Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Przyszedl ten czas







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 150 400 km
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 913 razy
Data wydarzenia: 18.11.2013
Przyszedl ten czas
Kategoria: serwis
Zima idzie, choc w Irlandii mrozow sie nie obawiam, aczkolwiek lato bylo cieple to i zima moze mrozna byc.

Tak wiec dnia dzisiejszego zadbalem nieco o silnik auta swego, udalem sie do sklepu motoryzacyjnego na male zakupy;) Kupilem olej Castrol 5w30 + filtry; oleju, powietrza i kabinowy bo cos auto parowalo. Wpadly jeszcze swiece Bosch i plyn chlodzacy rozowy co to niby do ostrych mrozow jest...

Wyzej wymienione rzeczy znajduja sie juz w aucie, ponadto sprawdzilem stan hamulcow i musze przyznac, ze tarcze i klocki sa praktycznie nowe wraz z oponami, niestety letnimi. Zawieszenie rowniez jest w stanie b.dobrym - nic nie stuka, nic nie puka auto jedzie jak po sznurku.

Na koniec, podpinka pod komputer, kasowanie inspekcji i bledow, glownie oswietlenia - poprzedni wlasciciel wymienil wszystkie zarowki wnetrza i tablicy rej. na led. wyskoczyl blad klimatyzacji, ale sprawdzilem czy klimatronic chodzi i wszystko jest ok, blad znikl i nie wyskoczyl ponownie...

Teraz chcialbym zabrac sie za poprawe audio, przycieme szyb i full xenon conversion bo tak z samymi ringami w ledzie kolor oswietlenia zolty zwykly mi nie lezy
Ostatnia aktualizacja: 18.11.2013 15:27:11
Dodano: 10 lat temu
Do Pitbull_1983: wiem ile kosztuje aku do dizla bo ostatnio kupowałem do 5 nowy :) (bosch s5 110maH). Trochu dałem ale za to mam werbalisto i cieplusio zawsze rano.
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: W starszych silnikach nie leje się lepszych olejów z powodu wypłukania starych pozostałości (nagary). Mogą rozszczelnić silnik. A jak masz wszystko OKI to lej syntetyk bez problemu. :)
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: nie porównuj Alfę romeo 159 Combi 1.9JTD do Opla Vectry 1.8i bo ja mam Opla Astre G i Signum po lifcie.
oba diesle i w zimie odpala bez problemu a wiesz dlaczego?
Bo dla silnika benzynowego akumulator kosztuje od 200zł do 250zł.
A dla silnika diesla akumulator jest 2x droższy od 400zł do 450zł.
powiedzmy że ja mam akumulator do diesla firmy BOSCH
i każdą zimę odpala bo stoi na dworzu i ma już prawie 6 lat.
P.S. byś porównał z odpalaniem tą samą marke diesel vs. benzyna.
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: adi co ty masz.z ta moca? ;) czepiasz sie;) bedzie swap mowilem. Tak wogole to e60 przy 200 koniach i 300kilo wiecej od mojej tez dupy nie urywa;) dzieki wam za objasnienie tematu z olejem
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: jak masz dobrze eksploatowany to nie ma różnicy czy stary czy nowy. E60 robione było przez roboty które są przeznaczone na max oszczędność i wyżyłowaną moc, a twoja cupeta co ona ma tej mocy :DD. 1.9 150kucy to jest tak mało mocy że cho cho, a z tym przelotem to dopiero silnik się dociera. Teraz 1.6 ma 200 kuci i po przebiegu według mnie 200 tyś km trzeba będzie stosować gęstszy olej. Tak jak mówisz olej w sam raz. ;).

Ps. skoro u mnie w e46 był przelot 312 i nie żre oleju a chodzi jak brzytwa i nie wlewam gęstego to co się martwisz o swój motor skoro masz połowę tego co ja mam :)
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: nie ma znaczenia-mój merol ma 12 lat a beema 13 i leje im 0w40-tak jak pisałem wczesniej ta druga cyfra świadczy o gestości 40 jest gestsza od 30-sti a ta gestsza od 20-stki. ta pierwsza cyfra oznacza stopien syntetycznosci oleju czyli 15 to mineral;10 półsyntetyk;5 syntetyk;0-pełen syntetyk...wiadomo im niższa ta pierwsza cyfra to olej jest bardziej "premium"-ma zdecydowanie lepszą jakośc i parametry wiec wiek auta nie ma tu żadnego znaczenia przy tej pierwszej cyfrze-ona NIE ODPOWIADA ZA GĘSTOŚC-natomiast do starszych aut lałbym (i leje) 40-stke zamiast 30-stki bo ta cyfra juz odpowiada typowo za gęstośc.
Te bzdury żeby zalewac starsze silniki minerałem bo je "uszczelni" wywodzą sie z lat 70-tych i 80-tych kiedy konstrukcje silników były zupełnie inne ale tak to się wgryzło w świadomośc społeczenstwa że powtarzają to jak mantre do dzisiaj-wiec jesl lany był do tej pory np 5w40 a przejdziesz na 10w40 bo silnik ma juz spory przebieg to po prostu robisz mu krzywde bo zalewasz go gorszej jakości olejem o tej samej gestości co poprzedni-on nic Ci nie uszczelni tylko pogorszy parametry pracy silnika-ot cała filozofia...moim zdaniem jesli silnik ma juz konkret przebieg i robia sie nieszczelności a nadal ładnie pracuje i nie idzie na razie do remontu mozna przejsc z oleju np 5w40 na 10w60 castrola-to extremalny olej-gęsty i własnie on ma ceche "zatykania" nieszczelności(cyfra 60) natomiast pierwsza cyfra jest myląca bo to żaden pól syntetyk tylko syntetyk z krwi i kosci ;) (czasem te oznaczenia są mylące
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: tak jak mowisz, tez tak uwazam ze 5w30 nie jest gestym olejem, ale tez nie jest specjalnie rzadki co za tym idzie myslalem zawsze ze do silnikow z przebiegem okolo 200tys km bedzie w sam raz, 0 to raczej do nowych aut by paowalo moim zdaniem
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: co do oleum to do końca się nie zgodze z Tobą...5w30 nie jest gęstym olejem-np. 0w40 jest gęściejszy od 5w30-ta druga cyfra mówi o gęstości.ja do swoich aut leje 0w40 (beema i merol)i chodzą zajedwabiście -dlaczego 0w40 a nie 0w30? no właśnie dlatego że 40-stka jest gęsciejsza i zostawia grubszy film olejowy więc ochrona jest pewniejsza jeśli chodzi o auta stare -nie chce ryzykować 0w30...natomiast 5w30 leje do jeepa(typowe parametry dla amerykańców) i do lexusa-tak radzili wszyscy na forach. 30-stka ma tą "przewagę"nad 40-stką że szybciej wszędzie dociera po rozruchu,opory są mniejsze podczas pracy tłoka bo oleum jest rzadszy wiec co za tym idzie auto na pewno będzie spalac cos tam mniej-zgoda,ale minus jest taki że ten film olejowy ochronny jest cienki i nie ma takiej ochrony jak przy 40-stce....no w ogóle extremalna rzadcizna to np. 5w20-zero oporów-stosowany w sportowych autach-ważne osiągi-ale silnik szybko się zuzywa,natomiast typowo gesty,ochronny olej dla starych jednostek a także extremalnie wysilonych aut to syntetyczny castrol 10w60
Dodano: 10 lat temu
Do Pitbull_1983: właśnie o to chodzi ;) i nie we wszystkim jest się mega mózgiem :D dobry olej lejesz ;). W tamtym roku w zimę miałem przyjemność posłuchać wujka 1.9 JTD. Była fantastyczna pogoda. Słoneczko -13 na dworku śnieg na ulicach a wujek miał Alfę romeo 159 kombi z salonu. Ten dźwięk 4 cilindrówki był taki piękny i ekscytujący że go nie słyszałem, a skończyło się na tym że akumulator zastrajkował a auto nie odpaliło. O dziwo stary opel vectra z 97 roku 1.8i odpalił bez problemu.
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: Ale DTL i DTH nie współpracują fiatem :D
tylko CDTI tak bo nie podałeś silnika ale jak widzę silniki fiata to mają JTD i Multijet
Ale jeżeli mówią CDTI to silnik fiatowski bo czytałem to dlaczego nie zrobili JTD czy Multijet
bo wiem że Alfaholik ma od fiata silnik i dlatego Alfa ma JTD od fiata ale nie Opel
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: mój Opel jest od 8 lat a jego rocznik jest 1999r. model 2000r. kupiony z przebiegiem 112tkm. i nalewałem zawsze 0/5W 30/40.
Dodano: 10 lat temu
Do Pitbull_1983: opel a bmw to zupełnie inna bajka. Teraz oni współpracują z fiatem tak że raczej z fiacikiem by można było je porównywać i tak jest z każdą inną marką, bo to ta sama moc ale nie do końca ta sama budowa. Ja pamiętam jak miałem w e46 10W40 zatykało w uszach. Był taki rumor jak holewa, a teraz ładnie mruczy. Dla mnie kolega od cupety nie ma jeszcze tak do jeżdżoną betę co u nas w Polsce czy na kontynencie więc powinien lać 0W30. Ale każdy ma swoje zabawki i sam decyduje na ten temat, ja tam mogę powiedzieć co się działo jak miałem 10 potem 5 a teraz mam 0 i w 2 aucie też 0.
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: przy mocnych furach nie odczujesz tej różnicy ale przy słabszych na 100%. Jak byś wlał jednego roku do takiego mojego na pompce 5W40 załuszmy a następnego roku 0W40 i tak z 2 razy to różnica już się roby przy załadowanym aucie oraz pracy silnika na wolnych obrotach. Nie wiem co w tym jest ale jak miałem e46 to zawsze coś w kuferku miałem i auto nie jeździło puste, to podczas wyprzedzania tira poczułem różnice że mimo iż gaz w podłodze siedzi auto nie nabiera prędkości tak sprawnie co wcześniej. Dla mnie benzyniaki w e46 to technologia bardzo dopracowana i nie lał bym oleju gęstego taki jak 5W30 bo może i też on zaszkodzić. Powiem ci tylko tle że w e46 mam 0 slx co jak zwykle ściągałem z Niemiec :D i żadnego innego oleju bym nie wlał do bumy (jeśli mowa tutaj o gęstości). Mam ją jeszcze i świetnie mi się jeździ nią po mieście bo jak tylko złapie temp. to jest bardzo szybka a spalanie o dziwo niecałe 7L wedłuk komputera czyli ekstra jak na 2.0.
Dodano: 10 lat temu
Do Pitbull_1983: a to nie jest przypadkiem tak ze im wiekszy przebieg.wiek auta tym gestszy olej??? To by raczej mialo rece i nogi;)
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: powiem tak że ja do diesla leje 0W30 lub 5W30/40 syntetyk już 8 lat w oplu w renówce 2 lata i teraz został Signum już 2 lata i nie miałem żadnego problemu jeśli mówiąc że na zimnym to powinno się odczekać 3 minuty ale to jak jest zimno.
jeżeli widząc buraka co nalewa 10W40 mineral lub pół mineral pół syntetyk.
P.S. to nie ważne czy lejesz 0 czy 5W30 to nie ma znaczenia, znaczeniem jest czy wlewałeś 5W30 a teraz nalewasz 10W40 to już jest błąd.
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: taka sugestie otrzymalem w autoryzowanym tutejszym salonie bmw i musze powiedziec ze nigdy problemow z autem nie mialem;)

w e60 mialem wszystko, ale w klekocie, a benzyna to benzyna, jak wpadnie do mojej 3.0 to bede mogl mowic ze mam juz wszystko hehe - no i musze przyznac ze auta dwu-furtkowe maja cos w sobie - cztero-furtkowe sa bardzej pospolite hehe.

e tam bylo nie usuwac aut...
Dodano: 10 lat temu
http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467

W książce "sam naprawiam bmw e46" czy coś takiego piszę podobnie. Zamulisz furę i będziesz miał problemy, wiem coś o tym bo miałem to w dizlu. To ja odpalałem na zimnym to chodził jak zdechły scenic z 1.9 tdi.

Nie wiem kto ci powiedział takie głupoty że się leje 5W30 do bet ale albo jakiś małolat co nie miał stażu w bmw albo jakiś burak co lał wszystko co popadnie do auta. Nie raz tam byłem to widziałem jak katują bejce (odpala i but, a za nim czarno lub niebiesko). :D rób jak uważasz ale z własnego doświadczenia polecam 0W30. A gdzie się one podziały?? znudziło mi się tutaj i wykasowałem to wszystko a teraz to tylko zaglądam i komentuje to co inni napiszą ;). Widzisz w e60 miałeś wszystko a tutaj musisz robić sfaty :D.

Ps. każdy kto zalewał za genstym olejem mówił potem że auto dużo paliło i jest do du.......szy jak je sprzedawał.

5W30/40 jest do takich aut co mają duży moment a mało koni i co mają luzy po cholerze a gdzie w becie masz luzy. Takie oleje się stosowało do samochodów co robili ludzie a nie komputery a e46 składał właśnie komputer a praktycznie robot.
Dodano: 10 lat temu
Do adiskorpion7: 0W30 to chyba do nowych... ja tam zawsze na 5w30 jezdzilem castrola oczywiscie - tak mnie nauczono jak jeszcze pracowalem w tutejszym salonie bmw... takze nie wiem...

co do xenonow to taniej bedzie hid'y wrzucic, soczewka jest tak wiec bedzie to dobrze wygladac, a lampy tez sie poziomuja przy kazdym odpaleniu auta - o to ci chodzi? spryswkiwaczy jedynie nie mam... ale nie mozna miec wszystkiego...

gdzie wogle sie podzialy twoje auta sprzedales juz?
Dodano: 10 lat temu
kolego do bety leje się 0W30 a nie 5, a jeśli chodzi o tarcze może koleś hamował silnikiem. W e46 jak tarcze kupiłem w marcu to mi wytrzymały koło 75 tyś km a auta nie oszczędzałem i nieco przewoziłem. Jeśli chodzi o ksenony to na szrot i całość trzeba będzie kupić. Powinno tego być trochu. Oczywiście nie zapomnij o automatycznym poziomowaniu lamp bo będziesz oślepiał innych.

ps. raz wlałem taki wynalazek do siebie i po jakiś następnej wymianie wyrzuciłem ten olej do śmieci. To jest olej do francuzów a nie do precyzyjnych Niemców.
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: od 4 do 6 nie ma roznicy
Dodano: 10 lat temu
Tu masz podgląd
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: u nas malo sniegu jest ale piasku lub soli tez jest malo;)
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: a nie wiem... nie widzialem ani 4000 ani 5000k. Mialem 6000k kiedts i swiecilo to tak ringi w obecnym aucie
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: Tobie w ogóle tam potrzebne zimówki?
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: A nie lepiej 4000 - 5000k jak myślisz o białych. 6000k to już niebieskie.
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: na powaznie, to nie szlo fotki cyknac w garazu, przez te jego rozmiary;)
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: no wiesz, nie zebym sie chwalil... [smirk]
Dodano: 10 lat temu
Do BMW__MANIA: [up] Ty to jesteś szpenio.
Dodano: 10 lat temu
Do Flarion: ja tez o zarowkach mysle typu led w halogen, a w soczewke wloze hidy 6000k - mialem,sprawdzone w mocnej bieli i bedzie cacy
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: zawsze!
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl