Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Trzycylindrowy downsizing - dałbyś lajka?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 801 razy
Data wydarzenia: 24.09.2017
Trzycylindrowy downsizing - dałbyś lajka?
Kategoria: obserwacja
Trzy zalety trzycylindrowego silnika z małą sprężarką: świetny do miasta, znakomity do miasta i wręcz stworzony do miasta. Nowe samochody są najwyraźniej zgodne co do tego, jaki rodzaj "benzyny" chcą mieć pod maską i jest to ten "patrz powyżej".

Fabryki zafundowały sobie, światu i nowym autom perełkę w rodzaju jednostki napędowej, która pod koniec lat 90. nie była dobrze postrzegana: brak jednego cylindra to ograniczona kultura pracy, a niska pojemność zawsze daje słabszy efekt w porównaniu z czymś zasobniejszym o trzy-cztery "setki" bardziej. Prywatnie nie znoszę takich silników za ścieżkę dźwiękową i kulturę pracy, która przywodzi na myśl Matiza, wysłanego przeze mnie na emeryturę przeszło sześć lat temu. Internet też ich nie lubi. Obecne auto wybrałem sobie z premedytacją, by uchowany przez grupę VW w ofercie Skody 1.4 MPI przygarnąć do własnego garażu.

Podjąłem jednak ostatnio poszukiwań auta, które mogłoby za rok - dwa być następcą przyciasnego już Kuraqa. Diesel odpada z racji ceny i przeszłości spowitej aferą oraz kosztami serwisu. Benzynowych bez turbo też coraz mniej, a "mocy, przybywaj" wcale nie zaszkodzi mieć więcej pod prawą stopą [bajer]. I oto, co udało mi się dowiedzieć po kilku jazdach próbnych. Będzie to wiedza subiektywna, a nie powtarzana z internetu.

Oto, co sobie myślę o downsizingu "mniej pojemności i mniej cylindra".
I. Rzeczywiście, taki motor jest wręcz stworzony do miasta - za każdym razem mniej palił niż większy z turbo i nawet bez turbo. Raz zdarzyło się, że spalił mniej bezołowiowej "zupy" od topowego turbodiesla.
II. Dźwięk małego motorka w KAŻDYM przypadku był INNY niż typowego klasyka sprzed dekady i za każdym razem "wymagał przyzwyczajenia". Warczący, jakby roztrzęsiony i nieprzyjemny, totalnie nie dla audiofilskiego ucha.
III. W tańszym aucie charakterystyka pracy potrafi być gorsza niż w aucie o klasę większym - np. Skoda Rapid tragicznie wolno zbiera się z niskich obrotów, gdy Octavia z takim samym motorem nie wymaga "kopania się" z pedałem przepustnicy (!). Uroda testowanego egzemplarza czy działanie "umyślnych"?
IV. Jeśli motor nie ma więcej niż 120 KM., z reguły nie wciąga do akcji. Źle wypadł np. motor 1.0 TSI grupy VW - nie warto się nim interesować, jeśli zależy nam na osiągach. Mało spalać potrafi 1.2 PureTech i jest o niebo bardziej żwawy. Niektóre silniki potrafią być tak nudne jak 1.6 VVT-i w Corolli Sedan.

Moja konkluzja? Szukać najlepszego silnika i koniecznie odbyć jazdy próbne - jeśli już musimy mieć taki silnik za nasz okrojony budżet. Jeśli jednak się da, warto dołożyć do mocniejszej benzyny i nastawić się na większe spalanie. Na dziś najlepsze wrażenie zrobił 1.2 PureTech Peugeota/DS'a/Citroena (tu 110-konny, ale jest jeszcze wesja 130 KM), o dziwo zaprzężony w dwusprzęgłową skrzynię. Nie spodobał mi się tylko jego dźwięk, wydawany jakby z syntezatora nastawionego na agregat olejowy w piwnicy urzędu gminy.

C.d.n.
Ostatnia aktualizacja: 24.09.2017 23:18:44
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
Byłaby to całkiem sensowna opcja :). A Octavia też u Ciebie jest strategicznym graczem ;).
Dodano: 6 lat temu
Do FranzMaurer: tak sobie myślę, że mogłaby wygrać Astra 1.4 TURBO z fotelami AGR. Albo dołożyć do 1.6 - ale by było [los2]. Octavii nie przestaję jednakże brać na poważnie...
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
Ok :). Jestem do dyspozycji jakby co ;).
Dodano: 6 lat temu
Do FranzMaurer: pewnie, że bym chciał... Czasu jednak mam mniej niż dotąd. Jak mi się wykroi wolne, od razu priv i coś skleimy.

Opla spróbuję odwiedzić i zrobię wpis dla znajomych. Podobnie na temat odwiedzonych salonów.
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: Tego nie wziolem pod uwage.
Zapewne zainteresowany potrzyma auto u siebie z 6-8 lat

Tym bardziej jak patrzac przyszlosciowo powinno byc doposażone. Bo co dzis jest standardem jutro bedzie golasem, znaczy za kilka lat
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Z tym dopasionym Fiatem to bym się bardzo zastanowił, bo po 5 latach wersja podstawowa warta około 43 %, a bogatsze wersje tracą jeszcze bardziej.Tu Skoda Rapid ma przewagę bo jest do sprzedania po 5 latach za połowę ceny.Oczywiście przy założeniu,że przebieg max 15tys. rocznie.
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
Rozumiem :).

Jednym słowem czekam na wrażenia z jazdy Oplami [tuning]. Chyba, że chcesz w międzyczasie spot testowy z moją zrobić ;)?
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: No i chwała mu za to.
Obecnie zbyt mocno szpanuje, za przecietne wizualnie i30 z dobrym wypisażeniem i świetna technika ale z tabletem na gume do żucia żąda takiej kasy jak Vw za podobnego Golfa.
Cos sie Panom z marketingu pomieszało ale wskażą im miejsce w szeregu, znaczy hultajowi

Nawet Astra tak wysoko nie skacze.
Najmadrzejszy fiat, nie potrafil zsoferowac kompaktu konkurujacego z Astra i Golfem i Stilo byl zz drogi i Bravo tez. Obecnie Tipo juz konkuruje cena, to mniej zaawansowane technologicznie auto ale dobre i warte kasy jaka za nie chca
Dodano: 6 lat temu
Z tego co słyszałem to Fiat się na dobrze
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Hyundai uratował upadającą Kia a teraz podobno chce kupić Fiata[szok]
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: No niezła wizja

Fiat to upadła firma.
Kiedyś był w ofercie Bravo JTD 165 koni, taka alternatywa dla GTD.
Był tez silnik JTD 200 koni z alfy

Ale Tipo nie jest złe, tylko doposażone chyba za dogie
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: Wypasione Tipo:
Dodano: 6 lat temu
Mowicie o nie najswiezszej desce rozdzielczej w Mokce a to prawie kopia z Astry 5 i to samo w Crosslandzie.
Tego ostatniego ogladalem, najbrzydzy, najtandetniejszy z w/w Oplii i ten silnik 1.2 z Francji jako najmocniejszy benzynowiec.

Wolalbym Astre 5 a nawet dopasione Tipo
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Na mysli mialem jaki bedzie wybor kolegi w kwestii 3 cylindrowca.
Ale teraz slysze o mocy czyli 130 koni wzwyz. Przewija sie Octavia, Tipo wiec kompakty.
Te co najmniej powinny miec 130 koni w benzynie lub ze 120 w benzynie Turbo. Ewentualnie 100 w dieslu co odpada

Pomyslalbym nie o SUV ie bo te sa cenowo drozsze niz pirownywalne iloscia miejsca kompakty.
Albo wybralbym 120 konne Tipo z najwiekszym doposazeniem wg uznania albo Astre 5 z podobna specyfikacja i silnikiem 1.4 Turbo. Ciekaw jestem realnie ile Astra wypadnie drozej. Oba auta do kongiguracji z zamowieniem

I Opel i Fiat meczone i walkowane potrafia dac spore rabaty

Na pewno dporo drozsza bedzie Octavia ale to pół klasy wyzej
Dodano: 6 lat temu
Do FranzMaurer: Mokka swoje waży i nie ma najświeższej deski rozdzielczej. Poza tym prowadzenie kojarzy się z przechyłami nadwozia, czego absolutnie nie miał Peugeot 2008...

Na serio muszę przejechać się Astrą i Crosslandem.
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
Moja kolejność kompaktów: 1. Astra (dobre wyposażenie w rozsądnej cenie), 2. Octavia (z uwagi na Twoje zainteresowanie marką), 3. Tipo (najlepsza cena) :).

Z Crossover'ów mogę kierować się tylko wyglądem, bo nie miałem z żadnym do czynienia ;). Kadjar nie porywa w środku (siedziałem we Frankfurcie). Od Peugeot'a wolałbym Crossland'a. Ale to moje subiektywne odczucia. A Mokka [chytry]?
Dodano: 6 lat temu
Wstyd przy kumplach maskę otwierać [rotfl]
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: trzeba się przesiąść na większe auto z większym pojemnościowo silnikiem, koniecznie dość mocnym i nie dieslem. I dlatego robi się ciekawie w kwestii wyboru, bo on się przez to zawęża...

A co masz na myśli, mówiąc o czekaniu na raport z badań?

Do FranzMaurer: z kompaktów zostają - Octavia 1.4 TSI, Estrella V 1.4 Turbo lub... Fiat Tipo SW 1.4 Turbo Lounge, z crossoverów - Peugeot 2008/Crossland (pod warunkiem, że z wygodnymi fotelami) lub Kadjar bida edyszyn. Takie są pomysły na następcę "wartego uwagi". Póki ktoś mnie nie oświeci, ze warto coś innego.
Dodano: 6 lat temu
Widzę tu podobieństwo do Świeżaków.Ludzie tracą rozum jakby były ze złota.Jesteś napalony na kalafiora Krzysia a możesz mieć to samo w Lidlu za mniejsze pieniądze.Nie dajmy się ogłupiać.
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
Nie dziwi wcale [hihi]. Nie ma co ukrywać - od downsizingu nie uciekniemy ;).

W Astrze na korzyść - spalanie wciąż mnie zaskakuje [bajer].

Nic nie sugeruję, najważniejsze żeby Tobie pasowało :).
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: No a silnik 1.4 TSI od roku 2012 na pasku polecam jak wiekszosc uzytkowników

Powodzenia i czekamy na raporty z wyniku badań
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: No rozumiem.
Porownywanie i testowanie swietna sprawa.
Mozna jezdzic autami z marzen ktorych nie kupimy, mozna zgodnie z budzetem czyms realnym. To zakup przemyslany bedzie

Kokega pisze ze Fabia zacxzna byc mała.
To zapytam czy Fabia kombi byłaby ok czy auto klasy kompakt?

Bo w kompaktach zazwyczaj sa r cylindry.

Zakladam ze kolega szuka segmentu B czyli Corsa, Yaris z dobrym silnikiem.
Ciekawi mnie jakine cylindrowy silnik okaze sie najlepszy skoro w tej klasie producenci skazuja nas na takie. Znaczy brzmieniowo i osiagami czy spalaniem najlepszy.

Ja z kolei nie trawie Citroena ale bardzo podoba mi sie nowy C3. Nie znam go ale z 1.2 Pure Tech...
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: a moze poczekaj na nowa fabianke? :) hihi
Dodano: 6 lat temu
Chyba szkoda czasu nad rozwodzeniem się nad tymi gównianymi motorami.
Jak silniki od kosiarek mogą napędzać samochody?
To JEDNORAZÓWKI na kilkadziesiąt tysięcy km przebiegu! :(
Dodano: 6 lat temu
Do FranzMaurer: sugerujesz, że moje auto bliższe ostatniego będzie miało większy silnik (upsizing) i gabaryty dużego Fiata? [hihi]
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: silnik sprawia wrażenie, jakby nie działał albo mu się nie chciało...
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Posmakowałem też nowego 1.0 TSI i wrażenia takie same - nic nie zastąpi pojemności. Teraz jak pomyśle, jak jeszcze kilka lat temu jechałem 190E na gaźniku, to łezka w oku kręci się.
Dodano: 6 lat temu
Do kstilger: nie zmieszczą się w budżecie :)

Do FranzMaurer: tak, zaczęło - ale czy dziwi nas trąba słonia? Sam się mocno zastanawiam nad tym, co najlepszego zrobię przesiadając się na większy wózek z mniejszym silnikiem [hihi]
Zresztą - co ja będę uczył ojca..., Tatusiu [hihi] - w Estrelli masz większego SmallBlocka [wacek] niż w Białym [hehe]
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: tu się zgadzam, choć turbo grupy Renault mnie ominęło - testowy Duster miał tak ukochany przez MarcinaGP benzynowy motor wolnossący [hihi]
Dodano: 6 lat temu
Do MaArek77: wywód jak wywód, ale rzeczywistość jaka jest, każdy widzi. Auta chcą mieć tę kosiarkę pod maską i tu jest właśnie problem, czy ja go chcę w swoim budżecie, który nie będzie z gumy. P.S. Sam namawiałeś nas na jazdy próbne i raportowanie, co sądzimy. Nie sadziłem się więc na Insignię czy AR Giulię, na które mnie nie stać, i w granicach rozsądku trafiły się takie "perełki". W rzeczywistości najlepiej przypasował mi... 1.4 TSI z Octavii. A takim zapiekłym wrogiem grupy Volkswagena się zrobiłem ostatnio [rotfl]

Do pioneerek: jedni lubią ogórki [kac], drudzy sąsiadowe córki [rotfl]

Do niki129: z takimi silnikami nie miałem do czynienia i zdecydowałem się wypróbować na jeździe u dealera. Wnioski mam dość mieszane, a wstrząśnięty nie jestem. A może jestem, że nic nie urywają, a trochę trzęsą i źle "grają". P.S. Znasz jakieś tego typu auto w trzech cylindrach po downsizingu?

Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
11 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Tejlor
opis w cz. I
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl