Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Tejlor » Podsumowanie 3 lat z GP







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Tejlor
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 947 razy
Data wydarzenia: 22.05.2017
Podsumowanie 3 lat z GP
Kategoria: obserwacja
Witam,

Pisząc krótko: nigdy mnie nie zawiódł i spełnił wszystkie oczekiwania.

Pisząc dłużej:
- Samochód nie miał żadnej poważnej awarii, która unieruchomiłaby go na drodze czy też w garażu. Jeden jedyny raz gdy zostawiłem go u mechanika na cały dzień to wymiana zaworu w sprężarce klimy.
- Rzeczy, które robiłem / wymieniłem to przede wszystkich czynności eksploatacyjne. Nie miałem problemu z elektroniką, wspomaganiem czy alternatorem, a to najczęstsze usterki GP.
Klocki hamulcowe wymienione przez poprzednika wciąż wyglądają jak nowe.
- Samochód świetnie się prowadzi. Twardsze zawieszenie w wersji sport w połączeniu z kubełkowymi fotelami sprawiały, że pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. I to nawet porównując do nowego Leona!
- Bogate wyposażenie spowodowało, że ani razu nie żałowałem tego, że mój wybór padł właśnie na Fiata, a nie na jakiegoś Polo, Fabie czy Corsę. Wręcz przeciwnie. Czy kupiłbym taki samochód jeszcze raz? Jak najbardziej!


Start:
marzec 2014 - 115 123 km

Meta:
maj 2017 - 156 217 km

Naprawy i wymiany:
- silnik i skrzynia (wymiana oleju, filtrów, świec, termostatu, uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów, poprawa mocowania osłony pod silnikiem) = 612 zł
- wydech (naprawa łącznika elastycznego) = 150 zł
- zawieszenie (wymiana amortyzatorów, sworzni wahaczy, przegubu zewn, ustawianie zbieżności) = 1195 zł
- hamulce (regulacja hamulca ręcznego, malowanie zacisków na czerwono) = 10 zł
- koła (zakup opon zimowych, felg stalowych, kołpaków, prostowanie felg, zakup używanej opony letniej, łatanie opony, wymiana opon) = 2060 zł
- klimatyzacja (wymiana chłodnicy, zawora, nabijanie i uzupełnianie czynnika) = 720 zł
- elektronika (wymiana Blue&Me, wentylatora nawiewu, głośników przednich) = 530 zł
- oświetlenie i widoczność (zakup żarówek, wycieraczek) = 140 zł
- kosmetyka (zapachy, ściereczki, szampon, czernidło do opon, wosk, preparat do klimy, konserwacja podwozia, lakierowanie drobnych odprysków i otarć) = 225 zł
- wyposażenie (hak holowniczy, zaślepka, klucz do kół, trójkąt, apteczka, skrzynka na narzędzia, podnośnik, koło zapasowe pełnowymiarowe, linka holownicza) = 305 zł
- akcesoria (klucz do świec, naklejki Punto i pod tablicę rej, kabel ELM327, książka Sam Naprawiam, druk instrukcji obsługi) = 170 zł
- opłaty (rejestracja, podatek, OC, przeglądy) = 3347 zł

Benzyna:
- spalono: 2719,12 litrów za 12194,21 zł (średnio 4,48 zł / l)
- średnie spalanie: 6,52 l / 100 km

Podsumowanie:
- łączne koszty: 21658 zł
- przebieg: 41094 km
- koszt 1 km: 0,53 zł
Ostatnia aktualizacja: 22.05.2017 13:32:01
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Podejrzewam,że Kropek zostanie ze mną do śmierci,jego lub mojej ;)Gdybym miał wybierać na chwilę obecną to spore szanse miała by Kia Rio,Toyota Yaris,Suzuki Swift i może Fiat Tipo (Sedan-dziadkowóz):)
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: Tak myślałem,że w przypadku wymiany to raczej w używkę nie ma co iść.
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: No tak :-)
Dodano: 6 lat temu
Do MARAS68: Zdaje się, że poprzedni komentarz jest adresowany do Ciebie :)
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: Zespolony to największe dziadostwo. Za nowy dałem chyba kilkaset złoty(robiłem więcej rzeczy)a i tak się zepsuł na gwarancji-mechanik ponoć tylko przeczyścił(niby po sprayu do kokpitu).Drugi raz (już po gwarancji)błąd airbag, chyba uszkodzona taśma przy gwałtownym skręcie jak zjeżdżałem z DK88 i wtedy mechanik kupił używkę ale wymieniał chyba z 4 razy zanim trafił na sprawną używaną część. Także lepiej od razu nowy kupić.
Dodano: 6 lat temu
Do MARAS68: a co będzie po "kropku"? Ostatnimi czasy dla paru posiadaczy Fiatów z aWc przesiadka oznaczała rozstanie z "Fiatisti".
Dodano: 6 lat temu
Do MARAS68: 8V raczej nie mają problemu z olejem. O 16V trochę się słyszy.
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: U mnie jak na razie skromna konsumpcja oleju.Około 250ml na 12000km
Dodano: 6 lat temu
Do ebdrinker: Ostatnio zdażyło mi się ,że podczas włączania kierunkowskazu jadąc na dziennych błysnęły mi światła mijania.To może być sygnał,że cos się dzieje juz z zespolonym.:( Jaki był koszt wymiany i czy wymieniałeś na nowy czy używkę.
Dodano: 6 lat temu
Po przeczytaniu wpisu z optymizmem podchodzę do dalszej eksploatacji mojego Kropka.:)
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Wiadomo .
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:
A nawet chyba Grande Punto
Dodano: 7 lat temu
Grande Fiat ;).
Dodano: 7 lat temu
Koszty do przełknięcia.Mi udało się moim Grande przejechać cały okres użytkowania(około 75tys. km) bez wymiany amortyzatorów.Za to po kieszeni uderzył mnie zespolony przełącznik kierunkowskazów(3 razy wymieniony w tym raz na gwarancji).Zazdroszczę spalania bo w moim 8V 1.4 77KM wychodziło 6,5-7l przy umiarkowanym stylu jazdy.Punto to fajne auto bez poważnych awarii ale te drobne usterki z którymi dało się jeździć bywały irytujące.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: Czytałem kilka artykułów na temat I i II generacji silników 1.8 i 2.0 TSI. Jeśli przyjechałeś przed końcem okresu gwarancyjnego i twierdziłeś, że ci olej ubywa, zalewali nowym, plombowali wlew, żeby nie oszukać i jak po okresie po 1 tyś ubyło za dużo wymieniali odmę. To pomagało na kilka miesięcy i najczęściej już było po gwarancji. Jeżeli przyjechałeś po gwarancji od razu wymieniali pół silnika za 6 tyś.

A prywaciarze już nauczyli się toczyć tłoki i zakładać nowe pierścienie.
Dodano: 7 lat temu
Dane z książki C8
Silnik może być DOTARTY po:
- 5 000 km dla silnika BENZYNOWEGO.
- 10 000 km dla silnika DIESEL.
III - MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE zużycie oleju w silniku DOTARTYM:
- 0,5 l na 1 000 km dla silnika BENZYNOWEGO.
- 1,0 l na 1 000 km dla silnika DIESEL.
NIE INTERWENIOWAĆ, JEŻELI ZUŻYCIE NIE PRZEKRACZA TYCH WARTOŚCI. :D
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: No to elegancko.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Nie za dużo. Od wymiany do wymiany (co 16 tyś wychodziło) dolewałem ok 0.5l, czyli to co zostało z 4L bańki.
Dodano: 7 lat temu
Fakt, najczęstsze awarie w GP to alternator, el. wspomaganie, ręczny(linka i szczęki), urywające się klamki wew. Wciąga olej? - podobno 1.4 16v z tego też słynie.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
12 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Tejlor
opis w cz. I
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl