Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy brzozzhems » Przeklęty VAG







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika brzozzhems
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 655 razy
Data wydarzenia: 26.05.2016
Przeklęty VAG
Kategoria: inne
Witam,

część z Was zna mnie z niechęci do koncernu VAG.

Dużo mniej z was wie skąd się ona wzięła.

Kiedyś byłem fanem, ba do dziś jestem.
Ale już tylko niegdysiejszych modeli.

Po części jest to związane z hipokryzją koncernu oraz spadającej jakości pojazdów.

Z drugiej jednak strony jest to koncernowa polityka.

Szczególnie ta dotycząca Skody.

Marka naszych południowych sąsiadów jest wyżej urodzona i ma znacznie dłuższą historię niż socjalistyczno-nazistowski kołchoz zbudowany w oparcie o wyzysk, oszustwa i ostateczne rozwiązanie antyniemieckich problemów.

Jakość, zaawansowanie technologiczne i finezja konstrukcji niegdysiejszych Skód uwiodły między innymi Hispano-Suizę (co młodsi mogą sobie "zguglować" co to za marka), co zaowocowało zleceniami dla Czechów.

Ale wróćmy do tematu.

Żadna to nowość, ale trafiłem dziś na pewnej włoskiej stronie na artykuł o Skodzie Atero.



Małe coupe bazujące na niezbyt lubianym przeze mmnie modelu Rapid.



Może nie jest szczytem dizajnu rodem z włoskich desek kreślarskich, ale widać w niej ducha dawnego Rapida - gdy określenie "Rapid" kojarzono z czymś szybszym i jedną parą drzwi.



Decyzja VAG?

Nie wchodzi do produkcji...

Co?

Eos, wszedł mimo, że był skazany na porażkę jakościową i handlową.

Seata (sztuczny wytwór Fiata) ratuje się jak Matta Damona we wszystkich filmach w których grał.

Przecież Atero nawet nie konkuruje z niczym w koncernie (Scirocco to inna liga).

I tak oto Atero podobnie jak Skoda Tudor, model którego aborcja wywołała moją niechęć do Volkswagena trafi do zakurzonego magazynu w Mlada Boleslav.



P.


bibliografia:zdjęcia z premedytacją skradzione z internetu
Ostatnia aktualizacja: 26.05.2016 22:47:09
Dodano: 7 lat temu
Skoda ma być nudnym autem dla ludu i nie da rady inaczej
Dodano: 8 lat temu
No tak, dla nich lepiej tłuc beznadziejne Polo, czy nudne go Golfa, bo po co dać zarobić Czechom! Przecież nie mogą pozwolić, by Czeskie lepiej się sprzedawały do Niemieckich!
Dodano: 8 lat temu
Przeklęta globalizacja...
Dodano: 8 lat temu
na 100% będzie do obejrzenia w muzeum:)
Dodano: 8 lat temu
Ale jednego koncernowi odmówić nie można - skuteczności :-)
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: tu się zgodzę [up]
Dodano: 8 lat temu
2 niewypały. Nic więcej.
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Żadne tam peany. Pomyśl tylko jak fajna byłaby Škoda gdyby pozwolono na modele typu tudor ponad dekadę temu.
Dodano: 8 lat temu
Do oloron: spójrz... Niby ten cały Atero wygląda to jak powrót do starego Rapida, choć w nowym wydaniu odtwarza klasę Megane Coupe, Tigry i Pumy: uwielbianych małych coupe, które 15 lat temu zabiły koncernowe oszczędności. Niestety Skoda robi to w bardzo brzydkim stylu i sama sobie przekreśla szanse na dobry remake. Zresztą i tak nic z tego nie wyjdzie - Dieselgate zabił Roomstera, a prototyp Atero chyba już był wyrzeźbiony w glinie i nie można było wywalić do kosza kolejnych wielkich peso.

Co do Tudora - ja też byłem na TAK (dla mnie najlepszy prototyp 2002 roku na świecie)
Dodano: 8 lat temu
Peany na cześć Atero? Piotrek, zlituj się [rotfl]. Po pierwsze - coś z "twarzą" Rapida nie może być piękne; po drugie - od końca drzwi aż do tylnego zderzaka bardziej podobne do Hondy Civic VII 3-d. (tej paskudnej). Stary Rapid był przynajmniej proporcjonalny, a tu Skoda podnieca się niezdarnym szkicem początkujących projektantów. Już z góry wygląda to na projekt okrojony przez księgowych (żeby jak najwięcej przemycić z seryjnego korpowozu), któremu lepiej zrobiłby face lifting.
A czy Seat Toledo to aby nie powtórka z historii Exeo? Toż to jest dopiero Matt Damon! Choć... w rzeczywistości to jednak Rapida ktoś sztucznie utrzymuje przy życiu - zapewne czescy emeryci oraz polscy przedstawiciele handlowi, którym firmy sprzedają zwyczajne suplementy Octavii...
Dodano: 8 lat temu
Ach to sterowanie....nic się nie zmieniło, nam ruscy też nie pozwolili budować motocykli o większej pojemności niż 350 (Junak) a przecież tradycje były - Sokół 1000 :(
Teraz Unia, a w zasadzie niemiaszki powiedzieli nam - nie, jeśli chodzi obudowę statków, w ogóle o nasze stocznie. Zawsze im przeszkadzaliśmy w tej materii, byliśmy zawsze lepsi niż stocznia w Hamburgu i Rostoku.
Teraz nasze maszyny i fachowcy pracują dla nich :(
Dodano: 8 lat temu
Octavia/Superb w coupe mnie urzekła
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
7 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl