Wpis w blogu auta
Kia Rio
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2932 razy
Data wydarzenia: 17.04.2012
Stuki i puki w zawieszeniu
Kategoria: obserwacja
Ignorowalem problem dosc dlugi czas bo stuki sukcesywnie ustawaly po przejechaniu kilku kilometrow.
Wczoraj natchnelo mnie zeby podjechac do kolegi I gruntownie “przetrzepac” zawieszenie.
Pol godziny szukania, podwazania, szarpania a zadna tulejka nawet nie drgnie, nie przesunie sie czy zaskrzypi.
No ki diabel skoro skas to stukanie w koncu byc musi.
No i kumpla oswiecilo. Szarpnal mocniej za przegub zewnetrzny a ten stuk puk I luz wzdluzny na jakies 3 mm.
Wszystko pasuje jak ulal. Rankiem czasem jeszcze chlodno, smar jest zastaly w przegubie a wiec ten wali jak glupi, nastepnie po kilku kilometrach dzieki tarciu smar sie rozgrzewa i stukanie ustepuje.
Na czwartek wizyta w kia juz zaplanowana na potwierdzenie teorii a pozniej miejmy nadzieje wymiana w razie gwarancji.
PS
Po przewertowaniu google okazuje sie ze concern Hyindai/Kia ma te problemy z przegubami od lat
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
generalizowac nie mozna, ale tak w vw sie silniki tdi i skrzynie psuja, mazdy 6 rdzewieja i wyciagaja im sie lancuchy rozrzadu przy niskich przebiegach, w fordach wtryski, mietki rdzewieja itd itp
W kia jestem zdziwiony nieco bo przeguby leca a cale zawieszenie ktore mozna by sie spodziewac ze juz moze dawac oznaki zuzycia trzyma sie jak nowka. nieco dziwnie i na odwrot z kolejnoscia padania czesci. Znajomy mechanik powiedzial mi ze mogl sie do tego przyczynic moj styl jazdy ale watpie i tak tuleje i elementy gumowo metalowe winny wczesniej padac. no nic zobaczymy jutro w serwisie kia na to powiedza
P.S. bez nabijania się z dalekowschodniej motoryzacji: w mondeo ST200 z podniesiona mocą z 205 do 240KM półosie napędowe wytrzymały do 295.000km przy których auto zostało sprzedane. Co nie oznacza, że skończyły się, a tylko kontakt z autem urwał się.