ten sposób jest bliski mojemu sercu nawet!! :D bo jest bardzo podobny do stylu jazdy hondą!
A więc tak: najważniejsze! obroty nigdy poniżej 1500!, hamowanie silnikiem, rozpędzania się szybko i na niskich biegach ;)
wiem wiem! banał zwykły ecodriving, jednak w każdym samochodzie ten ecodriving różni się o szczegóły i sekundy. ;)
Druga sprawa prowadzenie ;) też zaczynam się przyzwyczajać do jego masy i właściwości jezdnych. pare razy specjalnie za szybko wszedłem z zakręt, żeby zbadać reakcje. no gokart to to już nie jest :D trzeba tym jeździć tak jak dieslem przystało;) oprócz podsterowności boli mnie też fakt, mało bezpośredniego układu kierowniczego. jakoś nie czuje tak drogi. I to nie tylko w porównaniu do Civica ale też Laguny. Laguna mimo swojej tapczanowatości bardzo dobrze przekazywała mi co się dzieje z przednimi kołami tutaj jest gorzej. Laguna najpierw przechylała budę, potem traciła tor jazdy, tutaj wszystko jest na raz. a w Civcu... najpierw (wcale to tak szybko się nie działo) traciłeś tor jazdy... budy nie przechylało :D
Kolejna obserwacja też pozytywna... szybkość z jaką ten silnik się nagrzewa mimo diesla pod maską, jak na razie 2km mu starcza za świat :) zobaczymy zimą ;)

dobra wiem wiem;) dla mnie Honda jest Bogiem, Japońska motoryzacja podstawą, a wysokie obroty zabawą! więc nie musicie mojego wpisu brać jako kompendium wiedzy o czymkolwiek :D

Pozdrawiam DM :)
Ostatnia aktualizacja: 21.10.2011 17:26:15
Dodano: 12 lat temu
Dlatego dużo łatwiej osiągnąć jest dobre zużycie paliwa, jeśli jest komputer pokładowy lub jeśli wciąż jeździ się podobnym autem. Ja też staram się jeździć zgodnie z zasadami eco drivingu, ale najbardziej wychodzi mi to na silnikach z grupy VAG czyli wszelkimi odmianami TDi i żadnym innym nie wychodzi mi tak dobrze, i nie chodzi tu tylko o CRDi z Kii ale także o TDCI z forda, czy CDI z mercedesa, poza TDi to najlepsze wyniki udawało mi się uzyskać na HDi z Peugota, ale może też dlatego że użytkowałem takie auto przez dwa lata(160Tkm).
Dodano: 12 lat temu
nie wiem dokładnie... ale tak bym strzelał ze wstaje w okolicach 2200
Dodano: 12 lat temu
Musisz wyczuć dobrze Auto, kolega Luckyboy podaje 2500obr/min ale raczej sam musisz znaleźć tą granice u siebie. Plusy i minusy są były i będą w każdym aucie;) a tak zupełnie z innej beczki Przy jakich obrotach budzi Ci się Turbina?? TO jeszcze z 99000 km i będziesz znał auto na wylot;)
Dodano: 12 lat temu
Dobieraj biegi tak, aby zawsze wskazowka od obrotka byla w okolicy 2.500obr/min, a spalanie jeszcze spadnie;)
Dodano: 12 lat temu
postanowiłem podszkolić się w eco-chodzie...wciąż przegrywam z kulawymi..;-}
Dodano: 12 lat temu
Tak jak wszędzie są plusy i minusy,u Ciebie na plus na pewno przemawia spalanie:).A układ kierowniczy,no cóż,samochód ma swoje lata...
Dodano: 12 lat temu
Do Mierzej90: Powiem Ci, że u mnie jest dokładnie na odwrót tj. w co bym nie wsiadł pali więcej jak wcześniej. Też jakoś tak mam. Jednak jak chcę to potrafię zejść do danych producenta, tylko co to za przyjemność.
Dodano: 12 lat temu
Do mariow44: ja się staram jeździć eco ale nie zawsze tak jeżdze. ja czym nie jadę to mam zazwyczaj mniejsze spalanie niż poprzednicy w tym samochodzie. jakoś tak samo wychodzi ;)

na forum civicklubu jest taki jeden user, który 350Z w miescie mial spalanie jak producent w trasie podawał ;) i on też zawali drogą nie był :D tak czasami poprostu jest u niektórych ;)
Dodano: 12 lat temu
Na każdą brykę znajdzie się sposób, by paliła rozsądnie. Oczywiście każda ma inne swe minimum. Z drugiej strony trzeba na prawde bardzo chcieć i potrafić jeździć eco. Dla mnie jazda ma być i jest przyjemnością a eco z tym w parze nie idzie. Pozdro
Dodano: 12 lat temu
moja jak na razie... rdzy nie ma nic a nic ;)
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Oj bo z tą korozją to różnie bywa...
Dodano: 12 lat temu
Primera 2.0 kiedyś o takiej marzyłem, ale wtedy musiała starczyć skoda 105L [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Niech ten Japoński samochód Ci służy i nie koroduje
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
28 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl