Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 147 Alfik » Pierwsze wrażenia Alfa Romeo 147 1.6 TS Lusso 3dr 2003







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 147
  • przebieg 146 000 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.6 i 16V T.Spark
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1887 razy
Data wydarzenia: 05.02.2014
Pierwsze wrażenia Alfa Romeo 147 1.6 TS Lusso 3dr 2003
Kategoria: obserwacja
Witam

Tym razem opis pierwszych wrażeń z posiadania i jazdy Alfa Romeo 147 1.6 TS 120 bhp w wersji Lusso trzy drzwiowa, rocznik 2003.

Samochód zakupiony w grudniu 2013 roku od drugiego właściciela który posiadał auto od 2006 roku, przejechałem już nim 3000 km od zakupu wiec można coś nie coś powiedzieć.

Auto wygląda świetnie, jak ktoś kiedyś powiedział nie można iść do motoryzacyjnego nieba bez posiadania Alfy Romeo.

Wloskie samochody zawsze mnie ciekawily a tym bardziej Alfa, nadszedl czas by sprawdzić obiegowe opinie i ustalić własne.

Jak na 10 lat to samochód jest dość zadbany i dobrze utrzymany, oczywiście pojawiają się tu i owdzie otarcia czy rysy ale nie na tyle by dyskwalifikowaly auto.

Silnik, 1.6 120bhp bez doładowania jest jak najbardziej wystarczające by sprawnie rozpędzić ten samochód, niestety silnik jest dość głośny jak na benzynę, sporo pali (średnio ok 10l) i zużywa stanowczo za dużo oleju silnikowego. Na plus można zaliczyć przyjemny dźwięk silnika.

Zawieszenie bardzo sprawnie radzi sobie z utrzymaniem na drodze i absolutnie nie czuć że jest to napęd na przód, bardzo dobre wrażenie po przesiadce z BMW. Świetne prowadzenie. Niestety zawieszenie jest dość głośne.

Środek jest dość pojemny jak na trzy drzwiowy pojazd, wystarczająco miejsca z przodu jak również tyłu, materiały niestety średniej jakości mimo aspiracji do kompaktu premium. Świetne nagłośnienie firmy Bose psuje beznadziejne radio z mikroskopijnymi przyciskami. Bardzo mały schowek na*rekawiczki, jak i słabo wykonane i przemyślane schowki na konsoli środkowej. Sytuację radia jedynie duże kieszenie w drzwiach. Nad ergonomia Włosi niestety muszą jeszcze po pracować, dziwne działanie tempomatu, wycieraczek czy dostęp i obsluga komputera pokładowego.

Elektronika to niestety osobny rozdzial, a tutaj niestety dzieją się czasami cuda, komputer pokazuje też na jakiś czas dość poważne błędy które na szczęście nie mają przełożenia na rzeczywistość. Lubią zapalić się różnego rodzaju kontrolki by po godzinie lub następnego dnia gasnac. Kontrolki nawiewu raz wyświetlają temperaturę raz nie, wieczny problem z przyciskami do szyb, ponownie raz otworzą zaraz nie zamkną później przez tydzień ok i tak w kółko. Kolega mechanik mówi ze ten typ tak ma :p

Dziwne rozwiazania, rozumiem ze każdy producent chce się wyróżnić swoim rozwiązaniami technicznymi czy dedignerskimi ale tutaj momentami jest to przesadzone. Wspomniane już elementy wyposażenia widoczne i irytujące w codziennym użytkowaniu. Elementy które irytują nie na codzień to np wlew płynu do spryskiwaczy którego użycie możliwe jest tylko przy użyciu lejka lub przy specjalnie wycietej butelce po sportowym napoju.
Wymiana części czy filtrów też może dostarczyć problemów lub doprowadzić do białej gorączki. Wydawało by się zwykła wymiana filtra kabinowego- trzy minuty...? Nic z tych rzeczy, tutaj trzeba rozkręcić schowek, wykręcić wiatrak od nawiewu i dopiero możemy zabrać się za wymiane... pl godziny jak nic
Nie będę się rozpisywał o wymianie alternatora w każdym razie dostęp jest tragiczny a wymiana czasochłonna.

Usterkowosc, na razie wysiadł alternator i żarówka postojowa choć cos czuje ze to nie koniec problemów.

Na szczęście samochodów przez większość czasu jest w posiadaniu narzeczonej która go sama wybrała i bardzo go lubi wiec nie musze się na niego codziennie wkurzac :)

Raczej nie kupilibysmy tego samochodu raz jeszcze.

Pozdrowienia
Ostatnia aktualizacja: 05.02.2014 21:44:33
Dodano: 9 lat temu
Zupełnie nie kumam po co odkrecales schowek i wentylator. Można to zrobić bez odkręcania tych elementów i zajmuje to rzeczywiście około 10 minut z czyszczeniem komory włącznie.
Dodano: 9 lat temu
Do ziele3: dokładnie tak samo awaryjne jak 1.6
Dodano: 10 lat temu
Cóż, to alfa właśnie, patrz i (jeśli to przemawia do Ciebie) zachwycaj się, ale nie traktuj jako sprawnego środka lokomocji oraz oczekuj coraz liczniejszych usterek , także tych nieprawdopodobnych. Jedną z pierwszych będzie zapewne sławetny wariator,po tym przebiegu spodziewać się można również destrukcji silnika (panewki) .
Dodano: 10 lat temu
Do ziele3: Trzeba było brać JTD lub V6 w wersji GTA, a co do elektroniki to najczęściej winne są śniedziejące styki i brak kontaktu. To standardowa przypadłość w Alfach z ostatnich 15 lat niezależnie od modelu. Druga przypadłość to delikatne zawieszenie ale jak sprawne to tak jak już niżej wspomniano, trzyma się drogi jak przyklejona, a sprawne amortyzatory trzymają jej ryj blisko asfaltu. Przy dobrych oponach na bardzo wiele można sobie w zakrętach pozwolić. Uwierz mi testowałem to niejednokrotnie,
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: 3 lata jeździłem 156, jeździłem też e46 kumpla...i mylisz się. Jeśli w 156/147 masz sprawne zawieszenie to prowadzi się rewelacyjnie. każdy zakręt, łuk przejeżdżasz z uśmiechem na twarzy.
Dodano: 10 lat temu
Do ziele3: Co poradzić, kiedy się uparłeś na testy Alfy:)
Dodano: 10 lat temu
Do darhad: przebieg oryginalny, te silniki podobno tak mają ze biora olej. ...a dwu litrowe silniki to podobno bardzo awaryjne w tej serii Alfy dlatego zostało 1.6
Dodano: 10 lat temu
Do kruk_sk: Hehe no jest rzeczywiście błąd, już poprawiony :)
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: Nigdzie nie napisałem że prowadzi się lepiej, jak na przedni napęd prowadzi się świetnie :)
Dodano: 10 lat temu
Chla olej, bo pewnie już pod 300 k km podchodzi i pierścienie mają dosyć, a pali dyszkę, bo musi. Fizyki w konia nie da się zrobić. Dlatego zamiast 1.6 kupiłem 2.0 i nie muszę mu deptać, żeby jechał.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: nie jezdziłem ani jednym ani drugim ale popieram twoje zdanie a co do kolegi proszę o poprawienie słowa "uwdzie" na ÓWDZIE bo aż bije po oczach ;)
Dodano: 10 lat temu
Nie uwierzę że 147 lepiej się prowadzi od E46....
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl