Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Daewoo Tico Tikuś » Regulacja gaźnika oraz zaworów







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Daewoo Tico
  • przebieg 99 970 km
  • rocznik 2000
  • moc 41 KM
  • silnik 0.8
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 19362 razy
Data wydarzenia: 18.06.2009
Regulacja gaźnika oraz zaworów
Kategoria: serwis
Jak na auto gaźnikowe przystało czasem wymaga ono czyszczenia i regulacji, w Tico dodatkowo należy regulować luzy zaworowe. O ile luzy można wyregulować samemu to raczej do regulacji gaźnika nie nabyłem jeszcze odpowiednich umiejętności więc udałem się do mechanika, który zrobił wszystko za jednym razem za nie dużą kwotę ok 170 zł. Moje Tico miało problem z gaźnikiem, jak wciskało się pedał przyśpieszenia do oporu autko zaczynało się dusić i kopcić, dodatkowo pobierał do cylindra lewe powietrze z uszkodzonego wężyka, który widać było po demontażu gaźnika. Efekt był taki że na jednym cylindrze auto nie pracowało. Dodatkowo jakiś element (elektromagnez, membrana) była uszkodzona i autko było zalewae zbyt dużą ilością paliwa. Uszkodzoną membranę mechanik zastąpił kawałkiem gumy (alternatywą był zakup oryginalnej części za ok 60 zł) więc oczywiście wybrałem tańszy wariant, zwłaszcza że mechanik uchodzi za bardzo dobrego i nie boi sie naprawiać skomplikowanych gaźników jakie można spotkać w Tico czy Fiacie CC 700 (gaźnik aisan), dodatkowo całą naprawę można obserwować, mechanik pomógł mi także fotografować naprawane elementy. Fachowiec godny polecenia, mam gwarancję oraz świetnie uregulowane Tico.
Ostatnia aktualizacja: 17.11.2009 02:20:12
Dodano: 5 lat temu
Mogę tylko pogratulować że znalazłeś takiego mechanika. W ASO jak wspomniałem o czyszczeniu gaźnika to się bardzo krzywili no i w końcu zrezygnowałem. Zresztą o serwisie DAEWOO miałem bardzo złą opinie.
Dodano: 5 lat temu
Do sitnikl: Fakt skomplikowane gaźniki, w CC miałem własnie japoński gaźnik... na szczęście mam dobrego mechanika, który się doskonale orientuje w tego typu konstrukcjach i jak już zrobi to pożądnie
Dodano: 5 lat temu
Do cinquacento były dwie wersje gaźnika japoński (potwór taki jak w Tico)i o wiele prostszy polski (bodajże kawałek rurki z wlotem paliwa, powietrza i z pływakiem). Kolega mi opowiadał, że kiedyś w cinquacento jego ojca, nie mogli wyregulować tego japońskiego, to kupili polski, zamontowali - silnik chodził dobrze i nawet mniej spalał. Myślę, że japończycy i koreańczycy za bardzo utrudniają sobie życie i kiedy zaszczepia się ich technologie w naszym kraju, gdzie żyje bardzo praktyczny i prosty naród, to pojawiają się kłopoty:-) Słyszałem opinie, że te gaźniki to tylko wróżki umieją ustawiać:-)
Dodano: 5 lat temu
Do sitnikl: Mechanik opowiadał mi jakie były problemy jak te auta były nowe i na gwarancji, w niektórych ASO nie potrafili wyregulować gaźnika tylko proponowali nowy za ogromne pieniądze... A naprawy w nie autoryzowanym zakładzie groziły utratą gwarancji. Fachowiec gaźnik mojego Tico rozebrał na części pierwsze (choć literatura mówi żę ich się nie daje zbytnio rozebrać) wyczyścił i później ustawiał dla benzyny, wykonaliśmy jazdę próbną dokonał lekkich poprawek i już Ticuś był sprawny. LPG nie reguluje się gaźnikiem. W moim przypadku nie wymagał regulacji, ale może jakbym wyregulował LPG to mniej by spalał.
Dodano: 5 lat temu
Bardzo ciężko o dobrego fachowca do ustawienia tego gaźnika (być może lpg to dodatkowe utrudnienie), kiedyś oddałem swoje Tico do regulacji, mechanicy zaczęli kręcić śrubkami i już po chwili stwierdzili, że nie ogarniają tego gaźnika - dodatkowo całkiem go rozregulowali (warsztat Pana Szarka w Garwolinie - przestrzegam przed poważniejszymi naprawami w tamtym miejscu!!!), samochód nie chciał jeździć na gazie. Od tamtej pory byle komu już auta nie oddaję do naprawy.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez grzesio70
Witam Jak to zwykłe głupi ma szczęście i złożyły mu się dwie rocznice na raz. Jedna to 50tys.km za kierownicą T4 (równe 3 lata) i 5 lat z Wami. Kupiona z 306600km dzisiaj na liczniku ...
8 komentarzy
Dodano: 5 godzin temu, przez pawelkostomloty
2 lata, to wystarczy aby znudzić sie autem i coś w tym jest. Ale sytuacja nie pozwala mi na zmiane, sprzedać sie nie opłaca bo za dużo władowane w auto. Kupić coś za max 15tys to za duże ...
11 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez humvee5
Zgodnie z obietnicą podjąłem się zredagowania naszych forumowych typów niebanalnego auta francuskiego - w temacie, który sprowokowany został przez premierę Talismana. Dokładnie chodzi o nasze ...
20 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Tablica rejestracyjna: