Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Laguna Coupè 2.0 Turbo
»
System 4control. Sposób działa i opinia. :)
Wpis w blogu auta
Renault Laguna
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 25475 razy
Data wydarzenia: 26.11.2010
System 4control. Sposób działa i opinia. :)
Kategoria: obserwacja
Jak to działa?
Do prędkości 60km/h koła tylnej osi mogą skręcic maksymalnie o 3,5 stopnia w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu średnica zawracania w nowej Lagunie spdała o ponad 10% z 12,05 na 10,8m(prawie jak w Clio), a sam układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni. Powyżej 60km/h przy kierownicy ustawionej w pozycji neutralnej i nie wielkich jej odchyłach, tylne koła pozostają zablokowane na wprost. Powyżej 60km/h przy większych manewrach ich kąt względem osi podłuznej pojazdu zostaje lekko zmieniony w tym samym kierunku co koła przednie, a w sytuacjach podbarmkowych osiąga swoją maksymalną wartośc wynoszącą 3,5 stopnia. System 4Control ściśle współpracuje z systemami ESP I ABS, dzięki czemu w skuteczny sposób niweluje takie zjawiska jak nad- czy podsterownośc, a kierowca ma pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z samochodem podczas szybkiego pokonywania zakrętów czy nagłych manewrów wykonywanych przy dużych prędkościach. System 4Control zapewnia wzorcowe utrzymanie toru jazdy i nie ustepuje ani na krok znanym z inych marek systemom Quattro oraz 4Motion.
Moja opinia i spostrzeżenia.
A więc tak sposób działania tego systemu jest można powiedziec nie zauważalny, ponieważ nie wyczuwa się, że koła tylne skręcają się i kerowca nie ma najmniejszego wpływu o ile i czy wogle mają się skręcic. Pisze o tym że nie mam na to wpływu, gdyż w dwóch listach były o to pytania. Natomiast doskonale zauważalna jest mniejsza średnica zawracania, co bardzo przydaje się na zatłoczonych parkingach przy centrach handlowych. Kolejna sprawa to świetne prowadzenie na zakrętach. Mam takie szczęscie, że do mojego miejsca zamieszkania prowadzi dobra dwupasmowa droga(może i krótka ale jest) I na tej drodze jest fantastyczny łuk na którym można sprawdzic czy samochód się przechyla i czy dobrze trzyma się drogi. Mój poprzedni samochód(Skoda Superb) "zabrał" ten łuk przy prędkości 140km/h i powiem szczerze, że wtedy trochę przecholowałem bo poczułem jak tylne koła tracą przyczepnośc i włączył się system ESP. Laguna Coupe "bierze" ten zakręt z palcem w d..... przy 140 a mój maks to 150km/. Pomyślicie łeee tylko 150 a najzwyczajniej nie mam odwagi szybciej bo z prawej wyprzedzam auta a z lewej jadą auta z przeciwka a jako że chcę życ i nie mam pewności co do swoich możliwości to jest mój maks. 4Control świetnie działa w górach, na serpentynach, człowiek świetnie się bawi i sprawdza o ile jeszcze może sie posunąc. Na autostradzie zmiana pasa przy 180km/h to dla tego autka żaden problem i czuje się pewnośc w prowadzeniu. Podsumowując technologia ta daje kierowcy sporo frajdy, pewności i to nie zależnie czy jedziesz normalną drogą, na serpntynie czy też śmigasz 200 autostradą samochód zawsze jedzie tam gdzie chcesz. Oczywiście technlogia pomaga kierowcy i daje większe możliwośc ale nie zwalnia z myślenia na drodze!
Ostatnia aktualizacja: 26.11.2010 17:04:52
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g.
23-07-2019 - ...
2
komentarze
Dodano: 11 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ciekawe kiedy trafi do niższych modeli Renault, pewnie niestety nie szybko
Piszesz o Integrze, która została okrzyknięta najlepiej prowadzącym się autem przednionapędowym. To można też się zastanowić dlaczego ten system nie jest np. montowany w Megane RS, który prowadzi się genialnie.(znajdę Ci link z testu tego auta)
w ferrari tego nie ma, w lambo tez nie itd.
ciekawi mnie to bardzo. sory ze bede sie odwolywal do hondy...
ale integra powstała później niż 4WS. przed ostatnia generacja w zasadzie (dc2) została okrzyknieta najlepiej prowadzacym sie przednionapedowym qpe swiata. a 4WS nie miała...
chyba o cieżar nie chodzi.. może są jakieś ograniczenia przez ten system w zawieszeniu i dlatego go nie ma w G?
Wad póki co nie odkryłem.
ten system ma mase zalet, teraz trzeba pomyśleć jakie ma wady, że go nie montują w G/G+ bo ja nic z tamtej klasy z takim systemem nie kojarzę
a ja mysle ze reno na fuzji z nissanem zyskało
System 4WS Hondy a ten to jest przepaść technologiczna. Te auta w końcu dzieli 20 lat. Komputer jest tu o wiele nowocześniejszy, który szybciej działa. System ten jest bardziej rozbudowany. Na przykład koła tylne podczas hamowania się skręcają oraz jest on kompatybilny z systemem ESP. Jest też inna budowa tego systemu. Ale oczywiście nad systemem 4control pracowali japońscy technolodzy i Renault współpracuje z japońską firmą, która te systemy buduje do innych pojazdów. Więc te skośnookie wszędzie się wciskają.
sory za odgrzanie kotleta ale tu jest chyba błąd :D
4control czy 4WS(honda) to super sprawa na parkingach pomaga ale główne zalety to szybka jazda po autostradzie
fajna fura
mam juz Lagunke III ale bez tego,a ci co to krytykują niech sobie kupią malucha,stać na auto to i na utrzymanie.szerokosci i wysoko oceniam
Pozdr.
Na pewno jest to bardzo fajna sprawa