Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes W124 Mesiek » Wielka letnia naprawa, cz. 1 - zawieszenie przednie, ukł. chłodzenia i parę innych bzdetów







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes W124
  • przebieg 259 350 km
  • rocznik 1990
  • moc 132 KM
  • silnik 2.3
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 1952 razy
Data wydarzenia: 23.08.2012
Wielka letnia naprawa, cz. 1 - zawieszenie przednie, ukł. chłodzenia i parę innych bzdetów
Kategoria: serwis
Jak już wcześniej wspominałem, przyszedł wreszcie czas na doprowadzenie Meśka do stanu używalności (nie to, żeby wcześniej w takowym nie był ;p ). Na pierwszy rzut poszło czekające od dawna zawieszenie, układ chłodzący - plastikowa obudowa termostatu zaczęła się kruszyć i przepuszczać płyn oraz inne drobiazgi.

W przednim zawieszeniu zostały wymienione dolne wahacze (Febi) wraz ze śrubami (Mercedes-Benz) i sworzniami (Febi) oraz komplet gum przy stabilizatorze (Febi). Przy okazji okazało się, że pęknięta jest jedna sprężyna, przez co zostały wymienione obie (CSG).

Przy okazji wymiany obudowy termostatu (Mercedes-Benz, z W123 z tym samym silnikiem - metalowa) został wymieniony termostat (Vernet) oraz chłodziwo z koncentratu. Mam nadzieję, że zakończy to wycieki płynu oraz grzanie się motoru.

Akurat w drodze do warsztatu złowieszczo zapaliła się kontrolka ABS, więc i to zostało zbadane. Okazało się, że winę ponosił uszkodzony przekaźnik, więc obyło się bez większych kosztów.

Dodatkowo została wreszcie podłączona antena FM. Dostałem ją razem z autem od poprzedniego właściciela - niestety chiński zamiennik. Ale działa. Mogę wreszcie słuchać stacji radiowych posiadających słabsze nadajniki ^^

Do zrobienia została zbieżność, więc od razu pojechałem ją ustawić. I tu pojawiła się nieplanowana przeszkoda - drążki kierownicze do wymiany. Na szczęście udało się umówić całość na jutro rano. Szkoda tylko, że nie wiedziałem o tym wcześniej, dużo łatwiej by było je wymienić podczas wymiany wahaczy...

W najbliższym czasie opiszę zabawę ze zbieżnością oraz postaram się wreszcie porobić obiecane fotki.

Pozdrawiam wszystkich!
Ostatnia aktualizacja: 24.08.2012 11:39:51
Dodano: 3 lata temu
dobra robota
Dodano: 3 lata temu
Z robocizną i materiałami wyszło niestety 1600 zł. To dużo. Ale mam nadzieję, że będzie spokój przez długi czas (inaczej sobie z głowy włosy powyrywam) ;p
Dodano: 3 lata temu
To zainwestowałeś troszku, nie ma co na częściach oszczędzać. Ja też założyłem chińską antenkę i na razie dobrze się spisuje, troszkę głośno chodzi ale jest ok (czekam na oryginał z niemiec na zapas). miłej geometrii :)
Dodano: 3 lata temu
Drążki kierownicze śmiało można wymienić na lewarku (ostatnio sam to zrobiłem i zbieżność na stacji diagnostycznej ustawiłem;) ) No to troszkę kaski dołożyłeś, ale auto Ci się odwdzięczy:)
Dodano: 3 lata temu
Dobrze, że końcówki wyszły przed geometrią. Na dobrych częsciach teraz pojedziesz.
Dodano: 3 lata temu
no super, ile Cię ta impreza wyniosła?
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez Stepej
Nie myślałem, że przygodę z Lanosem zakończę w ten sposób, ale nie wszystko można zaplanować i przewidzieć. Samochód miał już swoje lata, widoczne były dookoła ślady korozji, progów ...
5 komentarzy
Dodano: 16 godzin temu, przez Marek_1973
Witam :) Wiem że może być to dziwne pytanie Bo nikogo z przeciętnego pytania nie stać na ten samochód za tyle pieniędzy. No ale jeżeli już to Wybieramy Kandydata Między Kategoriami: ...
13 komentarzy
Dodano: 16 godzin temu, przez Piotrekcy67
Po 15 latach miałem już dosyć ciasnego Seicenta. Poszukiwałem fajnego, w miarę dobrze wyposażonego (musiał mieć klimę, el. szyby itp.) i ekonomicznego auta. Krótka historia zakupu ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Tablica rejestracyjna: