Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mitsubishi Outlander Outek » Outlanderowe zawieszenie w polskich warunkach







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mitsubishi Outlander
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 5553 razy
Data wydarzenia: 05.04.2010
Outlanderowe zawieszenie w polskich warunkach
Kategoria: inne
Podzielę się z Wami jeszcze moimi doświadczeniami dotyczącymi zawieszenia Outalndera. Ja kupiłem samochód z przebiegiem poniżej 130 tys km z zawieszeniem nieserwisowanym prawie zupełnie, no bo użytkowanym w warunkach Europy zachodniej, a zatem w krainie o wiele lepszych dróg.
Jest bowiem tak, że Outlander ma bardzo twarde i trwałe zawieszenie. Wszelkie elementy gumowe i metalowo-gumowe należą do solidnych, no ale solidność, nawet w wydaniu japońskim, też ma swoje granice wytrzymałosci. U mnie akurat wyszło tak, że jak zakupiłem samochód to wszelkie badania układu jezdnego na bieżniach i szarpakach, miały wyniki zadziwiajaco idealne. Ten ideał trwał ok. 7 - 8 tys km jazdy po polskich drogach, dodam do tego, drogach w wersji jesienno-zimowo-wiosennej, a zatem najgorszej jaką mozna sobie u nas wyobrazić.
Skutek jest taki, że większość tulejek gumowych bardzo skomplikowanego zawieszenia Outlandra stwardniała, a nastepnie była poddana licznym uderzeniom, co w efekcie poskutkowało wybiciem i stukaniem, skrzypieniem i.t.d.
Szczególnie dokuczliwe było trzeszczenie tulejek tylnego mostu, które to rozwarstwiły się i mimo, że nie stukały to odrażająco trzeszczały przy najmniejszych ruchach.
Diagnoza kilku serwisów, w których byłem była różna. Generalnie wskazywano mi różne przyczyny i różne elementy do wymiany. Spisałem sobie wszystkie, no i zakupiłem w sklepie internetowym, a następnie wybrałem jeden najrozsądniejszy serwis zawieszenia i wymieniłem wszystko za jednym zamachem, w ciągu jednego dnia.
Efekt oczywiście rewelacyjny, znakomite tłumienie drgań, stuków.
Zainteresowanym mogę podesłać schematy tylnego zawieszenia, które ma najwięcej dziwnych rozwiązań z kosztownymi elementami.
Paranoją tego zawieszenia jest to, że jedna tuleja kosztuje np. 20 - 30 zł. a druga niewiele większa prawie 400 zł.
Liczę na to że po takim remoncie zawieszenie wytrzyma conajmniej kolejne 130 tys km.
Koszt wymiany wszystkiego - ok. 3000 zł. z robocizną.
Dodano: 11 lat temu
130 tyś to w cholere dużo jak na suwa po polskich drogach. Mówisz o cenach tulei, to kup sobie bmw to zobaczysz jak ładnie się to wszystko składa. Ja u siebie jeździłem na trasie jakieś 70% więc nie było dziur za wiele ale wahacze wytrzymały połowę twojego przelotu a cenę możesz zobaczyć na necie, diagnosta co u niego robię przegląd to powiedział mi że i tak nieźle bo co rusz do niego przyjeżdżają bawary z rozpierniczonymi wahaczami. Max przelatają 30 tyś
Dodano: 13 lat temu
Witam mam pytanie dotyczace Outlandera 2004r.Chodzi o zawieszenie-konkretnie tuleje tylnego mostu...Pisałes o sklepie internetowym w którym sie zaopatrywałes.Mam prosbe czy mógłbys podesłac linka z namiarami na ten sklepik?Powiedziano mi,ze tych tulei nie ma w tzw.zamiennikach...orginały w serwisie kosztuja 2000zł nie mozna ich kupic osobno tylko z tzw.łapami.Byłem zmuszony kupic uzyane łapy ale nie wróze im długowiecznosci z góry pozdrawiam Maciek G. (mgas2)
Dodano: 13 lat temu
Do Waldekk3:
Hej, ja znalazłem w miare tańsze części i dobrej jakości na www.japonce.pl Podobno sprzedają tez niektórzy części z rozbitych angielskich i amerkańskich. Szukaj ich na allegro.
Pzdr
Radek
Dodano: 13 lat temu
Cześć! Mam prośbę czy mógłbyś i podesłać tylnego zawieszenia do Outlandera. Mam podobne do Twoich problemy z zawieszeniem. Głównym problemem są tuleje tylnego mostu. Mógłbyś poradzić gdzie można je dostać taniej niż w serwisie.
Dodano: 14 lat temu
Do alfagift:
Cześć, przystępniejsze ceny i dobre części pozyskałem na www.japonce.pl Niestety nie ominiesz wydatków, bo japończycy zrobili bardzo solidne części, które wystarczą na dłuuuugo, nawet w naszych warunkach drogowych. Więc jeśli chcesz mieć auto na jakiś czas, to powoli zbieraj kaskę i inwestuj.
Dodano: 14 lat temu
"Zainteresowanym mogę podesłać schematy tylnego zawieszenia, które ma najwięcej dziwnych rozwiązań z kosztownymi elementami."
Bardzo będę wdzięczny za te schematy. Mam obecnie problemy z tylnym zawieszeniem a szczególnie z tulejami tylnego mostu. Części koszmarnie drogie a opinie mechaników podzielone. W którym sklepie internetowym zdobyłeś części ? Z góry dziękuję za pomoc.
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl