Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Ibiza Ecomotive » Przydomowe ASO v4







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Ibiza
  • przebieg 158 204 km
  • rocznik 2008
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.4 TDi
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1836 razy
Data wydarzenia: 24.08.2017
Przydomowe ASO v4
Kategoria: serwis
Tak więc dalszy ciąg przygód z Ibizą.

Niedawno uzupełniając powietrze w zapasie zauważyłem, że na koreczkach spustowych we wnęce jest wilgotno. Nie dało mi to spokoju i po kolejnym mocnym deszczu przejrzałem bagażnik. Okazało się, że woda dostaje się gdzieś spod prawego filcu.

Mając wolne popołudnie w poniedziałek zabrałem się za rozbieranie samochodu. Pierwsze podejrzenia padły na tylne wklejane okienko. Ale żeby dostać się do niego trzeba było zdemontować 7 wyłożeń. Nigdy wcześniej nie rozbierałem wnętrza, nie miałem też żadnego tutorialu, szedłem na żywca. Na szczęście udało się wszystko zdemontować bez strat, choć było blisko. Okazało się, że jeden plastik miał ukrytą śrubkę, a już go chciałem na siłę rwać.
Po zdemontowaniu:
- trzech plastików z progu bagażnika
- osłony mechanizmu pasów
- tylnej prawej lampy
- górnej maskownicy na podsufitce
- wyłożenia wzdłuż uszczelki drzwi bocznych
- i w końcu wyłożenia do okoła okienka

okazało się, że to nie okienko jest winne, a woda leci z wyższa.

Kolejne podejrzenie to uszczelka klapy, ale nie wiadomo skąd, więc giskana w dłoń i lejemy. Okazało się, że woda leje się z łączenia blachy dachu i tylnego słupka na samej górze.

Podejrzenie padło na uszczelkę, więc żeby wyeliminować miejsce przecieku użyłem wazeliny technicznej i maziałem podejrzane miejsca.
Wysmarowałem uszczelkę na rogu klapy -> dalej leje
Wysmarowałem całą uszczelkę dookoła -> dalej leje
Wysmarowałem gumową osłonę wiązki kablowej -> dalej leje
Zamaskowałem otworki w uszczelce -> dalej leje
Wysmarowanie mocowania siłownika klapy -> dalej leje

Po nastu giskanach skończyła mi się wena.

Kolejnego dnia po pracy wysmarowałem zgrzewy/spawy mocowania zawiasu klapy -> EUREKA

Tak więc na razie przeciek zabezpieczony prowizorycznie po wakacjach zakituje to prawdopodobnie klejem do szyb Sika 265.

Tak więc po zdiagnozowaniu Ibizy zacząłem składać wnętrze i o dziwo całkiem sprawnie mi poszło. Niecała godzinka i wszystko spasowane, tylko została mi jedna śrubka [los] Wiem mniej więcej skąd mogła być, ale po jeździe nic nie lata więc nie chce mi się ponownie rozbierać wnętrza.

Po akcji ze szczelnością wziąłem się za drugi etap przeglądu czyli wymiana filtrów i oleju. Tutaj bez rewelacji, cała wymiana z przygotowaniem miejsca pracy i znalezieniem narzędzi zajęła mi 2h. Olej wlany Valvoline 5W30 Synpower, oraz filtry Knechta - czysta formalność i jak zawsze najdłużej zajęło mi zdjęcie osłony silnika. Zastanawiałem się czy wymieniać filtr powietrza, ale uznałem, że nie ma co oszczędzać, dodatkowo wyczyściłem całą puchę tak aby nowy filtr miał czyściutko. Olej który został mi z ostatniej wymiany Lique Moly posłużył za dolewkę 100ml, ponieważ wchodzi mi nieco ponad 4l, tak aby mieć minimalnie poniżej max oleju.

Auto gotowe na wakacje w polskich górach, zostało tylko wykupić ubezpieczenie. Naprawa kierunkowskazów niestety dopiero po wakacjach.

P.S.
Jakość wykonania Ibizy (okablowanie, spawanie) jest na bardzo niskim poziomie. U mnie w pracy za takie fuszery to wylatuje się z pracy, a za pierwszym razem po premii - przemysł kolejowy.

P.S.2
Niestety ze względu, że LM podrożał z 150zł na prawie 200zł za 5l musiałem znaleźć nieco tańszy olej, a porównywalnie dobry. Padło na Valvoline, najważniejsze że jest to pełen sentetyk.

P.S.3
Jako, że nie lubię fuszerki kupiłem nowe podkładki pod korek spustowy. Jakie było moje zdziwko gdy okazało się, że starej podkładki nie da się zdjąć z korka. Gwint jest większej średnicy niż otwór wewnętrzny podkładki;) Jako, że nie miałem innego korka, stary z podkładką poszedł powrotem do auta.
Ostatnia aktualizacja: 24.08.2017 23:04:18
Dodano: 6 lat temu
Do mijodl: Te auto niestety trochę rudej już ma, a zabezpieczenie jest tylko prowizoryczne i w celu 100% potwierdzenia. Jeśli przez miesiąc nie dostanie mi się woda, to muszę kupić dobry odtłuszczać, i klej do szyb sika. Jest czarny więc nie będzie się rzucał w oczy, a na bank zabezpieczy to na wieki.

A co do przeszłości auta, to do kupując używki nigdy nie masz 100% pewności, ale jeśli było naprawiane i wytrzymało 9 lat to nie mogło być zrobione na odpier...
Dodano: 6 lat temu
Duży plus za samodzielność serwisu i zlokalizowanie miejsca przecieku. :) Tylko doprowadź sprawę do końca bo "ruda" nie śpi. Powodzenia!
Swoją drogą taka niedoróbka przeszła przez kontrolę jakości? Czyli coś słabo kontrolują. Albo nieszczelność powstała już poza fabryką, co świadczyłoby o jakiejś niepewności w przeszłości auta.
Dodano: 6 lat temu
Niestety szukanie przecieków w aucie jest długie i mozolne. Miałem okazję dwa razy tego doświadczyć: w Skodzie i w Lanosie! W Skodzie trwało to pół roku, w Lanosie 3 lata! ;)
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: Tak, ale wystarczy niewielkie zachwianie procesu, zanieczyszczenie na powierzchni, jakaś wada materiału blachy i to wystarczy żeby powstała niewielka wada.
Dodano: 6 lat temu
Do Askaron: spoiny sa sprawdzane ale na inne parametry a nie na psikanie czyms czy szczelne. spoiny sa wykonywane przez roboty lub inne automaty wiec sa powtarzalne. sa tez oczywiscie kontrolowane wiec moze to sie jednak wzieło z tego ze jednak auto mialo kolizję/uderzenie w coś
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: To, że trafiła się jakaś szczelina to nic nowego w spoinach, wątpie żeby w automotivie sprawdzał ktoś spoiny penetrantem czy inny sposób. Dziury tam nie ma, ponieważ z konewki 10l do środka dostawało się z 5-6 kropel, więc pewnie będzie to jakaś pierdółka. Od środka wszystkie spoiny i zgrzewy na podwoziu masz uszczelniane mastikiem.
Dodano: 6 lat temu
czyli ze jakis spaw/zgrzew popękał i przecieka:D?
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Od dość dawna miałem już Male problemy z wilgocią wewnątrz, ale myślałem ze jest to spowodowane postojem pod chmurka i dywanikami. A może od dawna już tam się lalo, a ja osuszalem wnętrze pochlaniaczami wilgoci tylko usuwalem efekty przecieku.
Dodano: 6 lat temu
Do glotox: Ciężko powiedzieć.Samochód przed kupnem byl sprawdzany i wyszło ze z przodu byl bity, ale tył nie, wszystko wygląda oryginalnie. Dziwi mnie tylko ze inni nie maja takich problemów wiec mogło być coś naprawiane
Dodano: 6 lat temu
Przecieki wody to straszna upierdliwość, szczególnie w porze chłodnej, gdy trzeba skrobać szyby od wewnątrz :)
Dodano: 6 lat temu
Brawo Ty, dobry rozpoznanie to podstawa. Ciekawi mnie czy to było przyczyną jakiegoś zdarzenia czy firmowy bubel.
Dodano: 6 lat temu
Sherlock przy Tobie to inspektor Clouseau ;)
Dodano: 6 lat temu
Brawo za wytrwałość [up].
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl