Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy konradnetpl » Siłownik slave - jak jest zbudowany? Czy warto dopłacić do droższego?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika konradnetpl
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 9693 razy
Data wydarzenia: 02.03.2013
Siłownik slave - jak jest zbudowany? Czy warto dopłacić do droższego?
Kategoria: inne
Witajcie!
Jako, że na Gtalku otrzymałem zapytanie co tak naprawdę znajduje się w siłowniku centralnego zamka postanowiłem podzielić się z Wami zdjęciami - jak to w środku wygląda, jest to proste jak budowa cepa :)

Czy warto dopłacić?
Na zdjęciu widać siłownik który kosztował 8zł, jest on wykonany z plastiku i nie ma ruchomego mocowania cięgna (obrotowe). Dopłacając parę złotych i kupując siłownik za 13zł mamy już ruchome mocowanie cięgna co przydaje się przy montażu - pozwala obrócić je tak, aby nie ocierało o blachę drzwi i lepiej pasowało do oryginalnego zamka w drzwiach. Za 18zł można już kupić siłownik który ma zębatki wykonane z metalu - pozwala to na przekazywanie większej siły i na większą trwałość, często takie siłowniki posiadają sprzęgło i działają na takiej zasadzie, że najpierw rozpędza się on, a po chwili działa na ramię dzięki czemu uzyskujemy większą siłę.

Jaka siła jest nam potrzebna?
Najczęściej w samochodach osobowych i bagażnikach wystarczy siłownik 3kg lub 4kg - nie dajcie się oszukać siłą 6kg lub nawet 7kg podawaną przez niektórych sprzedawców, to po prostu ściema. Co siłowniki 8kg mają zupełnie inny wygląd.
Siłę jaka potrzebna jest do otwarcia możemy zmierzyć prostym siłomierzem, koszt takiego urządzenia to około 10zł, a kupić możemy go dosłownie wszędzie, nawet w sklepie wędkarskim. Wynik i tak potrzebujemy w przybliżeniu. Można też "na oko" zmierzyć - wystarczy pociągnąć za cięgno w dół i w górę dzięki czemu poczujemy czy potrzebna jest duża, czy mała siła.

Jaki siłownik wybrać? Master czy slave?
Jeśli mamy zamiar wykorzystać siłownik do otwierania np. drzwi pasażera możemy zakupić siłownik slave, lecz nie będzie on przekazywał impulsu otwarcia do sterownika po przekręceniu kluczyka w zamku. Siłownik master MOŻE BYĆ wykorzystany jako slave, więc jeśli nie wiemy co właściwie chcemy zrobić możemy zakupić sterownik master. Pozostałe przewody zaizolujemy i będzie on działał jako slave. Siłownik master w przeciwieństwie do slave potrafi sterować pozostałymi siłownikami poprzez sterownik zamka. Działa to na takiej zasadzie, że w zależności od położenia ramienia podaje on na jeden z przewodów masę (najczęściej biały i brązowy przewód). Przewody ciemno zielony i niebieski sterują bezpośrednio silnikiem, czarny to masa.
Ostatnia aktualizacja: 24.09.2013 21:53:43
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: Do Cromy 1990r. Siłowniczek przyszedł dzisiaj, zaraz idę męczyć montaż. Zastanawia mnie tylko cisza - brak odgłosu posunięcia po prowadnicy zębatej, kiedy ruszam nim na "sucho" - bez prądu. Zobaczę jak będzie funkcjonował, może po prostu tak ma.
Dodano: 10 lat temu
Do zdzichumoto: Tak, do czego chcesz go wykorzystać?
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: Zaraz zmawiam. Mówisz o tym: http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=87&id=214#dol
Dodano: 10 lat temu
Do zdzichumoto:
Podobne siłowniki możesz kupić na stronie stig.pl, ja swój kupiłem w sklepie nowyelektronik, lecz ten ze stiga używałem do otwierania bagażnika - wersję słabszą. Działa dobrze a mechanicznie jest podobnie zbudowany.
Dodano: 10 lat temu
Kolego, proszę powiedz gdzie można kupić takowy siłownik lub jak szukać? Potrzebuję identyczny tylko najlepiej typu master.
Dodano: 11 lat temu
Za 18 zł to podejrzewam, że nikt normalny nie będzie się szczypał. Tym wpisem wzbogaciłeś moją wiedzię. Dzięki Ci Dzidek.
Dodano: 11 lat temu
Imponująca Prezentacja i parę ciekawych rzeczy się dowiedziałem.
Dziękuję
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
11 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
5 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl