Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Octavia OCTAVIANKA » Tankowanie LPG w Niemczech i Holandii







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Octavia
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 9803 razy
Data wydarzenia: 07.10.2010
Tankowanie LPG w Niemczech i Holandii
Kategoria: obserwacja
Każdy kto wybiera się na Zachód (oprócz Włoch) powinien zaopatrzeć się w reduktor (najlepiej uniwesalny, obejmuje on końcówki niemieckie i holenderskie) do wlewu LPG.
Spotkałem się tylko, że na jednej stacji posiadali reduktor, natomiast zaobserwowałem, że każdy podjeżdża z własnym reduktorem.

Końcówka do redukcji niemieckiej wygląda następująco:
/

Po wykręceniu góry - tej z gwintem, otrzymuje się końcówkę holenderską - zdjęcie jest na końcu.

Na redukcję niemiecką nakręca się pistolet wlewu LPG:
/

Należy przycisk "pistoletu" wlewu LPG docisnąć do rękojeści pistoletu (trzeba użyć trochę siły) i zabezpieczyć przed powrotem.
/

Następnie trzeba na dystrybutorze przycisnąć przycisk i trzymać do chwili napełnienia. Koniec napełnienia można zauwazyć po charakterystycznym dźwięku - wtedy puszczamy przycisk.
/

Po zakończeniu trzeba odbezpieczyć przycisk w rękojeści pistoletu (należy robić to w miarę stopniowo, ponieważ wydostaje się "trochę" LPG i można się poparzyć) uważając aby się nie poparzyć. Najlepiej mieć założone rękawiczki i odchylić głowę.
Następnie odkręca się pistolet wlewu LPG. należy tez uważać, bo wydostaje się nadmiar LPG i można się tym poparzyć.

Redukcja holenderska wyglada następująco:
/

W Holandii nakłada się pistolet wlewu LPG tak, aby wystające dwa z boku bolce trafiły w nakładany pistolet i lekko przekręcić.
Zasady wlewu LPG takie same jak w Niemczech. Należy uważać przy zdejmowaniu pistoletu ponieważ ulatnia się nadmiar LPG, który może poparzyć.
W Holandii nie miałem problemu z znalezieniem stacji LPG. W Niemczech niestety trzeba wcześniej myśleć o znalezieniu stacji LPG, ponieważ rzadziej występują. Cena jednego litra LPG w Niemczech i Holandii podobna. Najtaniej to 0,639 Euro za jeden litr LPG.
Dodano: 10 lat temu
Bardzo pomocny dziennik!
Dodano: 13 lat temu
nadawał byś sie na reportera awc
Dodano: 13 lat temu
Dziennik pierwsza klasa no i ze zdjęciami :) gratuluję i oby takich więcej a znając ciebie to nie koniec :)
Dodano: 13 lat temu
Wisław gratuluje dziennika dnia dobry wpis dużo kierowców a tym nie wie lub zapomina,a przede wszystkim w holandii trzeba o tym pamiętać ze bez reduktora to lipa!!!!,,,pozdrawiam,,
Dodano: 13 lat temu
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy przyczynili się do uzyskania tego tytułu.
Pozdrawiam i nisko się
/
Dodano: 13 lat temu
Bardzo obrazowy i rzetelny instruktaż,wprawdzie nie mam możliwości LPG ale zawsze dobrze wiedzieć. Gratuluję tytułu "dziennika dznia" i najserdeczniej pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
GRATULUJĘ DZIENNIKA DNIA!!! [puchar]
Dodano: 13 lat temu
Do Wieslav: [rotfl] sorki, nyslalem, ze znow uchwyciles jakiegos w robocie
Dodano: 13 lat temu
Do Wieslav: Ja mam uprawnienia do tankowania gazu i nawet w polsce sam to robiłem:)
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: To nie "leser" z stacji - tylko mój Zięć - Krzysztof!!
Dodano: 13 lat temu
Od jakiś 4-5 lat tankuje sam LPG, także żadna filozofia jak dla mnie... Ale instruktaż dla początkujących jak najbardziej OK Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Oooo znowu foto lesera ze stacji A on tak sam z siebie pozowal? nie sprzeciwial sie slawie jaka z Polsce zdobedzie?
Dodano: 13 lat temu
Do lukee: Obsługa na stacjach jest zawsze bardzo uprzejma (mówię o tych na których bywałem) i nigdy nie odmawia jeśli coś nie wiemy jak obsłużyć wlew LPG. Przed wyjazdem wiele osób twierdziło, że nie będzie problemu z porozumieniem się na stacji ponieważ znają j. polski. Niestety ja nie trafiłem na obsługę, która znałaby j. polski [i] (moze to wynikło, że na pierwszą stację zajechałem na terenie dawnego RFN. Całe szczęście, że tak w Niemczech i Holandii trafiałem na obsługę stacji, którzy znali j. angielski i nie było wtedy problemu z porozumieniem się.
Reduktor do wlewu LPG spotkałem jedynie na jednej stacji w Niemczech, który pozwlałby napełnić LPG z Polską końcówką LPG.
Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Świetny instruktaż. Przyda się. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
W szoku jestem że przy demontażu końcówki można się poparzyć masakra:(
Dodano: 13 lat temu
cześćsuper relacja, jak zwykle.Nadmienię tylo, że w Niemczech jest ponad 6000Stacji LPG i bardzo szybko ich przybywa (w zeszłym roku było ich 5000 z hakiem )LPG dopiero w modę wchodzi..Więc nie ma dramatu..pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
A jak reaguje obsługa stacji jeżeli ktoś poprosi o zatankowanie gazu?Póki co, tankując w Czechach albo na Słowacji zawsze prosiłem obsługę.Swoją drogą nigdzie nie spotkałem się z instrukcją jak należy podłączyć pistolet. Ba, czasem nawet w Polsce obsługa stacji ma problem z podłączeniem pistoletu, więc dlaczego ja miałbym sobie poradzić nie mając o tym żadnej wiedzy?
Dodano: 13 lat temu
Dziękuje za kolejną ciekawostkę. Nigdy nie miałem do czynienia z LPG, stąd dzięki temu dowiedziałem się czegoś nowego.
Najnowsze blogi
Dodano: 19 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 19 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl