Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai i30 1.6 CVVT 126KM » Wakacyjna podróż

Wpis w blogu auta Hyundai i30
  • przebieg 13 283 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.6 DOHC CVVT
Data wydarzenia: 10.08.2012
Wakacyjna podróż
Kategoria: podróż
Witam

Niestety, jak wszystko co dobre szybko się kończy, tak i mój urlop też się skończył :( Chociaż zostało jeszcze kilka dni, żeby jakoś dojść do siebie przed powrotem do pracy to jak znam życie w poniedziałek i tak będę miał syndrom stresu pourlopowego

W zasadzie tego dziennika bym nie pisał, ale tegoroczne wakacje były kolejnym wyzwaniem dla mojego Hyundaia. O ile zawsze podróżujemy w 3 osoby o tyle tym razem mieliśmy dwóch dodatkowych pasażerów, których bagaże jakoś trzeba było upchnąć. Pierwszą myślą było wypożyczenie boxa dachowego. Niestety poszukiwania w sieci spełzły na niczym. Znalazłem jakieś firmy wypożyczające boxy ale wszystko gdzieś w Polsce, a nie w Kaliszu. Pytałem po znajomych, nikt nic nie wiedział o jakiejkolwiek wypożyczalni. Więc stanęło na opcji drugiej - zakup boxa. Szukałem długo odpowiedniego boxa i bagażnika bazowego i już prawie miałem wybrany zestaw w InterPacku za niecałe 1,1kPLN. Wywalić ponad tysiąc złotych na box, który raczej więcej mi nie będzie potrzeby to sporo ale taka była potrzeba chwili. Po kilku mailach z kolegą Jaro z HKP okazało się, że coś się uda z tej kwoty urwać. Dostałem namiar na kolegę Krzysztofa, który miał akurat do sprzedania bagażnik bazowy za 2/3 ceny nowego. Po uzgodnieniu wszelkich szczegółów dobiliśmy targu i po 3 dniach przyszła przesyłka. Została jeszcze sprawa boxa i w zasadzie również dzięki koledze Jaro udało się kasę zaoszczędzić. Ja celowałem w InterPacka bo znalazłem promocję na box Luna430 za 599PLN, Jaro natomiast nabył kiedyś - również po promocyjnej cenie - box Taurus Easy430. Po odnalezieniu stronki Taurusa okazało się, że jednak Easy430 jest nieco droższy od Luny ale dzięki tej stronie znalazłem dystrybutora produktów Taurusa w Kaliszu. Po wizycie w sklepie okazało się, że nie tylko sprzedają nowe boxy ale również wypożyczają. Po przymiarce stanęło na boxie Thule Ocean500, gdyż Taurus nie pasował na rozstaw belek (co już wiedziałem). Pan w wypożyczalni co prawda stwierdził, że jak bardzo się uprę na Taurusa to mi te dodatkowe dziury wywierci, ale stwierdziłem, że chyba w tego Thule się uda zapakować (mimo, że mniejszy od Taurusa).

Dodatkowo przed wyjazdem udałem się do zaprzyjaźnionego gumiarza i wyważyłem koła. I tu się okazało, że jedna opona bije ok 2-3mm. Ponieważ nie było już czasu na jakiekolwiek działania, koła zostały zamienione miejscami przód - tył a do tematu mieliśmy wrócić po moim powrocie.

Nadszedł więc upragniony dzień wyjazdu. Po załadowaniu wszystkich bagaży o 5 rano wyruszyliśmy nad morze. Trasa Kalisz-Jarocin-Poznań-Wałcz-Drawsko-Gryfice-Pobierowo zajęła nam z przystankami 7 godzin. Cała droga raczej ruchliwa, więc nie dało się specjalnie przyspieszyć, poza tym z boxem raczej nie zaleca się przekraczać 130km/h.

A nad morzem już tylko słodkie leniuchowanie połączone z dużą ilości piwa. Trafienie w dobrą pogodę nad Bałtykiem to prawdziwa loteria i nam się chyba udało. Praktycznie przez 7 dni tylko dwa razy nie byliśmy na plaży przez padający deszcz. Kilka razy deszcz padał wieczorem i w nocy, ale ranek już był słoneczny i po śniadaniu można był iść na plażę.

Ogólnie Hyundai pokonał 858km. Średnia prędkość wg wskazań komputera wyszła 56km/h, a spalanie 7,55l/100km. Nie jest to najlepszy wynik jeśli chodzi o jazdę poza miastem, ale biorąc pod uwagę obsadzenie 4 dorosłe osoby + dziecko + pełny bagażnik i box na dachu to wydaje mi się, że wyszło całkiem dobrze.

Droga powrotna rozpoczęła się deszczem, który przeszedł w ulewę z burzą. Z Pobierowa do Gryfic tak lało, że wycieraczki nie nadążały zgarniać wody a auto jadące ok. 20m przede mną ledwo było widać. Trasa dokładnie taka sama, kilka postoi i po ok 7 godzinach byliśmy w domku. O dziwo Poznań w godzinach szczytu udało się pokonać w 25min :) Cała trasę udało się pokonać spokojnie, bez problemów, chociaż niestety zdarzyło się kilku driverów, którzy na siłę wyprzedzali by po 1-2 kilometrów skręcić z głównej drogi.

Po powrocie odwiedziłem gumiarza, żeby podziałać coś z tą felerną oponą i tu znów niespodzianka. Opona okazała się OK. Jedynie wymagała korekty wyważenia, ale już nie biła. Już myślałem, że właśnie to bicie opony jest przyczyną dziwnego odgłosu w czasie jazdy, ale teraz znów nie wiem co jest nie tak. Na pewno winne są opony, bo na zimówkach tego odgłosu nie ma. Albo może jestem przewrażliwiony a ten odgłos to zwykły odgłos charakterystyczny dla tej opony + niedoskonałe wyciszenie układu jezdnego w Hyundaiu.

Wyszło długo, ale mam nadzieję, że dobrnęliście do końca [chytry] Szkoda tylko, że kolejność fotek się rozsypała.
Ostatnia aktualizacja: 10.08.2012 14:35:51
Taki urok hatchback-a że przy komplecie pasażerów trzeba się ratowac boxem albo przyczepką, hehe:) Ale w Omedze też mnie taki problem złapał dopiero kombiak ratuję sprawę;)
Mi też stukało coś z tyłu na letnich oponach i się okazało że to kamyczek w bieżniku.
Nie ma to jak wakacje nad morzem. Może za rok i ja się wybiorę autem, bo zawsze wybierałem PKP ;)
Trochę mało fotek, ale co tam ... [rotfl]
Do Masterek: Ja kiedyś się przymierzałem do zakupu pierścienia na M42 żeby od ojca zenitowe obiektywy wykorzystać, ale w końcu się okazało, że już mam canonowe odpowiedniki. Liczyłem mocno na jakiś szeroki kąt ale takowego ojciec nie posiadał ;)
Do provayder: ja z lustrzanek to mam tylko Zenita 12XP...
Do Masterek: Jaki tam wypasiony aparat - amatorska lustrzanka z kitowym obiektywem [chytry] Twoje fotki obejrzałem i bardzo fajne. Widzę, że sezon grzybowy w pełni
My byliśmy w Smołdzińskim Lesie. Takiego wypasionego aparatu nie mam co Ty, ale udało się to i owo pstryknąć...;)
Ocenianie jest wyłączone, chodzi mi tylko o rzut okiem profesjonalisty.;)
Spalanie bardzo fajne jak na te warunki;)
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel