Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City » Pierwsza drobna awaria







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
  • przebieg 12 000 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 i
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2512 razy
Data wydarzenia: 03.06.2014
Pierwsza drobna awaria
Kategoria: awaria
Nastąpiła pierwsza usterka, w trasie. Zepsuł mi się nawiew. Przestał działać nawiew na 1,2,3 biegu. Dmuchał tylko na 4 biegu. Na początku myślałem, że to bezpiecznik, ale, że byłem w trasie i wcześniej nie zaglądałem do bezpieczników nie chciałem się szarpać z kieszonką za którą są schowane. W domu okazało się, że nie jest to takie trudne i delikatnie można ją wyjąć. Najlepiej też odkręcić osłonę poniżej by łatwiej było włożyć rękę. A pro po jeszcze bezpieczników, to w nowych autach nie ma już tak łatwego dostępu jak kiedyś. Tu bezpieczniki osadzone są głęboko i trzeba się nagimnastykować by tam zajrzeć. Dodatkowo instrukcja opisująca je jest naklejona na plastiku obok wajchy do otwierania maski. W vw polo classic było to lepiej rozwiązane, pod zaślepką był wyjmowany kartonik z rozmieszczeniem bezpieczników.

Wracając do usterki, przyczyną nie był bezpiecznik a opornik/ rezystor usytuowany w rurze wentylacyjnej za wentylatorem który jest za schowkiem przed pasażerem. Przy okazji znalazłem gdzie umiejscowiony jest filtr przeciw pyłkowy.
Rozwiązanie znalazłem na forum hondy civic.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Samo urządzenie inaczej wygląda, ale jest tak samo zbudowane. Dodano osłonkę. Powodem najczęściej jest pęknięta sprężynka którą minimalnym kosztem można zastąpić rezystorkami ceramicznymi. U mnie problem był mniejszy ponieważ odlutowała się mała blaszka która łączy sprężynki. Więc z naprawą nie było problemów, więcej zabawy było z wymontowaniem tego elementu ponieważ znajduje się dość głęboko za wentylatorem i trzeba się wczołgać pod schowek przed pasażerem.

Jeszcze przed wymontowaniem tego elementu podjechałem do sklepu zapytać ile coś takiego kosztuje, ale okazało się, że w dwóch sklepach nie mają tego i nie sprowadzą, a w ASO w sumie za 3 sprężynki połączone ze sobą zaśpiewali 250zł plus ewentualna wymiana. Więc nie mało jak na taką drobną część. Dodam, że element był Made in Japan.
Ostatnia aktualizacja: 03.06.2014 18:30:49
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Żadna ściema. Po prostu klienci zaczęli patrzeć na koszty eksploatacji (szczególnie flotowi) i wybierali modele z większymi interwałami pomiędzy serwisami. Producenci aut zaczęli wydłużać przebiegi, zwiększając konkurencyjność swoich modeli na rynku. Interwały rosły stopniowo, a nie tak jak napisałeś, że od razu.

Auta którymi jeżdżę w pracy mają olej wymieniany co 30.000km i nie wpływa to negatywnie na trwałość silników.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Może i ściema, ale ja nie mam na myśli odstawiania samochodu do aso. Wystarczy zaufany mechanik i odrobina zdrowego rozsądku i minimum wiedzy na temat mechaniki. Są oleje przeznaczone do przepłukiwania silnika. Ja nigdy silnika nie płukałm, bo uważałem że nie ma sensu, chociażby z tego względu, że olej wymieniam i będę wymieniał max co 10 tysięcy.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Niby mozna ale nie trzeba. Kazdy z nas wie ze producenci aut lubia jak stawiamy sie w aso i placimy za wszystko. Postarzaja mechanizmy to i olej moga postarzyc. Noz widelec cos padnie i klijent przyjedzie do aso. Watpie by tak nagle olej stal sie super trwaly. 10 lat temu wszystko bylo co 10tys nawet na synetetykach a nagle rok pozniej co 30 tys wymiana. Mi sie wydaje ze to jest jedna wielka sciema
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: dlatego niby co kilka wymian trzeba przepłukać między wymianami.
Dodano: 10 lat temu
Ja tam nie wierzę w te wymiany oleju co 2 lata czy 30 tys km. W chryslerze jest wymiana co 10 tys maksymalnie i po 125 tys km wymieniam olej w tych interwalach i ciężko odróżnić kolor nowego oleju od starego. Weź i zobacz sobie olej po 30 tys km czarny jak smola i juz taki zostanie do końca. Nadlejesz nowy i z miejsca będzie czarny bo w silniku się juz sofy nagany osadza na stałe
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Teoretycznie tak, ale te właściwiści chemiczne które juz ma, to nie tracą swoich właściwości?
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Jezeli olej nie jest uzywany to nie ma. jak zmienic swojego skladu chemicznego.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy:
Niestety co do wymiany oleju nie masz racji. I nie jest to chwyt marketingowy lecz zwykłe procesy chemiczne, które zachodzą podczas pracy silnika. Olej niestety już po kilkunastu tys. km nie przypomina oleju. Jest to mieszanina oleju, paliwa, zanieczyszczeń oraz substancji pochodzących z ich spalania. Do tego w starych autach może dochodzić do jego rozrzedzenia przez nieszczelny układ chłodzenia, a wtedy zamiast oleju jest bliżej nieokreślona maź. Nawet gdy producenci aut zapewniają, że od wymiany do wymiany można spokojnie przejechac ok. 30 tys km, warto zmniejszyć ten interwał o połowę. Olej w silniku jest odpowiedzialny nie tylko za smarowanie układu korbowo-tłokowego i cylindrów, lecz także za prawidłową pracę osprzętu motoru, czyli napinaczy napędu rozrządu, turbodoładowania itp. Więc uważam, że oszczędzanie na wymianach oleju nie ma najmniejszego sensu, gdyż pozorne oszczędności odbiją się z hukiem za kilka lat, a koszty napraw będą niewspółmierne do kasy zaoszczędzonej na oleju.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: Taaaa, tylko cieniasy olej zmieniaja[rotfl]
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Idąc tym tropem , to po uj go wymieniać....
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: To, że niby jak? olej nie traci swoich właściwości?
Dodano: 10 lat temu
Do -Marek-:
Z tego co usłyszałem, było kilka takich przypadków w Hondach Civic. Podzespoły raczej są takie same i problem może powtórzyć sie we wszystkich modelach Hondy.
Dodano: 10 lat temu
Do -Marek-: Chyba i innych. Ja najwięcej info znalazłem na forum civica, ale widziałem też zdjęcia w internecie opornika do jazza i był prawie taki sam jak w citym.
Dodano: 10 lat temu
Do ojciecmajster:
Te przypadki tyczyły się tylko City, czy też innych modeli?
Dodano: 10 lat temu
Schrzanić może się każdy samochód - koreański, niemiecki, japoński,chiński i amerykański... Dlatego ojciec wybrał Hyundaia, która ma pełną gwarancję 5 lat bez całej sterty wyłączeń i ograniczenia kilometrów jak w bliżniaczej Kii...
Dodano: 10 lat temu
Te opornice w Hondach widać padają jak muchy. Nawet kierownik serwisu ASO we Wrocławiu mówił, że mieli już kilka takich przypadków. Co do mojego przypadku to tylko była głośna praca, wszystkie biegi działały.
Dodano: 10 lat temu
Nie sterownik tylko opornica, która powoduje że do wiatraka dostaje sie mniejsze napięcie a on związku z tym wolniej chodzi. Coś jak ściemniacz do światła...
Dodano: 10 lat temu
Do -Marek-: Tylko, że to nie jest dmuchawa, a jakby sterownik do niej. A "Ojciecmajster" chyba pisał, że wymienili mu głośno chodzący wentylator. A co do produkcji, to mi się pomyliło, rzeczywiście produkują ją w Malezji
Dodano: 10 lat temu
Do artega7:
Kolega "ojciecmajster" w swoim dzienniku też pisał o dmuchawie i chyba jest coś na rzeczy, bo jak byłem w lutym na przeglądzie, spotkałem pewną właścicielkę tego modelu, której również wymieniono dmuchawę.
Jak byś robił większe przebiegi to pewnie wyszło by to jeszcze na gwarancji ;)

P.S. ten model City produkują w Malezji.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Olej nie jest rozpuszczalny w wodzie, więc wody też nie naciągnie. Starzenie oleju to bardziej chwyt marketingowy niż proces chemiczny.
Dodano: 10 lat temu
Co do filtra był czysty, przedmuchałem go tylko sprężonym powietrzem. Co do wymiany, może był wymieniany rok temu na przeglądzie. Ale nie był teraz czarny i cały zatkany. Ja też raczej wymieniam, jak widzę, że jest mocno zanieczyszczony.
Ogólnie to te resystory chyba często się psuły szczególnie w civicach, jak nawet ktoś zrobił krótki poradnik jak to naprawić.
A auto produkowene jest nadal w Indiach, tyle, że nowy model. Ale sama część była Japońska.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: O widzisz, nie wiedziałem
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Zależy jaki olej, jeśli mineralny to zgoda, ale jeśli syntetyczny to można co 2 lata, co dopuszczają specyfikacje producentów. Syntetyk jest odporny na starzenie, przynajmniej tak twierdzą jego producenci.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Olej silnikowy też trzeba co rok wymieniać, nawet jak nie ma przebiegu. To, że jest czysty to jedno, ale moge się założyc, że traci swoje właściwości, chociażby przez wchłanianie wilgoci i wysychanie.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: A te są częstą przyczyną usterek elektroniki.
Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: Racja, źle spojrzałem, dziękuję :)
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Zgadza się, zimne luty są skutkiem dyrektywy RoHS i WEEE.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: Nie ważne gdzie powstaje, dla mnie Honda to marka "made in Japan".
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: 12 tysięcy kilometrów - patrz na przebieg podany w dzienniku.
Co nie zmienia faktu, że padł w tempie ekspresowym
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Zgadzam się, że filtr majątku nie kosztuje i można co roku go wymienić, ale po co skoro jest czysty?. Jeśli auto stoi większość czasu w garażu i jeździ tylko w słoneczne dni, to taki filtr można wymienić za 10 lat :)

Jeśli chodzi o filtry kabinowe i powietrza, to wymieniam jeżeli zachodzi taka potrzeba w wyniku kontroli oragnoleptycznej, nie zwracam uwagi na przebieg, ani okres używania.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl