Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy david2 » Stukanie, chrobotanie, drgania i takie tam serwisy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika david2
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 897 razy
Stukanie, chrobotanie, drgania i takie tam serwisy
Kategoria: serwis
Halo Mobilki.

Od pewnego czasu borykam się z wibracjami, stukami w moim Focusie.

Otóż często jak np gwałtownie dodam gazu, puszczę i za chwilę dodam słychać metaliczno głuche stuknięcia a jadąc na luzie w przedziale 30-100km/h chrobotanie, do tego wibracje ale to udało się już usunąć.(Silnik musi być rozgrzany/ przejechane ok 30 km aby powyższe dolegliwości występowały jak chrobotanie i stuki)

Byłem pewny że po dwu krotnym wyważaniu kół i że wszystko z kołami w porządku,
jednak podjechałem jeszcze dzisiaj na umówioną wizytę w ASO Forda w Chorzowie - 2 godziny szukali.....
i wyważyli koła -auto jedzie bez wibracji, zawieszenie przód i tył sprawdzone, wszystko OK, żaden element metalowo gumowy nie kwalifikuje się do wymiany.
ALE(!) wracając do domu chrobotanie(to nie są łożyska kół) i dziwne stuki metaliczne puszczając/dodając gaz, pozostały po przejechaniu ok 30 km.

Miał ktoś może z tym do czynienia? Albo z tym jeżdzić bo ponoć ten typ tak ma :P i poniżej fotka skrzyni, poduszki i trochę półosi - stawiałem na zużytą poduszkę ale nie wygląda na taką.
Ostatnia aktualizacja: 24.04.2015 20:16:05
Dodano: 9 lat temu
Dwumas??
Dodano: 9 lat temu
Do david2: Półosie możesz organoleptycznie sprawdzić sam.
Podnosisz jedną stronę auta do góry, wpinasz pierwszy bieg i próbujesz ruszać kołem. Powinno być bez luzów i stuków. Ewentualnie możesz próbować je zlokalizować
Dodano: 9 lat temu
Do mercveteran: Jak całość to nieciekawie.
W Astrze z moją skrzynią F17 jest to trochę inaczej rozwiązane, i dostęp do dyfru jest bardzo dobry i nie wymaga nawet demontażu skrzyni ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: To jest przód napęd. Skrzynia z mechanizmem różnicowym stanowi całość.
Dodano: 9 lat temu
Do david2: Nie cuduj z żadnymi poduszkami - zrób tak jak pisałem wcześniej - Jeśli olej będzie połyskiwał srebrem to będzie to oznaczało że kończą ci się łożyska.
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: najlepiej wymienić lewą i prawą a jak nie poskutkuje to skrzynia ;( aktualnie tylko oryginały dostępne to za kolejne 100 kkm powtórka z rozrywki.
Dodano: 9 lat temu
Do mercveteran: tu raczej olej jeszcze fabryczny
Dodano: 9 lat temu
Do mercveteran: Skrzynia, ewentualnie jakiś inny element przeniesienia napędu.
Ja bym obstawiał dyfer lub półosie
Dodano: 9 lat temu
Spuść olej ze skrzyni i zobacz czy nie ma w nim brokatu :D Moim zdaniem kończy ci się skrzynia. Być może ktoś kiedyś zalał ją niewłaściwym olejem
Najnowsze blogi
Dodano: 8 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl