Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Andreyew » Test Corolli







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Andreyew
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 889 razy
Data wydarzenia: 17.02.2015
Test Corolli
Kategoria: inne
Zgodnie z zapowiedzią odbyliśmy z kolegą godzinną jazdę testową kolejnym sedanem - Toyotą Corollą z silnikiem 1.6 132 KM. Rzecz jasna nie będę pisał o wyglądzie, ergonomii, materiałach, desce rozdzielczej itd. itp. bo o tym wszyscy mogą sobie poczytać w necie.
My z kolegą skupiliśmy się na trzech rzeczach: zawieszeniu, silniku i wyciszeniu. Naturalnym punktem odniesienia będzie VW Jetta, którego „ujeżdżaliśmy” pod koniec stycznia (mój poprzedni wpis w Motoblogu). A więc do rzeczy:
Silnik
Przyznam szczerze, że jestem trochę rozczarowany, przede wszystkim jego kulturą pracy. Przy wkręcaniu na obroty ma dość nieprzyjemne brzmienie i mimo wyciszenia komory silnika jest głośny. Po ustabilizowaniu prędkości do np. 140 km/h silnik się uspokaja, cichnie i komfort podróżowania powraca. Oboje z kolegą stwierdziliśmy, że 125 konny silnik tsi w Jett-cie zrobił na nas lepsze wrażenie. Był cichszy i mimo mniejszej mocy lepiej zbierał się do pracy. Wiem, że zaraz pojawią się głosy, iż turbokosiarki od VW są awaryjne ale w tym momencie nas to nie interesowało. Liczyły się tylko nasze odczucia w czasie jazdy testowej.
Zawieszenie
Zawieszenie jest zestrojone miękko, jest ciche i mimo, iż z tyłu ma belkę skrętną w odróżnieniu od wielowahaczy Jetty Corolla znakomicie się prowadzi zarówno na prostej jak i w ciasnych zakrętach. Nierówności drogowe pokonuje niemal bezszelestnie.
Wyciszenie
Gdyby nie głośny powyżej 3,5 tys. obrotów silnik - byłoby znakomicie pod tym względem. Podobnie jak w Jett-cie testowa Corolla miała zimowe opony „17” a mimo to praktycznie nie było ich słychać przy różnych prędkościach. Okazuje się, że w odróżnieniu od Jetty, Corolla ma wygłuszone nadkola i stąd taki efekt. Przy jednostajnych prędkościach autostradowych w aucie jest naprawdę cicho. Ilość decybeli wzrasta jedynie w momencie dodania gazu.
Reasumując (oczywiście subiektywnie) Corolla to fajna bryka. Jak powiedział mój kolega, że gdyby do Corolli włożyć silnik tsi z Jetty (najlepiej ten 1.4 140 KM) to byłoby prawie idealnie.
Jako, że byliśmy w salonie Toyoty pośród różnych modeli nasz wzrok padł na testowego hybrydowego Aurisa. Kolega, który nigdy nie jechał hybrydą tak się zapalił do tego auta, że tylko brak czasu nie pozwolił mu na odbycie jazdy testowej. Ale co się odwlecze...
Wstępnie umówiliśmy się na jazdę próbną. Być może będzie to co szuka kolega ?
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: To będziemy testować !
Dodano: 9 lat temu
D Andreyew:
Focus w wersji sedan też jest ;)

Do art73:
W dieslach przecież problemów z wysokim sprężaniem nie ma, więc czemu tutaj miałoby być inaczej?
Dodano: 9 lat temu
Do art73: Pewnie tak jest jak piszesz co chyba potwierdza niedawny test Zachara gdzie Focus wypadł rewelacyjnie. 66 dB przy 130 km/h - świetny wynik. Focus to propozycja bardziej dla mnie, bo kolega preferuje sedany.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Mazda 3 sedan była brana pod uwagę ale z uwagi na dość powszechne opinie użytkowników (pisze o tym też art73)o dużej głośności tego auta przy prędkościach autostradowych na razie test tego pięknego sedana odłożyliśmy.
Dodano: 9 lat temu
Do art73: No jechałem 120 km/h nie szybciej.
co do stopnia sprężania to może kolega ma rację, nie wiem
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77:
Przecież Mazda 3 jest bardzo głośna przy prędkościach autostradowych....a turbin bać się nie należy, tak wysoki stopień sprężania to dopiero nie jest sprawdzony i niewiadomo jak będzie po czasie.
Dodano: 9 lat temu
Proponuje dla kolegi Mazde 3 sedan. Owszem tani anie jest ale jeździłem ostatnio 120 konną.
Słaby? Tak się wszystkim zdaje. Stopień sprężania 14:1 i moment obrotowy 210 Nm a do tego brak turbiny i silnik na łańcuszku.
Gdybym nie wiedział czym jadę odczucia jak na 150 konną benzynę. A do tego cisza taka że cały czas zastanawiałem sie czy silnik pracuje.
zużycie paliwa z jazdy testowej 7,5 litra. Realnie na co dzień między 7-8 bez problemu.
Dodano: 9 lat temu
Ja w pelni rozumie poszukiwania cichego auta. Dla mnie to tez jedno z kryteriow bardzo istotnych. Lubie warkot silnika przy depnieciu ale przy stalej jezdzie z predkoscia 130+ powinno byc cicho
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew:
Jak cisza to twój konik to przejedź się nowym Focusem 1.5 ecoboost - to jeden z najcichszych w klasie kompaktów.
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: Też nie czytałem i też jestem ciekawy.....
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Co do silnika to moje rozczarowanie wynikało po trochu także z wcześniej przeczytanych pozytywnych opinii o nim.
Kto lepszy: Corolla czy Jetta ? Ja wybrałbym Corollę ze względu na lepsze wyciszenie, komfortowe zawieszenie (lubię takie), precyzyjną skrzynię biegów i obszerne wnętrze.
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew:
W takim razie nie zazdroszczę ;) (mi na badaniach słuch wyszedł ponad normę na +)

A cała reszta porównania Jetta i Corolla jak wypadła?
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew:
przyznaje sie bez bicia, ze nie :)
jak to mowia, "time is money".
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Może ja mam lepszy albo jestem już tak wyczulony ? 😣
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: Widzę, że nie czytałeś moich poprzednich wpisów
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew:
W takim razie jestem zaskoczony. Co prawda nie jechałem powyżej 90 km/h, ale silnik wkręcałem powyżej 4 tys. obr. i był on ledwo słyszalny (a słuch mam naprawdę dobry).
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew:
a dlaczego?
Dodano: 9 lat temu
Do -Marek-: Zwykła 6-biegowa. Znakomita
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: Tak. To mój konik. Jak przeczytasz moje poprzednie wpisy to zrozumiesz dlaczego...
Dodano: 9 lat temu
Kolega to ma chyba jakas obsesje zwiazana z halasem :)
w tak krotkim tekscie naliczylem 14 slow odnaszacych sie do tego aspektu. moze lepiej od razu uderzac po samochod 100% elektryczny. albo zainwestowac w dobre sluchawki noise-cancelling. Polecam Bose Quiet comfort 25 :)
Dodano: 9 lat temu
Skrzynia CVT?
Najnowsze blogi
Dodano: 14 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl