Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna Coupè 2.0 Turbo » System 4control. Sposób działa i opinia. :)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 25475 razy
Data wydarzenia: 26.11.2010
System 4control. Sposób działa i opinia. :)
Kategoria: obserwacja
W ostatnim czasie dostałem dokładnie 3 pytania na priv dotyczące działanie 4control i mojej opini tego systemu. Chciałbym Wam w takim razie przybliżyc oddziałowywanie tego systemu na samochód i byc może nawet kogoś zachęcic do kupna auta z tą technologią. ;)

Jak to działa?

Do prędkości 60km/h koła tylnej osi mogą skręcic maksymalnie o 3,5 stopnia w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu średnica zawracania w nowej Lagunie spdała o ponad 10% z 12,05 na 10,8m(prawie jak w Clio), a sam układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni. Powyżej 60km/h przy kierownicy ustawionej w pozycji neutralnej i nie wielkich jej odchyłach, tylne koła pozostają zablokowane na wprost. Powyżej 60km/h przy większych manewrach ich kąt względem osi podłuznej pojazdu zostaje lekko zmieniony w tym samym kierunku co koła przednie, a w sytuacjach podbarmkowych osiąga swoją maksymalną wartośc wynoszącą 3,5 stopnia. System 4Control ściśle współpracuje z systemami ESP I ABS, dzięki czemu w skuteczny sposób niweluje takie zjawiska jak nad- czy podsterownośc, a kierowca ma pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z samochodem podczas szybkiego pokonywania zakrętów czy nagłych manewrów wykonywanych przy dużych prędkościach. System 4Control zapewnia wzorcowe utrzymanie toru jazdy i nie ustepuje ani na krok znanym z inych marek systemom Quattro oraz 4Motion.

Moja opinia i spostrzeżenia. :)

A więc tak sposób działania tego systemu jest można powiedziec nie zauważalny, ponieważ nie wyczuwa się, że koła tylne skręcają się i kerowca nie ma najmniejszego wpływu o ile i czy wogle mają się skręcic. Pisze o tym że nie mam na to wpływu, gdyż w dwóch listach były o to pytania.:) Natomiast doskonale zauważalna jest mniejsza średnica zawracania, co bardzo przydaje się na zatłoczonych parkingach przy centrach handlowych. Kolejna sprawa to świetne prowadzenie na zakrętach. Mam takie szczęscie, że do mojego miejsca zamieszkania prowadzi dobra dwupasmowa droga(może i krótka ale jest) ;) I na tej drodze jest fantastyczny łuk na którym można sprawdzic czy samochód się przechyla i czy dobrze trzyma się drogi. Mój poprzedni samochód(Skoda Superb) "zabrał" ten łuk przy prędkości 140km/h i powiem szczerze, że wtedy trochę przecholowałem bo poczułem jak tylne koła tracą przyczepnośc i włączył się system ESP. Laguna Coupe "bierze" ten zakręt z palcem w d.....:) przy 140 a mój maks to 150km/. Pomyślicie łeee tylko 150 a najzwyczajniej nie mam odwagi szybciej bo z prawej wyprzedzam auta a z lewej jadą auta z przeciwka a jako że chcę życ i nie mam pewności co do swoich możliwości to jest mój maks. 4Control świetnie działa w górach, na serpentynach, człowiek świetnie się bawi i sprawdza o ile jeszcze może sie posunąc. Na autostradzie zmiana pasa przy 180km/h to dla tego autka żaden problem i czuje się pewnośc w prowadzeniu. Podsumowując technologia ta daje kierowcy sporo frajdy, pewności i to nie zależnie czy jedziesz normalną drogą, na serpntynie czy też śmigasz 200 autostradą samochód zawsze jedzie tam gdzie chcesz. Oczywiście technlogia pomaga kierowcy i daje większe możliwośc ale nie zwalnia z myślenia na drodze!






Ostatnia aktualizacja: 26.11.2010 17:04:52
Dodano: 11 lat temu
Świetnie przygotowany materiał. Gratuluję.
Dodano: 12 lat temu
niezły bajer :) filmiki świetnie to obrazują...
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Może zostanie on wprowadzony w najnowszym Clio choć wątpię ze względu właśnie na wielkość auta. Ten cały system nie jest chyba duży ale czy by go zmieścili do tak małych aut? Połączenie 4x4 i 4control pewnie tylko pozostanie w Infiniti ze względu na markę Premium a nie oszukujmy się Renault za taką uważać nie można.
Dodano: 12 lat temu
System świetny, faktycznie w połączeniu z napędem na 4 koła mógłby działać jeszcze lepiej, z drugiej strony nie wszystkim potrzebny jest napęd na 4 koła a zmniejsza bagażnik i podwyższa zużycie paliwa.
Ciekawe kiedy trafi do niższych modeli Renault, pewnie niestety nie szybko :(
Dodano: 12 lat temu
Do murphy6: Pomimo pracy w tej branży jakoś umykają mi takie ciekawostki, o których piszesz. Trzeba będzie zgłębić ten temat ;) Btw. dobry tekst na temat 4C i pod tym kątem trafnie porównane z innymi systemami (coś mi dzisiaj kojarzenie nie funkcjonuje :P ).
Dodano: 12 lat temu
Do MoD88: Pisząc, że nie ustępuje ani na krok systemom napędom 4x4 myślę o utrzymaniu się na drodze w zakrętach a nie napędzaniu ich. Moim marzeniem jest połączenie 4control i napędu na wszystkie "łapki" tak jak jest to w Infiniti. Świetnym przykładem, że się to sprawdza jest model FX, który jest najlepiej prowadzącym się SUV'em w swojej klasie. :)
Dodano: 12 lat temu
Świetny opis kolego, ale powiedz mi jedną rzecz, napisałeś wyżej, że: "System 4Control zapewnia wzorcowe utrzymanie toru jazdy i nie ustepuje ani na krok znanym z inych marek systemom Quattro oraz 4Motion. ". Czy to aby nie pomyłka? 4C odpowiada tylko za skręt kół a Quattro i 4Motion odpowiadają za NAPĘD wszystkich kół. Nie wiem, czy można w ten sposób porównywać oba systemy.
Dodano: 12 lat temu
Do kamillo1982: To zawieszenie na pewno wytrzyma dłużej niż motor w twoim pasku pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Na szczęście możemy jeszcze sami myśleć! ;)
Dodano: 13 lat temu
Niezły system! :)
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6: ale integra to qpa ;) a meganki to hothach. a faktycznie to ze przy tym sie nie da jechac bokiem moze i dlatego ;)
Dodano: 13 lat temu
Do Mierzej90: 4control waży chyba 15kg tylko z tego co pamiętam a więc masa ograniczeniem na pewno nie jest. Może budowa zawieszenia, bo z tego co wiem Laguna ma najprostsze jak może być a jeździ świetnie co dziwi osoby, które je testują. Z drugiej jednak strony BMW ma na pewno bardziej skomplikowane zawieszenie. A może po prostu nie jest montowane w klasie aut super sportowych ze względu na to, że przy użytym systemie 4WS nie można zbytnio jeździć bokiem.(drift) :D Szczerze powiem nie widziałem aby ktoś tak robił z tym systemem.

Piszesz o Integrze, która została okrzyknięta najlepiej prowadzącym się autem przednionapędowym. To można też się zastanowić dlaczego ten system nie jest np. montowany w Megane RS, który prowadzi się genialnie.(znajdę Ci link z testu tego auta)
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6: no ale to nie klasa G
w ferrari tego nie ma, w lambo tez nie itd.

ciekawi mnie to bardzo. sory ze bede sie odwolywal do hondy...
ale integra powstała później niż 4WS. przed ostatnia generacja w zasadzie (dc2) została okrzyknieta najlepiej prowadzacym sie przednionapedowym qpe swiata. a 4WS nie miała...

chyba o cieżar nie chodzi.. może są jakieś ograniczenia przez ten system w zawieszeniu i dlatego go nie ma w G?
Dodano: 13 lat temu
Do Mierzej90: System ten montowany jest w Infiniti G Coupe i FX oraz najnowszym BMW serii 5.:)

Wad póki co nie odkryłem.
Dodano: 13 lat temu
jasne ze 4WS jest jest ponad 20 lat starszy ale zasada działania ta sama ;)
ten system ma mase zalet, teraz trzeba pomyśleć jakie ma wady, że go nie montują w G/G+ bo ja nic z tamtej klasy z takim systemem nie kojarzę;)

a ja mysle ze reno na fuzji z nissanem zyskało ;)
Dodano: 13 lat temu
Do Mierzej90: Wydaje mi się, że z sensem zostało to napisane. Tym bardziej, że ten tekst skopiowałem chyba z jakiejś strony Renault.

System 4WS Hondy a ten to jest przepaść technologiczna. Te auta w końcu dzieli 20 lat. Komputer jest tu o wiele nowocześniejszy, który szybciej działa. System ten jest bardziej rozbudowany. Na przykład koła tylne podczas hamowania się skręcają oraz jest on kompatybilny z systemem ESP. Jest też inna budowa tego systemu. Ale oczywiście nad systemem 4control pracowali japońscy technolodzy i Renault współpracuje z japońską firmą, która te systemy buduje do innych pojazdów. Więc te skośnookie wszędzie się wciskają.
Dodano: 13 lat temu
Powyżej 60km/h przy kierownicy ustawionej w pozycji neutralnej i nie wielkich jej odchyłach, tylne koła pozostają zablokowane na wprost. Powyżej 60km/h przy większych....

sory za odgrzanie kotleta;) ale tu jest chyba błąd :D

4control czy 4WS(honda) to super sprawa :) na parkingach pomaga ale główne zalety to szybka jazda po autostradzie ;)
fajna fura :)
Dodano: 13 lat temu
super zawieszenia
mam juz Lagunke III ale bez tego,a ci co to krytykują niech sobie kupią malucha,stać na auto to i na utrzymanie.szerokosci i wysoko oceniam
Dodano: 13 lat temu
Świetnie napisane! Nawet nie wiedziałam, że to auto jest wyposażone w System 4control. :)
Dodano: 13 lat temu
Czyli ten system to dosyć fajna sprawa. W zimie jazda będzie przyjemnością:). Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do kamillo1982: Ehhh niech Ci w takim razie będzie jest to bardzo skomplikowana konstrukcja dla idiotów z Renault.:) Ale niestety nie odemnie się dowiesz jak to zawieszenie będzie pracowało po np. 5 latach bo ten samochód oddaje w 2012 więc przykro mi.
Dodano: 13 lat temu
Jak na Renaulta to nie jest wcale takie proste to zawieszenie!!!napisałem ze jest fajnie tylko zobaczymy po paru latach jazdy i w tedy pogadamy...
Dodano: 13 lat temu
Ładnie napisany wpis.
Dodano: 13 lat temu
Do kamillo1982: Wypowiadasz się na temat zawieszenia a nie masz najmniejszego pojęcia jak jest zbudowane. :/ A powiem Ci że technologia jest tak prosta ja budowa cepa. Sami reporterzy którzy testowali Lagunę byli zdziwieni tak dobrym prowadzeniem przy bardzo prostej i sprawdzonej konstrukcji. A tylne zawieszenie zbudowane jest z tradycyjnej belki skrętnej. Druga sprawa piszesz "Bo to jest oczywiście wspaniała myśl techniczna Renault" noi w poczęści prawda, ale ten system nie był budowany tylko przez Renault Sport ale również Infiniti i ciekawe czy byłbyś także sceptycznie nastawiony gdyby zamiast Laguny Coupe stał Infiniti G37.
Dodano: 13 lat temu
Wszystko ładnie pięknie tylko niech to zawieszenie pojeździ 3,4 lata po naszych drogach to współczuje właścicielowi jak każde koło będzie jechało we własna stronę. Bo to jest oczywiście wspaniała myśl techniczna Renault..pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Zgadzam się z przedmówcą co do wyróżnika. Poza tym bardzo pouczający wpis, oglądałem dużo EuroSposrtu kiedyś a tam reklama leciała non stop, więc coś o tym wiedziałem, ale nie znałem tego tak dokładnie. Ciekawie opisane, materiały dopełniają wpisu, super. Ale Laguny nie kupie... nie stać mnie :) ale Coupe baardzo mi się podoba.
Pozdr.
Dodano: 13 lat temu
System 4control to kolejna rzecz, która wyróżnia Lagunę z pośród innych aut :-)
Na pewno jest to bardzo fajna sprawa :-)
Dodano: 13 lat temu
Super wpis Renia rządzi.
Dodano: 13 lat temu
a najlepiej wyglądało to gdy np parkowałem, wtedy ludzie pokazywali palcami na moje tylne koła:)
Dodano: 13 lat temu
miałem system 4ws w moim byłym autku (honda prelude) świetna sprawa gdy jest sucho i droga jest równiutka. wtedy auto jechało jak po szynach:) na śliskiej nawierzchni kilka razy się przeliczyłem:)ale za każdym razem dobrze się skończyło:) pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
2 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl