Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Prius srebrna strzała » Prius lubi ciepło







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Prius
  • przebieg 47 721 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.5 VVT-i
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2172 razy
Data wydarzenia: 22.05.2013
Prius lubi ciepło
Kategoria: inne
Chyba nauczyłem się już jeździć hybrydą-trzy kolejne zbiorniki-każdy ponad 900km przebiegu< 4,5l/100km. Z moich obserwacji wynika, że najłatwiej osiągnąć jest niskie spalanie w Priusie przy temperaturach ponad 20 stopni-4 litry nie są niczym nadzwyczajnym i odwrotnie-zimno, deszcz powodują, że spalanie rośnie do 5. Podobnie dłuższa jazda w mieście ułatwia niskie spalanie a krótkie trasy, gdzie priorytetem dla komputera jest jak najszybsze nagrzanie katalizatora znacząco podwyższa spalanie. Kolejny bak spróbuję pojeździć korzystając z maksymalnych przyśpieszeń w mieście i wyższych prędkościach w trasie-sprawdzę, jak Prius reaguje na dynamiczną jazdę.
Niezależnie od sposobu jazdy jest naprawdę wygodnie-bardzo dobre wspomaganie, bardzo sprawna klimatyzacja i skrzynia, która pozwala na wręcz relaksacyjną jazdę, pozwalając jednocześnie na całkiem sprawne przyspieszenie. Minusem są światła-brak mi ksenonów-przez ostatnich 9 lat odzwyczaiłem się od "żółtych świateł :)
Z ciekawostek-system sterowania głosem zarówno nawigacją, sprzętem audio, klimatyzacją i telefonem-a samochód jest z 2006 roku--wszystkie komendy po angielsku-jest ich ponad 100 :)
Dodano: 10 lat temu
Akurat prius wypada bardzo blado jesli chodzi ladownosc chyba 300 z hakiem czy cos takiego to niewiele. Do tego dochodzi dosc miekkie zawieszenie i podatnosc na wiatr boczny! i to bardzo odczuwalna. Takze jesli chodzi o walory przewozowe to Prius nie jest do tego stworzony. Jesli wiec planujesz zakup Priusa pod katem bagazowki to raczej odpusc.
Dodano: 11 lat temu
Do bko48: Wygląda to nawet sensownie. Co do masy w przypadku I i II faktycznie nie wygląda to źle, 1300 kg to jeszcze do zaakceptowania.
Jakiś czas temu czytałem test trójki i tam masa podana była na poziomie 1500 kg, to już sporo jak na tej wielkości auto.
Tak jak pisałem jak mi się trafi okazja, chętnie przejadę się hybrydą choćby z czystej ciekawości, żeby zobaczyć jak to jest.
Ceny tych samochodów jak na używane są jednak dość wygórowane, na taką 2005-2007 trzeba szykować co najmniej ok 25 tys. To nie jest mało. Ceny spadają znacznie dopiero przy autach ponad 10 letnich, tylko wtedy znacznie wzrasta ryzyko, kosztownej wymiany akumulatorów.
W dodatku brak jakichkolwiek zachęt ze strony naszego państwa.
Dla mnie belka też jest ok, w każdym razie lepsza na polskie warunki niż wielowachacz.
Generalnie przyglądam się hybrydą i nie mówię nie, ale chyba jeszcze nie teraz i być może po prostu nie tutaj.
Dodano: 11 lat temu
Skrzynia to nie CVT. Tu masz dokładniejszy opis: http://john1701a.com/prius/prius-psd_details.htm.
W skrócie jest to silnik spalinowy + 2 elektryczne połączone w jednej osi przez przekładnię planetarną. Na początku wydaje się skomplikowane, ale jak się załapie o co chodzi jest naprawdę proste.
Nie ma wirtualnych biegów. Z mojego doświadczenia ważne jest aby nie zmieniać decyzji w trakcie akceleracji. Jeżeli chcesz ruszyć szybko to wciskasz zdecydowanie pedał i Prius przyśpiesza naprawdę sprawnie ku zdziwieniu otoczenia. Jeżeli ruszyłeś wolno i zmieniłeś zdanie to nie uzyskasz takiego samego przyśpieszenia nawet po reakcji skrzyni. Tak samo z wyprzedzaniem.
Oparcie kanapy jest składane i dzielone, przednie fotele po przesunięciu do przodu i wyjęciu zagłówków możesz położyć równo z poziomem tylnej kanapy- http://techno-fandom.org/~hobbit/cars/worktruck/
Tylne zawieszenie to belka zespolona podatnie skrętna-dla mnie jest ok.
Jeżeli temperatura silnika nie spadnie poniżej 65 stopni to ponowne uruchomienie następuje od razu bez fazy rozgrzewania katalizatora. Z doświadczenia-najgorsze jest oczywiście odpalenie rano, potem, jeżeli samochód nie stoi dłużej niż godzinę to silnik nadal jest ciepły. Nie wiem co rozumiesz przez krótki dystans tu musiałbyś napisać dokładniej.
Akumulatory ważą 42 kg, auto 1300 kg nie jest tak źle.
300 kg OK, 500 kg moim zdaniem zdecydowanie nie-chyba,że po wymianie sprężyn-i wtedy raczej nie byłoby 4,5l-podejrzewam, że 5,5-6l.Musiałbyś zapytać jakiegoś taksówkarza on byłby tu lepszym źródłem informacji-w Warszawie i Wrocławiu jeździ sporo Priusów na taxi.


Dodano: 11 lat temu
4,5 L/100 to już niezły wynik, koszty zaczynają być zbliżone do LPG.
Przyglądałem się ostatnio hybrydą ze względu na koszty, ale w moim przypadku poza ceną, którą wciąż uważam za zbyt wygórowaną, są wady które ciężko mi zaakceptować, jak brak składanej kanapy, czy znacznie zmniejszona ładowność.
W dodatku z tego co piszesz w moich rękach szału z oszczędnością by nie było, bo jeżdżę dość dużo na krótkich dystansach, często ilość uruchomień mojego auta przekracza 10 dziennie w dodatku zwykle jest obciążone masą od 300 do ponad 500 kg - tak więc kolejna rzecz, zastanawia mnie jak by to mogło wpłynąć na spalanie hybrydy i jak długo wytrzymałoby zawieszenie obciążone przecież dodatkowo akumulatorami.
Ciekawy jestem jak to jeździ i jak tylko trafi się okazja na pewno skorzystam. Zastanawia mnie bardzo Twój zachwyt nad skrzynią (dla mnie typowa skrzynia CVT to kompletna porażka - to najgorszy rodzaj przeniesienia napędu z jakim się w życiu spotkałem). Posiada ona chociaż wirtualne biegi czy działa jak stary multitronic lub nowsze w trybie "D"?
No i ta duża masa auta. Fajne na autostradzie, ale to auto raczej na miasto(przynajmniej jeśli ma mieć sens ekonomiczny), więc jak z jego zwinnością przy tej masie?
Tylne zawieszenie to belka czy wielowachacz?
Dodano: 11 lat temu
Do bko48: poczekaj do serwisu układu hybrydowego.
Dodano: 11 lat temu
No proszę - i jeszcze nauczyciel angielskiego. Zuch Prius [papa]
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks:
Może dam radę bez gazu w zimie chociaż nie wiem jak te 6-6,5 litra zniosę:) Ważne, że Twoje auto jest nieprzepłacone, ekonomiczne i bezawaryjne.
Dodano: 11 lat temu
Najważniejsze to znać zwyczaje swojego pupila [up] A przed Twobą nauka komend do sterowania urzadzeniami, pewnie sam bym się nauczył ;) :)
Dodano: 11 lat temu
To masz ekonomiczne, pezepłacone auto tylko na lato.. Na podjazdy zimowe gaz zamontuj[rotfl]
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl