Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda CR-V HONDA CR-V EX » Urlopowo :)

Wpis w blogu auta Honda CR-V
Data wydarzenia: 03.06.2017
Urlopowo :)
Kategoria: inne
Do niedawna, co roku, jeden z urlopów poświęcaliśmy na zwiedzanie Zjednoczonego Królestwa, ale od kiedy córka poszła do szkoły i skazani jesteśmy właściwie tylko na terminy wyznaczone przez administrację, to straciliśmy do tego animusz. Po prostu ceny w ośrodkach wypoczynkowych w terminach ferii szkolnych rosną wielokrotnie. Bywało, gdy córka chodziła jeszcze do przedszkola, że za domek 4-6 osobowy płaciliśmy 100 funtów za tydzień, to teraz, w terminach ferii, ceny rozpoczynają się od 600-700 funtów. Nieładnie :(
W zeszłym roku taniej nam wyszło zwiedzanie zamków nad Loarą niż wypoczynek w UK.

Ale w ostatni poniedziałek przyszedł mi email z bardzo fajną ofertą "last minute", więc we wtorek byliśmy już spakowani i w drodze do Weymouth - bardzo ładnego miasta nad morzem, gdzie podczas olimpiady w Londynie miały miejsce zawody żeglarskie. Ledwie półtorej godzinki jazdy od nas (nawet pół baku nie spaliłem w dwie strony). Właściwie to od nas nad morze mamy z 40 minut jazdy, ale po co w domu siedzieć? A dzieci w UK akurat w tym tygodniu miały ferie. I pogoda dopisała :)

Zazwyczaj pobyt rezerwujemy w ośrodkach Haven (haven.com). Mają ich trochę w UK, a w cenie oferują pobyt w domkach "holenderskich" lub namiotach a'la Safari, dostęp do wszelakiej rozrywkowej infrastruktury typu baseny kryte i na powietrzu, bary, restauracje, nierzadko sieciowe pizzerie czy fastfoody, boiska, place zabaw, pralnie, różne inne "czasoumilacze", a wieczorami na scenie "szoł" dla dzieciaków czy dicho dla dorosłych. Nudzić się trudno. :)

Ale ja tam wolę zwiedzać niż się moczyć ;) Owszem, fajnie po plaży połazić, popatrzeć jak dzieciaki kraby łowią... Niemniej mi do świata potrzeba, do ludzi ;) :P
Zajrzeliśmy do fortu Sandsfoot - król Henryk VIII nastawiał takowych u nas na południu Anglii od groma; miał facet rozmach w żonach i budownictwie ;) Do zamku Portland, też "autorstwa" Henia. Zajechaliśmy pod Latarnię Morską na drugim końcu "wyspy" Portland. Oczywiście zwiedziliśmy samo Weymouth, gdzie oprócz fajnej plaży i urokliwego portu, mają całkiem wypasione Oceanarium (Sea Life), ciekawą "obrotową" wieżę widokową (Jurassic Skyline), muzeum budowli z piasku (Sandworld), czy kolejne fortyfikacje - Nothe Fort (ale te nam zamknęli przed nosem, więc tylko z zewnątrz pooglądaliśmy).

Trzy dni zleciały, a my spieczeni i w dobrych nastrojach wróciliśmy do domu :)

Pojutrze podjadę pewnie przegląd Hondzie rezerwować, bo już czas. A w ogóle od kupna, jakieś 6-7 miesięcy temu to zrobiłem już z 19-20tyś km. Nieźle :)
Do humvee5: Podobno warto zbierać te saszetki z dziwnymi kulkami, co w buty wsadzają. Na okazję zalania smartfona :) Ale ryż też ponoć jest spoko. Ciekawe jak potem smakuje? :P ;)
Moja żona kiedyś S5 uprała. Nic mu było :)
Do Maarten73: ryż? [food]
Do MarcinGP: z eurocamp to my korzystaliśmy w zeszłym roku, gdy jechaliśmy do Francji. Oferta bardzo podobna jeżeli chodzi o atrakcje na kempingach, a i cenowo chyba nawet lepsza (jeżeli chodzi o terminy). Byliśmy bardzo zadowoleni. Na przełomie roku wysyłali fajne oferty ze zniżkami, ale że żonie zwlekali z decyzją urlopową to przepadły, a szkoda (miałem smaka na letnie nartowanie na lodowcu w Austrii, bo za tydzień w parku koło Kaprun chcieli wtedy jakieś 270Euro).
Rzeczywiście, nawet na eurocamp.co.uk nie mają ofert parków w UK. My korzystamy z haven.com
Tutaj z każdej odrobiny słońca się korzysta, a ostatnio pogoda dopisywała - pluskający się w morzu to nie dziwota (jak chłodniej to w piankach). Zresztą, naród zahartowany - zobaczyć w zimie kogoś w szortach i klapkach to też nie jakiś ewenement. Ale śnieg w zimie u nas na południu to już tak. Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że jakieś prądy z Karaibów przynoszą to ciepło :)
A jak wieje to "kajterzy" mają super warunki :)
Do paolomario: Niby krótka ale fajna wycieczka. Na kąpiele w morzu i opalanie to jeszcze nie za wcześnie jak na UK? Odnośnie campingów to ja korzystam z http://eurocamp.pl/ ale nie widziałem tam u nich ofery z UK. Może jest na http://eurocamp.com/ nie wiem. Na http://www.vacansoleil.com/ też UK nie ma [niewiem]
Do brzozzhems: A dzięki za polecenie miejscówki :) My z tamtej strony Portsmouth to w Bognor Regis (super) byliśmy narazie, czy dalej, w Brighton. Polecam też zamek w Arundel :)
Z tej strony, to ostatnio jeździmy do Boscombe, gdzie zostawiamy samochód na bezpłatnym parkingu (Overcliff Drive) i plażą spacerujemy do Bournemouth. A jak za tłoczno to jedziemy do Highcliffe (parkujemy przy pałacu, płatny).

A w poprzednią sobotę pojechaliśmy zwiedzać zamek w Dover. I kompletnie mi wyleciało z głowy, że z początkiem ferii wszyscy będą jechać do portu, na promy. Nie było tragicznie, ale parę razy się przykorkowaliśmy. Wycieczka się udała, ale następnym razem będę musiał użyć mózgu planując wycieczki ;)

Do ebdrinker: No pewnie, grunt to wspomnienia :) Gdy byliśmy dzieciakami to mieliśmy kolegę, co robił sporo zdjęć, bo jedyny z nas miał aparat, i teraz te fotki są bezcenne :)
Wypoczynek pierwsza klasa...ale powoli zaczynam rozumieć dlaczego Anglicy uciekają na kontynent na własną rękę. W "halfterm" mają tu miejsce dantejskie sceny.

Na przyszłość polecam West Wittering beach - jeśli chodzi plażowanie, choć pewnie już znasz to miejsce.
Do paolomario: Dla mnie jakość zdjęcia to głównie emocje a nie piksele.Dzisiaj zwykłym,budżetowym LG K8 zrobiłem synowi fajną sesję w parku linowym.
Do Maarten73: Ludzie już konkursy fotograficzne wygrywają zdjęciami ze smartfonów :) Jeszcze kilka lat temu pomarzyć można było o takiej jakości zdjęć, o optycznej stabilizacji czy optycznym zoomie (apple chyba do iphona teraz wsadziło; dwukrotny co prawda ale dobry na początek). A będzie tylko lepiej bo w wojnie między topowymi producentami zyskują użytkownicy :) I wszystko po to, byśmy ładne zdjęcia z wakacji mieli :)
Do paolomario: ja również jestem amatorem. Telefon cenię za to, tak jak piszesz, że jest pod ręką. Lustrem się "bawię" gdy mam na to czas i ochotę. Zazwyczaj pstrykam w trybie manualnym, choć bywa, że użyję trybu automatycznego.
Do paolomario:
Albo w ogóle może nie wyjść i weź go potem popraw. :)
Do Maarten73: Dla takiego amatora jak ja, co stuka zdjęcia w trybie Auto, zaletą smartfona jest, że zawsze jest pod ręką, a Samsung rzeczywiście w swoich flagowcach ma super aparaty (jak na smartfony oczywiście). W nowym S8 jest ten sam, co w S7 (12Mpix, f1/7), ale z przodu lepszy od poprzednika (8Mpix, f1/7; dla miłośników selfie). Zaletą jest, że robią dobre zdjęcia przy słabszym oświetleniu.
Do paolomario: my dużo zwiedzamy i spacerujemy. Plaża wyjątkowo, bo szybko się nudzi... [los2]

Rok temu zaliczyliśmy taki sztorm, że po minucie byliśmy przemoczeni - smartfonem nakręciłem krótki filmik i zalało. Ryż pomógł... [hihi]

Nieźle działa ten S7, ja zazwyczaj "robię" najprostszym lustrem, ale nie zawsze - np. w Kanadzie i w Niemczech w ZOO częściej używałem smartfona. I też wyszło. ;)
Do Maarten73: Pewnie, że Bałtyk jest OK :) Jak tylko skończą S6 między Szczecinem a Koszalinem to ruszamy w tamte regiony (Kołobrzeg, Dźwirzyno...). Z Władysławowa i Trójmiasta super wspomnienia przywieźliśmy :) Nawet chyba zjawiska parawaningu nie za bardzo uświadczyliśmy, chociaż sąsiad wcześnie rano, objuczony jak wielbłąd, ruszał na plażę, a rodzina długo po nim ;) :P Dla mnie leżenie na plaży to katorga, a morze najlepiej wygląda jak wzburzone :)
Ale i w Krainie Deszczowców spiec się można ;)

Zdjęcia - smartfonem (S7 Edge), przez szyby akwariów, ale wyszły OK (auto-poziomy tylko użyłem potem w PS) :)
Fajne te podwodne. Czym robisz?

Bałtyk jest okey (byliśmy rok temu), ale tylko w dziczy. [los] Mały drewniany domek, cisza, plaża pusta... i o dziwo - pogoda dopisała... :)
Do mucko1: No właśnie, a jak majster nie pewny to dom może wyjść za mały, chociaż była obawa, że będzie za duży ;)
Do ebdrinker: My pewnie urwiemy córkę w zimie. Też by taniej i by stoki narciarskie puste były. Może jakoś te zaległości programowe nadrobimy potem (córka ma teraz 6 lat, w pierwszej klasie jest ;) :P [hihi] )
Do paolomario:
No właśnie i jeszcze o ile mniej roboty, kłopotów przy budowie. Zresztą od razu widać co się ma, a nie patrzeć co wyjdzie w budowie
Do paolomario: U nas jest samowolka rodziców bez konsekwencji prawnych - piszesz usprawiedliwienie i nie ma problemu. Niektórzy koledzy syna już po wakacjach nad morzem. Za rok też tak zrobię bo nie potrafię już dopiąć budżetu. Wolę jechać w czerwcu(taniej i lepsza pogoda) jak za dawnych czasów i mieć ciszę i spokój na plaży.
Do mucko1: Pewnie, super są te domki. Sami ostatnio mieliśmy stawiać na działce w Polsce bo nówka sztuka, umeblowana, uzbrojona w media, ocieplona, od polskiego producenta kosztowała jakieś 50-60tyś zł. A używane można wziąć za 20-30tyś.
No i na upartego można zabrać na urlop :P
Do ebdrinker: Zgodzę się z tym Bałtykiem, bo w tamtym roku pojechaliśmy na kilka dni zwiedzić Trójmiasto. Kurcze, ze 150zł to my na toalety wydaliśmy w tym czasie. A jak się zdziwiłem, gdy na Jarmarku w Gdańsku pani za trzy porcje: kiełbasa+bigos+chleb wzięła stówkę. Bazę wypadową zrobiliśmy sobie we Władysławowie, ale tutaj ceny za gastronomię przyzwoite były :)
Ja bardzo daleki jestem od narzekania na styl życia w UK. Emigrację przyjąłem z dobrodziejstwem inwentarza :)
Z wakacjami jest taki problem, że dziecko możesz zabrać tylko w wyznaczonych terminach - inaczej płaci się karę, można skończyć przed sądem itp. ited.
I ośrodki wypoczynkowe wykorzystują to podnosząc ceny. Nie tylko te w UK, bo zimą we francuskich Alpach też ceny robią się nagle kosmiczne w tych terminach. Powiedziałbym, że takie prawo rynku, ale gdyby nie te rządowe obostrzenia to pewnie rodzice nie byliby stawiani przed ścianą.
Tydzień przed czy po już inna historia. Chciałem na ten urlop jechać do Szkocji. Kilka miesięcy temu, gdy chciałem zarezerwować to mi zaśpiewali 700funtów. W terminach "nieregulaminowych" to 150-200 funtów. Coraz więcej ludzi woli płacić kary i zabierać dzieciaki na tańsze wakacje.
Ekstra wypad :)
No i po co ja budowałem domek na działce - mogłem sobie postawić ze dwa te holenderskie obok siebie i cała robota była by z głowy.
Ceny i tak niższe niż nad Bałtykiem.Przez 500+ wszystko niewiarygodnie drogie.Ale gdzieś trzeba jechać a morskie powietrze mi służy.Także nie masz co narzekać przy Waszych zarobkach :-)
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...