Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Seat Ibiza FR 1.2 TSI 6J
»
Serwis / przegląd 1.2 TSI przy 60 000 km - co się wymienia?
Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 3476 razy
Data wydarzenia: 23.05.2018
Serwis / przegląd 1.2 TSI przy 60 000 km - co się wymienia?
Kategoria: serwis
Poniżej lista:
- filtr oleju 03C115561H
- 4x świece zapłonowe 03F905600A
- filtr powietrza 6R0129620A
- filtr kabinowy 6R0819653
- płyn hamulcowy B000750M7 (weszło 1,15 l)
- olej silnikowy Castrol 5W30 (weszło 3,9 l) + śruba
Koszt oryginalnch części = ~900 zł
Koszt robocizny ASO (w tym testy diagnostyczne, itp) = ~400 zł
Może się komuś przyda
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2018 09:46:49
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem.
207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
1
komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły
nowe sprzęgło LUK - 1600zł
simering na wał - 50zł
robota : zrób to sam,
9
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
I podobne doświadczenia mam z klimatyzacją gdzie ubytek czynnika po 5 latach (w zasadzie sprawdzenie bardziej z ciekawości a nie potrzeby) był na poziomie 40/50g na 500/600g czynnika w układzie i daleko mu do opisywanego w teorii ubytku na poziomie 10-20% rocznie.
Z ciekawości spytam o ten płyn hamulcowy. Czy był badany jego stan i wyszło, że już nie trzyma parametrów czy po prostu wymiana wynikająca z tego, że miał już swoje lata.
Bo przyznam się, że nigdy w swoich samochodach nie wymieniałem od nowości płynu hamulcowego bo podczas badania jego parametrów były one zawsze ponad minimalne wymagania.
I nigdy mimo zaawansowanego wieku (max było to 8 lat) nie było problemu.
Odbijesz sobie w przyszłą majówkę w końcu nie co rok będzie przegląd po 60 tys km.
Zresztą podobnie kosztuje przy 1.4 TSI i przy 2.0 TDI płacę tak samo.
Bo ceny części eksploatacyjnych są podobne.
Cóz jeśli chce sie mieć gwarancje mobilności i w razie odsprzedaży pieczątki w książce i historie w bazie trzeba podarować to 500 zł więcej niż u znajomego mechanika.
Ja płaciłem w GTD raz 500 a raz 600 zł do tego mój olej (lepszy niż ten z ASO po 70 zł za litr) i moje filtry. Czyli też coś kolo tysiaka